Gigi Dall’Igna elárulta, neki soha nem az volt a célja, hogy letarolja a MotoGP mezőnyét, hanem szimplán a győzelem. Ennek ellenére a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója úgy véli, az egyeduralom miatt nem népszerű az ellenfelek körében, ami nem esik jól neki.
Gigi Dall’Igna immáron több mint tíz éve tölti be az általános igazgatói posztot a Ducati Corsénál. Az olasz szakember 2014-ben csatlakozott a bolognaiakhoz, akik az azt megelőző idényben még egy dobogót sem tudtak összehozni. Azóta viszont egy nagyon pici megtorpanást leszámítva folyamatosan felfelé ível az együttműködés, amely idén a korábbiaknál is nagyobb dominanciát hozott.
Bár Andrea Dovizioso révén 2017 és 2019 között a gyártó már megszerezte az egyéni második helyet, az első bajnoki cím 2020-ban jött a konstruktőri elsőség formájában. Ehhez 2021-ben a csapatvilágbajnoki címet is begyűjtötték, 2022 óta pedig folyamatosan tripláznak gyártói szinten. Ráadásul évről évre nagyobb a fölényük.
Már a kettővel ezelőtti idény is nyomasztó volt, amikor a Ducati húszból tizenkét futamot megnyert, de azóta a győzelmek száma és így az aránya is folyamatosan nő. Tavaly már csak háromszor diadalmaskodott másik márka versenyzője, idén pedig mindössze Maverick Viñales austini sikere szakította meg a sormintát. 2024-ben a hatvan dobogós helyből ötvenhárom az övék volt, és hatvanhat főfutam óta van legalább egy pilótájuk a pódiumon, emellett a legutóbbi nyolcvan időmérőn minimum egy versenyzővel képviseltették magukat az első sorban.
Marc Márquez: Kezdem megérteni, hogy a Ducati miért tudott mindent megnyerni
A Ducati tehát a modern korszakban soha nem látott egyeduralmat alakított ki, aminek a fő letéteményese Dall’Igna volt. Ennek azonban megvannak az árnyoldalai is. Bár a szurkolók általában egy túlzottan domináló versenyzőt hajlamosak nem kedvelni, az olasz szakember úgy véli, ő is ennek esett áldozatául, ráadásul nem csupán a rajongók szemében.
„A győzelem a fontos, nem a söprés – nyilatkozta az Autosportnak. – Ha az ember letarolja a mezőnyt, népszerűtlenné válik. Sőt, úgy gondolom, hogy a többi márka is ilyen véleménnyel van rólam, és ez rosszulesik. Azért dolgozom, hogy továbbra is győzzek, és előfordulhat, hogy néha kicsit túllövünk a célon, és olyan helyzetbe kerülünk, mint a mostani. Ugyanakkor nem az a célom, hogy minden évben felülmúljuk az előzőt, hanem »egyszerűen« az, hogy nyerjünk.”
Annak ellenére, hogy az első két szezonban egyetlen győzelem sem jött össze Dall’Igna vezetésével, mostanra már bőven a Ducati a csatlakozása óta eltelt tizenegy év legeredményesebb gyártója. A bolognaiak hetvenöt sikernél és kétszázhuszonkilenc dobogónál tartanak ebben az időszakban. Előbbiben a Honda a második hatvannéggyel, utóbbiban pedig a Yamaha százötvennéggyel.