Sajtóértesülések szerint a a következő idénytől kezdve az Alpine lesz a Pramac egyik szponzora. Paolo Campinoti csapattulajdonos nem először kerülhet kapcsolatba a Forma–1-gyel.
Az biztos, hogy a Pramac jelentős változáson megy keresztül a következő szezonra. Azt követően, hogy az olasz istálló tavaly a csapat-, idén pedig Jorge Martín révén az egyéni világbajnoki címet húzta be, húsz év után szakított a Ducatival, és jövőre már a Yamaha gépeit fogja használni. Ráadásul mind a spanyol versenyző, mind Franco Morbidelli távozott az alakulattól, helyükre Miguel Oliveira és Jack Miller érkeztek.
Azonban úgy tűnik, lesznek más jelentős változtatások is a Pramac háza táján. Ami a névadó szponzort illeti, novemberben bejelentették, hogy 2027-ig biztosan a Primáé lesz ez a szerep, ám úgy tűnik, hogy egy másik márka szintén jelentős felületet kaphat a motoron. Az Autosport értesülései szerint ugyanis jövőre az Alpine is ott lehet a támogatók között.
A francia márka a Renault Csoport leányvállalata. Korábban leginkább a sportautózás és a ralizás terén jeleskedett, napjainkban viszont a legtöbbeknek alighanem a Forma–1-es csapat ugrik be elsőként, ahol egyébként az ötszörös királykategóriás világbajnok Mick Doohan fia, Jack már ezen a hétvégén debütál. Emellett a sportautózásba is visszatértek, hiszen a hosszútávú-világbajnokság mezőnyében is indítanak csapatot.
Hivatalos: megtörtént a váratlan pilótacsere az F1-ben, újoncot avatunk a szezonzárón
A Pramac esetében nem ez az első eset, hogy ilyen-olyan módon összekapcsolódik a Forma–1-gyel. Sőt, 2021-ben ez jóval direktebb módon történt meg, hiszen abban az idényben a csapat által pályára küldött Ducatik hátulján az F1 logója volt látható. Mindez az olasz alakulatot birtokló Paolo Campinoti, valamint a négykerekű sorozatot elnök-vezérigazgatóként irányító Stefano Domenicali barátságának volt köszönhető, illetve annak, hogy mindketten hittek a két sportág közötti átjárásban.
A mostani állítólagos partner első embere a Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo, akit szintén szoros kapcsolatot ápol Campinotival, és vonzó lehetőségnek látja, hogy a MotoGP-ben népszerűsítse az Alpine márkáját. Az 57 éves üzletember nem először tenne ilyesmit, hiszen anno ő volt a Fiat Csoport vezérigazgatója, amikor a Fiat 2007-től 2010-ig a gyári Yamaha főszponzora volt.
A felek állítólag hosszabb távra állapodnak meg, azonban állítólag mintegy két hónapot kell várni arra, hogy az együttműködés hivatalossá váljon. A brit portál szerint ugyanis a festést közvetlenül a február 5-e és 7-e között esedékes sepangi teszten fogják bemutatni, ugyanis a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna akkorra szervezett egy hivatalos fotózást.