back to top
2025. február 14. 05:24
KezdőlapMotoGPA túl lassú tempó okozhatta Martín bukását a teszten

A túl lassú tempó okozhatta Martín bukását a teszten

A MotoGP pálya széli riporterének információi szerint Jorge Martín lényegében azért bukott a montmelói teszten, mert túl lassan ment. A spanyol versenyző többféle burkolatot is tesztelt az Apriliával.

Jorge Martín azon versenyzők közé tartozott, akikre meglehetősen nagy médiafigyelem összpontosult a MotoGP tesztjén. Mindez persze nem meglepő, hiszen egyfelől friss világbajnokról van szó, másfelől pedig egy számára teljesen új motoron ült, hiszen kedden már az Apriliát vezethette, ahol jövőre versenyezni fog, egészen pontosan a gyári csapat színeiben.

A 26 éves motoros a tizenegyedik helyen végzett a hétórás körözés során, 1,056 másodperccel lemaradva az élen záró Álex Márqueztől. Ennek persze nincsen túl nagy jelentősége, az viszont biztató volt, hogy már a második körében meg tudta érinteni a vállával az 5-ös kanyar rázókövét. Igaz, később bukott is.

Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten

Természetesen érdekes lenne magától az érintettől hallani-olvasni, hogy mit gondol az új versenygépéről, ám ez még egy ideig nem fog megtörténni, ahogyan csapattársa, Marco Bezzecchi esetében sem. A Ducati ugyanis egyelőre csak „kölcsönadta” őket az Apriliának, hiszen ténylegesen csak az év végén távoznak a bolognaiaktól. Jack Appleyarrd, a MotoGP pálya széli riportere azonban begyűjtött néhány információt.

Jorge és Marco Bezzecchi nem fog nyilatkozni a sajtónak a nap végén, mivel a Ducatival kötött szerződésük még mindig érvényes – jelentette ki a közvetítésben. – Beszélgettem néhány sráccal az Apriliától, hogy megtudjam, mi történt a balesetnél. Lényegében túlságosan lassan ment. Azt sem értették, hogy mi a helyzet a [motor] elejével kapcsolatos érzéssel, amikor az előttük haladó aerodinamikai hatása érinti őket. Szóval nyilvánvalóan van még min dolgozniuk.”

Persze néhány másik pilótával ellentétben Martín egyáltalán nem bukott nagyot, és vissza is tudott rá ülni. Ennek következtében pedig viszonylag hamar folytathatta az érdemi munkát. „A jó hír az, hogy a motor visszatért, alig volt sérülése – fogalmazott Appleyard. – Néhány karcolás a bal oldalon, és ennyi. Egy gyors polírozás, és máris készen állt a következő menetre.”

Martín amellett, hogy igyekezett megismerni a számára új technikát, érdemi tesztmunkát is végzett, hiszen többféle burkolatot is kipróbált, igaz, ezek közül egyik sem tért el jelentősen az Apriliára 2022 óta jellemző alaptól. Az egyik lényegében az idei változat volt, amelyet Maverick Viñales, Aleix Espargaró és Miguel Oliveira is használt. A másik kettő esetében pedig megfigyelhető volt, hogy a cél a levegőnek a lefelé történő áramoltatása. Ilyenkor maximális dőlésszög esetén a levegőt elszívják az oldalidomtól, és az alacsony nyomás lényegében az aszfalthoz „húzza” a motort, és még jobban terheli a gumikat, növelve ezzel a tapadást. Az egyik megoldás leginkább a Ducati idei burkolatára hajaz.