Frankie Carchedi úgy véli, Marc Márquez rögtön gyors volt a Ducatin, ám az idény elején még nem álltak készen az európai futamokon. A nyolcszoros világbajnok versenymérnöke szerint sok minden másképp alakulhatott volna, ha már Jerezben összejön a győzelem.
Marc Márqueznek élete egyik legnagyobb váltásával kellett szembenéznie, amikor tavaly úgy döntött, hogy elhagyja a Hondát, és a Gresini csapatához igazol, ahol egy tavalyi Ducatit vezethetett. A spanyol motorosnak sok egyéb mellett új versenymérnökkel kellett megismerkednie, hiszen Santi Hernández helyett Frankie Carchedivel dolgozott. Utóbbi nemrég interjút adott a Crash.net-nek, amely a teljes adás előtt közölt egy részletet a beszélgetésből.
„Marc rögtön gyors volt, már Valenciában – utalt a tavaly év végi tesztre. – Amikor viszont az ember tesztel, mindent a saját tempójában csinál, és a saját programjain megy végig. Még a sepangi és a katari versenyszimulációi is jók voltak. A probléma inkább akkor kezdődött, amikor visszatértünk Európába, ahol van húsz kör, aztán kezdődik az időmérő, és nem álltunk készen. Annak is megvan a technikája, hogy egy gyorskört teszünk meg a Ducatival, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle, és szerintem nem sokszor jutottunk be közvetlenül a Q2-be. Így aztán az egész hétvége a felzárkózásról szólt, egyszerűen ilyen [a formátum]. Nagyon nehéz valakinek az első évében [egy másik motorral] robbantani. Mindeközben az idény második felében általában elég könnyen bejutottunk a Q2-be. A stratégia pedig ilyenkor megváltozik, mert az ember hosszabb ideig dolgozhat a versenytempóján és minden máson. Ez volt a legnagyobb változás az év során.”
Valóban, az idény első felében jó néhányszor előfordult, hogy Márquez még a Q1-ben sem jött össze a továbbjutás, és a futamokon a középmezőnyből indult, ám sokszor ezután is az első háromban végzett. A Spanyol Nagydíj kvalifikációján viszont megszerezte a pole pozíciót, ám a sprinten bukott, és Carchedi szerint ez a másnapi hozzáállására is kihathatott a Francesco Bagnaia elleni látványos csata során.
Nem csak a motoron múlt: Marc Márquez szerint az idei Ducatival sem lett volna világbajnok
„Talán másképp alakulhattak volna a dolgok, ha már korábban megvan az első győzelme – fogalmazott. – Jerezre elég jól emlékszem, a sprinten sajnos egy nedves folton elestünk vezető helyről. Tudom, hogy ennek volt egy kis hatása a főfutamra. Ráadásul Austinból érkeztünk ide, ahol fékproblémánk volt. Szóval fontos volt célba érni.”
Márquez köztudottan a balkanyarokban erősebb, nem véletlen, hogy a háromból kettő idei győzelmét olyan pályán aratta, amelynek menetiránya ellentétes az óramutató járásával. Carchedi ugyanakkor kiemelte, hogy a „jobbos” pályákon is rengeteget fejlődött az idény során, és az idény végén már ezeken is gyors tudott lenni.
„Tudjuk, hogy Marc számára mindig is nehezebbek voltak a gyors jobbkanyarok, mint a balosok, de mi a versenytempót elemezzük – magyarázta. – Szóval nemcsak a leggyorsabb szektort, hanem az átlagot is. Jó eséllyel a sepangi és a katalóniai az a két pálya, amelyet a legjobban utál. A jobbosokból álló katalóniai futamon pedig az utolsó szektorban voltunk a leggyorsabbak, ahogyan a sepangi egyes szektorban is, amelyben ott van a nagyon gyors hármas kanyar. Szóval számunkra ez nagyon jól alakult ahhoz képest, ahonnan indultunk, hiszen ő lett a legversenyképesebb olyasmiben, amiben küszködött, illetve amit nem szeretett.”