back to top
2024. november 24. 17:36
KezdőlapMotoGPAnnyira el volt keseredve, hogy csak az ágyban akart sírdogálni Raúl Fernández

Annyira el volt keseredve, hogy csak az ágyban akart sírdogálni Raúl Fernández

Raúl Fernández pozitívan értékelte a montmelói tesztet, még úgy is, hogy a 2025-ös motort nem volt lehetősége kipróbálni. A spanyol versenyzőnek alighanem nagyon kellett ez a löket, az idényzáró után ugyanis igencsak el volt keseredve.

Ismét nem tudott nagyot alkotni Raúl Fernández az Apriliánál. A 24 esztendős motoros maradt a noaleiek szatellitcsapatánál, amely idén már a Trackhouse volt, és bár voltak megvillanásai, végül ismét utolsó lett a márka állandó versenyzői közül. Különösen az idény második része volt csalódást keltő, amikor már a 2024-es RS-GP-t hajthatta.

Ez lett a végeredménye a MotoGP 2024-es kiírásának

A montmelói teszttel viszont neki is új fejezet kezdődött, persze nem annyira, mint márkatársainak. Az Aprilia pilótái közül ugyanis egyedül ő képviseli az állandóságot 2025-re, hiszen csapattársa Miguel Oliveira helyett Ogura Aj lesz, míg a gyári istállóhoz a világbajnok Jorge Martín, valamint Marco Bezzecchi érkezett Maverick Viñales és Aleix Espargaró pótlásaként. Ennek fényében nem meglepő, hogy Fernández futotta meg a legjobb időt a gyártón belül: a Trackhouse versenyzője ötödikként zárt, 668 ezreddel elmaradva az élen végző Álex Márqueztől.

Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten

Nagyon pozitívan alakult a nap – nyilatkozta. – A 2025-ös motor nem állt rendelkezésünkre, így a 2023-as és a 2024-es gépekkel dolgoztunk, hogy megértsünk néhány dolgot. Sokat foglalkoztunk az elektronikával, azzal a területtel, amely az elmúlt két évben a leginkább aggasztott. A teszt során sikerült kialakítanom egy másfajta érzést, és úgy motoroztam, hogy az közelebb állt a stílusomhoz. Ez egy pozitívum volt, de a jövőben biztosan lesznek még problémáink az elektronikával. Most már van egy alapbeállításunk, amelyen tovább dolgozhatunk.”

Az Aprilia háza táján nemcsak a pilóták frontján van jelentős változás, hanem a mérnöki részleg élén is, hiszen Romano Albesiano helyét Fabiano Sterlacchini vette át a technikai igazgatói poszton. A nyáron a KTM-től távozó szakember már Sepangban is a fedélzeten volt, ám hivatalosan csak kedden állt munkába. Fernández bízik benne, hogy az érkezése előrelépést fog jelenteni.

Nagyon fontos nap volt, már csak azért is, mert néhány új ember volt a bokszban – fogalmazott. – Érdekes volt látni, hogyan dolgoznak. Végső soron ez egy pozitív nap volt, különösen a vasárnapi futam után, amikor le voltam sújtva: csak le akartam feküdni és sírni, mint egy gyerek. Fabianóval is tovább fogunk fejlődni a jövőben.”

A spanyol pilóta valóban gyenge szerepléssel zárta a világbajnokságot, hiszen a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj sprintjén tizennegyedik, míg a főfutamán tizennyolcadik lett. Aztán, ahogyan arra ő is utalt, nem próbálhatta ki az Aprilia legújabb motorját, ám ezt nem élte meg akkora csalódásként, és úgy véli, sikerült fejlődnie.

Nem ismerem a 2025-ös motort, még semmit nem láttam belőle – jelentette ki Fernández. – A teszt alatt magamra és az elektronikára koncentráltam, hiszen ezen a területen ment a legrosszabbul. Most már tudok alkalmazkodni a vezetési stílusommal az elektronikához, mivel jobban értem. Megtaláltam az egyértelmű utat.”

Fernández az utóbbi két évben nem tudta legyőzni aktuális csapattársát, jövőre viszont egy újonccal kell megküzdenie Ogura személyében. Mindez jó ómen abból a szempontból, hogy 2022-ben szintén egy (akkor még hozzá hasonlóan) elsőéves pilótát tudott megverni, igaz, Remy Gardnert is csak egyetlen ponttal múlta felül a Tech3-nál. „Boldog vagyok, hogy Ogura itt van velem – hangsúlyozta. – Tehetséges, és gyors lesz a MotoGP-motoron. Azonban még nem volt alkalmam beszélni vele az első napjáról.”