Fabio Di Giannantonio jól van, de elárulta, a sepangi tesztre még nem lesz százszázalékos fizikai állapotban, ugyanis vissza kell nyernie az izomtömegét és az állóképességét. A VR46 motorosa szeretne tiszta lappal indítani új motorjával, a Ducati tesztpilótája pedig közölte vele, hogy nyugodtan készülhet a következő idényre.
Fabio Di Giannantonio kihagyta az utolsó két fordulót a MotoGP idei szezonjában, hiszen a sepangi hétvégén ő már a műtőszobában feküdt, hogy megoperálják a Spielbergben megsérült vállát. Amikor az olasz pilóta a Thai Nagydíj végén leszállt a motorról, még a tabella nyolcadik helyén állt, ám a hiányzásának következtében Álex Márquez és Franco Morbidelli is megelőzte.
Ennél azonban vélhetően sokkal jobban sajnálja, hogy a beavatkozás miatt a montmelói teszten sem lehetett ott. Pontosabban a helyszínen jelen volt, de motorra nyilvánvalóan nem ülhetett. Nyilatkozni viszont volt lehetősége, így beszámolt róla, hogy milyen állapotban van. Összességében pozitívan értékelte állapotát, de elárulta, a februári sepangi tesztre még nem lesz tökéletes állapotban.
„Jól vagyok – szögezte le. – Ezekben a napokban sokkal, de sokkal jobban vagyok a múlt héthez képest. A malajziai [hétvége] szombati napján lezajlott a műtét. Szóval az első napok kemények voltak, lehetetlenség volt aludni, és [nagyon] fájt. Most viszont már jól vagyok. Az orvosi stábot is lenyűgözte, ahogyan napról napra javulok. Szóval ez remek. A jövő hét után elkezdek medencében is dolgozni egy kicsit. Két hét múlva eltávolítják a rögzítést, így aktívan elkezdhetem a rehabilitációt, saját magam mozgatva a vállamat. Szóval benne vagyok a folyamatban, amely hosszú lesz, ahogyan a tél is, de jelenleg jól vagyok. Úgy gondolom, hogy jól időzítettünk, mert ha még egy kicsit gyorsabban is gyógyulok, akkor elég időm lesz edzeni, és felkészülni a következő idényre. Jelenleg ugyanis biztosan az a terv, hogy Sepangban teljesítsem az [év] első kollektív tesztjét. Fizikailag viszont nem leszek százszázalékos, mert ha jelenleg meztelenül látnának, az nem lenne nagy szám, hiszen rengeteg izmot veszítettem. Szóval hosszú idő lesz újraépíteni ezeket az izmokat, az energiát és az állóképességet. Ezzel együtt úgy vélem, mindent a megfelelő időben tettünk.”
Did somebody say surprise?! 😲 Welcome back Diggia! We missed you so much 💛@FabioDiggia49 @MotoGP #BarcelonaTest #PertaminaEnduroVR46RacingTeam #MotoGP #Diggia49 #VR46 pic.twitter.com/ApG0KCNPml
— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) November 19, 2024
Di Giannantoniónak már csak azért is igyekeznie kell a felépüléssel, illetve a formába lendüléssel, mert túlzás nélkül élete nagy lehetősége előtt áll. Azok után, hogy szűk másfél éve mg úgy tűnt, hogy távoznia kell a MotoGP-ből, jövőre Francesco Bagnaia és Marc Márquez mellett ő lesz a harmadik versenyző, aki gyári specifikációjú Ducatit vezethet. Kedden viszont még nem ő, hanem a bolognaiak tesztpilótája, Michele Pirro hajtotta a Desmosedici GP25-öst.
„Michelével eddig nem sokat beszélgettünk, mivel dolgozik – fogalmazott még a teszt ideje alatt. – Továbbá a csapat, illetve a Ducati nem akarja, hogy túl sokat tudjak az új gép által nyújtott érzésekről, hogy ne legyenek [elvárásaim], amikor újra motorra ülök, így tiszta lappal próbálhatom ki. Ugyanakkor tudom, mivel kísérleteznek, min dolgoznak, és hol áll majd az új motor. Az érzéseket viszont nem akarom ismerni. Szóval beszélgettünk, de nem annyira részletekbe menően.”
Keeping a close eye on the future 🔜@FabioDiggia49 is recovering from surgery but he won't miss the action! 👀
And he also tried his hand at commentary today! 🎙️#BarcelonaTest pic.twitter.com/bI739M9LsU
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 19, 2024
Pirro saját elmondása szerint azért annyit közölt honfitársával, hogy „nyugodtan pihenhet”, ugyanis a jövő évre szánt motor sokkal közelebb van az ideihez, mint a tavalyihoz, és a Desmosedici GP24-es jelentős ugrás volt a GP23-ashoz képest. A 38 esztendős pilóta úgy véli, az új gép minden területen fejlődött, ennélfogva sokkal könnyebb kezelni.