Maverick Viñales a barcelonai teszten ült fel először a KTM motorjára, amely elmondása szerint nagyon fekszik a stílusának. A spanyol pilóta kiemelte, hogy RC16-nak milyen magas a végsebessége és jó a rajtelektronikája.
A barcelonai kollektív teszttel megkezdődött a 2025-ös MotoGP-idényre való felkészülés. A szezonzárót követő gyakorlás minden pilótának fontos volt, azoknak pedig különösen, akik gyártót váltottak. Így pedig az Apriliát elhagyó Maverick Viñales is nagyon várta az alkalmat, hogy először felüljön a KTM motorjára (amely egyébként gyári konfigurációjú). Bár ennek nincs nagy jelentősége, Viñales a 12. helyen zárta a tesztet, 1.084 másodpercre a leggyorsabbtól, miközben új csapattársa, Enea Bastianini 16. lett. Ami viszont már többet számít, hogy aránylag sok, 74 kört tudott megtenni, és ezek alatt megkedvelte az RC16-ot.
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
„Bármiféle elvárás nélkül kezdtem a napot. Próbáltam nagyon nyitott lenni. De rögtön, már a kivezető körön pozitív érzések kaptak el. Minden szinte magától ment a motorral – nyilatkozta Viñales. – De nyilvánvalóan még sok mindent ki kell ismernem, majd a tanulságokat be kell építenem a vezetési stílusomba. De a teszten jól éreztem magam a motoron.”
„Egyelőre nem látok semmilyen problémát, de az biztos, hogy még nem mentem el a motor határáig – mondta. – Szóval egyelőre inkább még nem akarok semmit elkiabálni, és először is megpróbálom megtalálni a határokat, hiszen azután kezdhetek majd igazán rájönni, hogy még mi hiányzik. De egyelőre nem láttam semmilyen »korlátot«. Minden egyes alkalommal, amikor kimentem a pályára, egyre gyorsabb és gyorsabb tudtam lenni.”
Ráadásul Viñales úgy tudott gyorsulni, hogy közben a beállításokhoz nem nyúltak hozzá, viszont a KTM tesztpilótái a segítségére voltak. „Nem teszteltünk túl sok mindent. Csak azt kértem, hogy Pedro [Acosta] beállításait használhassam, majd azokkal megpróbáltam kiismerni a motort – idézte fel. – Nem nyúltunk túl sokszor a motorhoz. De azért persze nagyon szerettem volna elvinni Pedro motorját egy körre… Dani [Pedrosával] és Pol [Espargaróval] is dolgoztam egy kicsit, velük próbáltam megérteni, hol kell nyomnom, illetve hol kell gyengédebbnek lennem. Jó élmény volt velük dolgozni.”
Újabb aggasztó hírek a KTM háza tájáról, fizetésképtelenné vált a cég
A 29 éves pilóta ezután rátért arra, hogy mi tetszett meg neki az RC16-on, és mivel kell még foglalkoznia. „Azt nagyon szeretem a motorban, ahogyan ki lehet vele jönni a kanyarokból, nagyon kedvező a vezetési stílusom szempontjából – mutatott rá. – Mondjuk úgy, ha hamarabb egyenesíted fel, akkor hamarabb nyomhatod. És mindig van benne elég erő, ami »ki tud lökni« a kanyarból. Ez pedig nagyszerű dolog az én vezetési stílusommal, mivel én általában nagyon korán emelem fel a motort.”
„A fékek működését még valamivel jobban meg kell értenem, de elég stabilnak tűnik – fordult rá az előtte álló kihívásokra. – De még rá kell jönnöm, hogy amikor próbálom csúsztatni a motort, mennyire használhatom az első féket. Az egyetlen dolog, ami miatt aggódtam a teszt előtt, a gyors kanyarok voltak, mivel azokban eddig minden motorral gyors voltam. De papíron azok a motorok jók voltak a gyors kanyarokban. Viszont a teszten kiderült, hogy ezzel a géppel is nagyon szeretem a gyors kanyarokat.”
Viñales végül konkrét elemeket is kiemelt, amelyek elnyerték a tetszését. Megemlítette a felfüggesztést és a hátsó összeültető rendszert, amelyek miatt szerinte nehezebben pörög ki a hátsó kerék. A KTM aeroelemei is közelebb állnak hozzá, mint az Apriliáéi, ugyanis az osztrákok által gyártottak „könnyebbek”, és így megkönnyítik az irányváltást.
Viszont leginkább az RC16 híresen jó rajtelektronikája és magas végsebessége ragadta magával. A teszten Viñales érte el a legmagasabb sebességet, 354 km/h-val haladt szélárnyék nélkül. Összehasonlításképp, a szezonzárón az RS-GP-vel még a mezőnyben is csak 352,9 km/h-ig tudott elmenni. „Most már értem, hogy miért veszítettem annyi pozíciót idén a rajtoknál. De semmi baj, jövőre nálam is ez lesz, ami csodálatos – mondta a rajtelektronikáról, majd áttért a végsebességre. – Gyors, először ezt éreztem meg! A kanyarkijáratokon is jó és a tapadása szintén, illetve ahogy említettem, amint felemeled, lényegében kitol a kanyarból. De ami még ezeknél is fontosabb, hogy mindig, az összes fokozatban nagyon gyors.”
Viñales azért távozik az Apriliától, mert valami mindig meggátolja, hogy „ragyogjon, mint Austinban”