Aki Ajo szerint kulcsfontosságú időszak előtt állnak, de hangsúlyozta, ezzel együtt türelmesnek kell maradniuk. A gyári KTM új csapatmenedzsere igyekszik majd a lehető legnyíltabban kommunikálni az istálló többi tagjával.
Jelentős változás lesz a KTM háza táján a következő idényre, és most nem a cég finoman szólva sem rózsás gazdasági helyzetére gondolunk, hanem magára a MotoGP-projektre. Az idei szezon végén távozó Francesco Guidotti helyét ugyanis Aki Ajo veszi át, és 2025-től kezdve már ő lesz a gyári istálló csapatmenedzsere.
Újabb aggasztó hírek a KTM háza tájáról, fizetésképtelenné vált a cég
Az osztrák gyártónak két fontos feladata van rövid, illetve középtávon. Egyrészt minimum csökkenteni kell a Ducatihoz képesti lemaradást, másrészt jó motorral kell megkezdeni a 2027-ben induló új technikai korszakot. „Persze, hogy nagyon fontosnak tartom a következő két évet – nyilatkozta Ajo. – Ugyanakkor, ahogyan már sokszor mondtam, [az is] fontos, hogy valamilyen módon mégis megőrizzük a türelmet. Lépésről lépésre kell haladni, és meg kell értenünk, hogy mit csinálunk.”
Ajo ugyan a MotoGP-ben újoncnak számít, de egyáltalán nem lehet tapasztalatlannak titulálni. Saját csapatával ugyanis előbb a 125 köbcentiméteres, illetve Moto3-as géposztályban, majd a Moto2-ben is nagy sikereket ért el. Ennélfogva nyilvánvalóan van róla elképzelése, hogy milyen út vezet el a sikerhez, és ennek megfelelően fog cselekedni.
„Természetesen igyekszem felhasználni a tapasztalataimat, és próbálok nagyon nyíltan kommunikálni az emberekkel, hogy folyamatos legyen a párbeszéd, ugyanabba az irányba menjünk, és mondjuk úgy, hogy legyen némi türelmem a fejlesztésekhez – magyarázta. – Meg kell bíznunk egymásban a munkánkat illetően, és meg kell őriznünk a türelmünket. Azonban, ahogyan mondtam, ez a kommunikáción múlik. Természetesen nyitva kell tartanunk a szemünket, hogy mindig lássuk, mire van szükségünk.”
Miller előre fél a KTM új főnökétől, de szerinte „teljes baromság” az elküldött vezetőt hibáztatni
A KTM ellenfelei neves szakembereket neveztek ki technikai részlegük élére az elmúlt időszakban: a Yamaha még tavaly szerződtette Massimo Bartolinit, a Honda és az Aprilia pedig idén jelentette be Romano Albesiano, illetve a nyáron pont a mattighofeniektől távozó Fabiano Sterlacchini érkezését. Az osztrákoknál azonban nincs egy konkrét technikai igazgató, hanem afféle mérnöki munkacsoport irányítja a fejlesztéseket. Ajo azonban egyáltalán nem tartja ezt problémának.
„Rendkívül tapasztalt emberek alkotják a projektünket. – szögezte le. –A legfontosabb, hogy jó irányba vezessenek, és mindent megfelelően kielemezzenek. Ez az irány pedig mindenkire vonatkozik. Persze, ha leegyszerűsítjük és így nézzük, minden a gyárban zajló fejlesztésen, a verseny-, valamint a tesztcsapaton múlik. Mindig arra kell koncentrálnunk, hogy jól koordináljunk és kommunikáljunk.”