A harmadik helyen záró Jonathan Rea, valamint Andrea Locatelli is elégedetten zárta a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjét. Igaz, utóbbi a 7-es kanyarban történt bukásával jelentős pályaidőt veszített.
Ezen a héten ismét pályára gurultak a Superbike-világbajnokság motorjai Jerezben. Igaz, a csupán a mezőny töredéke ült motorra, hiszen a két nap során mindössze hat állandó pilóta körözött a pályán, illetve az elő napon a Bimotánál Alex Lowes és Axel Bassani helyett a tesztpilóta, Florian Marino kapott lehetőséget a motoron.
Az első két helyet a visszatérő márka párosa szerezte meg, de Jonathan Rea szintén 1 tizeden belül volt a Yamahával. A brit pilóta először dolgozhatott együtt ilyen formában a versenymérnökké előléptetett Oriol Pallaresszel, de persze nem ez volt az egyetlen újdonság számára. A hatszoros világbajnok elégedetten szállt le az R1-esről.
The second and final day of testing is underway for @PataYamahaWSBK at Jerez✊#YamahaRacing pic.twitter.com/y3wsZNrgFu
— Yamaha Racing (@yamaharacingcom) November 27, 2024
„Elégedett vagyok a két nap során elvégzett munkával – nyilatkozta. – Még rengeteg alkatrészt kell kipróbálnunk a télen, de ezen a teszten különösen fontos volt, hogy dolgozzak az R1-esen való érzetemen, és visszanyerjek némi magabiztosságot azokon a területeken, ahol idén kicsit küszködtem. A motor elejére összpontosítottunk, arra, hogy meg tudjunk állni, és agresszívabban támadhassuk a csúcspontot. Kipróbáltunk néhány különböző elektronikai elemet, és finomítottunk az alapbeállításon. Jó helyzetben kezdtünk, így hatékonyan tudtunk végigmenni a programon. Boldog vagyok, mert az SCQ-gumikon és a versenyabroncsokon is gyorsak tudtunk lenni, és konzisztens köridőket futottunk, miközben újra elkezdtük építeni az érzésemet.”
Rea csapattársa, Andrea Locatelli köridőben jócskán elmaradt, ám ez nem annyira releváns. Az már inkább, hogy a harmadik szektor két gyors balkanyarja közül az elsőben, a 7-esben nagyot esett, és bár ő maga megúszta a bukást, jelentős mennyiségű pályaidőt veszített. Mindezek ellenére ő is elégedett, és optimistán várja a következő szezont.
⏱️ Couldn't have timed it better 😎🏁#TestingTesting pic.twitter.com/kXssZvGwwD
— Pata Prometeon Yamaha (@PataYamahaWSBK) November 27, 2024
„Jó ritmust futottunk a versenygumival – kezdte. – Kár volt, hogy a második nap délelőttjén ekkorát buktam, és a tesztprogramom egy részét kihagytam. Most viszont már előretekintünk, és várjuk a januárt, hogy újra hajthassam az R1-est. Van időnk kielemezni a két nap adatait, és újabb fejlesztésekkel előállni, hogy felkészítsük a motort a négy januári tesztnapra, ami fontos lesz, hogy mindent véglegesítsünk, és készen álljunk az idényre. Kedden hetvenkét kört tettem meg, és összességében elégedett voltam az első napot illetően. Rögtön jó tempót mentünk, még ha igazán gyors körre nem is törekedtünk. Fontos, hogy a Yamahánál eltöltött hosszú időszakom után bármilyen körülmények között a maximumot hozzuk ki magunkból. Ha azonnal gyorsak tudunk lenni, az nagy előnyt jelenthet számunkra mind a teszteken, mind a futamhétvégéken, ezen a téren sokat fejlődtem. A tesztelés összességében egy lépésről lépésre zajló folyamat. Optimisták maradunk, és hiszek benne, hogy javulhatunk azokon a területeken, amelyeken dolgozunk.”
A Yamahának kétségtelenül van hova javulnia az előző szezonhoz képest. Gyártói szinten mindössze hat dobogóval zárták az idényt, és csupán a negyedik pozícióban végeztek a konstruktőri tabellán. A hajrában pedig néhol már úgy tűnt, hogy a jó ideje mély gödörben lévő Honda is megelőzte őket az erősorrendben.