A KTM-et is birtokló, anyagi problémákkal küzdő Pierer Mobility AG egy sajtóértesülésre reagálva közleményben tagadta, hogy a Red Bull menti meg a céget. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója leszögezte, hogy egy versenysorozatból sem szállnak ki, amelyben a zászlóshajómárka neve alatt képviseltetik magukat.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a többek között a KTM-et is tulajdonló Pierer Mobility AG komoly anyagi problémákkal küzd, mivel jelentősen visszaestek a motoreladásaik. Emiatt a hírek szerint több mint 1000 embertől vállhatnak meg a közeljövőben csak Ausztriában, és takarékossági okból akár két hónapra leállíthatják a termelést. Eközben folyamatosan tárgyalnak a részvényesekkel és a hitelezőkkel, ugyanis 100 millió eurós nagyságrendű tőkeinjekcióra lenne szükségük.
A KTM-nél elismerték, hogy bajban vannak, de Bastianini nem aggódik a jövő miatt
Éppen ezért teljesen reálisnak hatott, amiről a Salzburger Nachrichten számolt be. Az osztrák lap saját értesülései alapján írta meg, hogy Mark Mateschitz, a Red Bull néhai társalapítójának, Dietrichnek a fia, és rajta keresztül maga az energiaitalgyártó mentheti ki a céget, amelyben így persze Mateschitz részesedést is szerezne. Az újság szerint erről már meg is indultak a tárgyalások – annyi biztos, a kapcsolatfelvétellel nem kellett sokat bajlódniuk. A KTM és a Red Bull között ugyanis már most is nagyon szoros a kapcsolat, amit jól mutat, hogy jövőre a mattighofeniek mindkét MotoGP-csapatának a „bikás” cég lesz a névadó szponzora.
Azonban később ezt a Pierer Mobility AG egyértelműen cáfolta, ami azt jelenti, hogy a Forma–1-gyel ellentétben a MotoGP-ben egyelőre nem lesz saját programja a Red Bullnak. „Az újsághírekre reagálva a Pierer Mobility világossá teszi, nem folynak tárgyalások arról, hogy Mark Mateschitz csatlakozna a Pierer Mobilityhez és a KTM-hez” – írták közleményükben.
A motorsportrajongókat persze leginkább az érdekli, hogy az anyagi problémáknak lesznek-e következményei a MotoGP-ben és máshol futatott programokra. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója nemrég egy interjúban mindenkit megnyugtatott ezzel kapcsolatban, már ami a zászlóshajómárkát illeti. Az anyavállalat többi márkája viszont biztosan veszít a láthatóságából, például a GasGas név eltűnik a MotoGP-ből, a Husqvarnát pedig a Moto2 és Moto3 rajtrácsán keresnénk majd hiába 2025-ben. Viszont az ilyen lépések ellenére is lehet ok az optimizmusra.
Hivatalos: Bastianini mellett Viñales is a KTM-nél folytatja
„Minden sorozatban, amelyben benne vagyunk, benne is maradunk – jelentette ki Beirer a Salzburger Nachrichtennek. – Ugyanis bármit csinálunk, azt százszázalékkal csináljuk. De a hangsúly mostantól teljes mértékben a narancssárgára [a KTM-re] összpontosul. Néhány sorozatban jelenleg háromszoros erőfeszítéssel vagyunk jelen…. A juniorprogramunk, amely a [Red Bull] Rookies Cupnál kezdődik, szintén nincs veszélyben. Partnereink és szponzoraink támogatnak minket ebben a nehéz időszakban.”
Beirer ezután arra is kitért, hogy miért kiemelten fontos a vállalatnak a sportrészleg. „A cég elmúlt 20 évének sikerei és a motorsport közvetlenül kapcsolódnak egymáshoz – magyarázta. – Mi vagyunk a vállalat legjobb marketingeszköze. A vállalat több mint 20 éven át lineárisan növekedett. Ez részben azért volt, mert versenyeket nyertünk, és így motorokat adtunk el. Ez a siker titka, tehát nem öncélúan foglalkozunk a motorsporttal.”
„Most persze egy nagyon nehéz szakaszban járunk, de mi, vagyis a motorsporttal foglalkozó részleg, szintén mindent megteszünk a vállalat helyzetének stabilizálásáért – mutatott rá. – Mi is a család részei vagyunk, most pedig a családnak össze kell tartania. Mi a sporton keresztül is tanultunk meg küzdeni. Szóval mindent beleadunk a vállalat érdekében, és együtt át fogjuk vészelni ezt a helyzetet.”
Hivatalos: sokszoros világbajnok csapatvezető lesz a gyári KTM új főnöke