back to top
2024. december 15. 13:35
KezdőlapMotoGPViñales már rég világbajnok lenne, ha a Yamaha anno hallgat rá?

Viñales már rég világbajnok lenne, ha a Yamaha anno hallgat rá?

Maverick Viñales felidézte, úgy gondolta, hogy azonnal világbajnok lehet a Yamahával, ám a japánok nem teljesítették a kérését, és változtattak a jól működő motorján. A 29 esztendős pilóta elmondta véleményét eddigi munkaadóiról, és azt is elárulta, miért a KTM-hez igazolt.

Maverick Viñales az egyik legígéretesebb fiatalként debütált a MotoGP-ben. Miután 2013-ban megnyerte a Moto3-as világbajnokságot, egy évvel később pedig rögtön harmadik lett a Moto2-ben, 2015-ben a Suzukinál kapott lehetőséget, és második idényében megszerezte a márka legutóbbi királykategóriás időszakának első győzelmét.

Nagyon szép gesztus: pályafutása egyik legfontosabb motorját bocsátja árverésre Viñales

Akkoriban sokan látták benne a világbajnoki potenciált, ám azóta még csak nem is harcolt érdemben a végső győzelemért. Pedig a 2017-es éve nagyon szépen indult: a Yamaha a Ducatihoz távozó Jorge Lorenzo helyére szerződtette őt, és rögtön az első két futamát megnyerte Loszaílban, illetve Termasban. Később az ötödik, Le Mans-i fordulóban is diadalmaskodott, az ezt követő Olasz Nagydíj után pedig 26 ponttal vezette az összetettet. Innentől kezdve viszont visszaesett, elmondása szerint azért, mert a Yamahánál nem hallgattak rá.

„Miután csatlakoztam a Yamahához, üstökösként kezdtem – idézte fel a DAZN ’Maverick: dos vidas’ (Maverick: két élet) című dokumentumfilmjében. – Világos elképzeléssel, egyértelmű céllal érkeztem, és egyvalamit kértem a Yamahától: »világbajnok akarok lenni. Semmi mást nem szeretnék, ne csináljatok belőlem mást, mert én ezt akarom, semmi más nem érdekel.« Amikor a valenciai teszten felültem a Yamahára, beleszerettem. Mondtam nekik, hogy ne nyúljanak hozzá, ezt a változatot szeretném, amelyet Jorge hátrahagyott. »Ezt a motort hozzátok el nekem Katarba, és megnyerem a világbajnokságot.« Sepangban viszont hol volt ez a motor?”

„Megnyertem az első futamot, majd a másodikat is, győztem Le Mans-ban, az volt életem egyik legszebb napja, miután egy csatában felülkerekedtem a példaképemen, Valentino Rossin – folytatta. – Montmelóban azonban elindultak a változások, én pedig nem értettem semmit, hiszen azt mondtam, hogy ne nyúljanak a motorhoz.”

Viñales azóta megjárta az Apriliát is, és a MotoGP-korszakban ő lett az első, aki három különböző márkával futamot nyert a legmagasabb géposztályban. A spanyol versenyző összehasonlította eddigi munkaadóit. „A Suzuki a színtiszta szenvedélyről szólt, a Yamaha az üzletről, míg az Aprilia a kettő keveréke – fogalmazott. – Az Aprilia olyan márka, amely a versenyzésért él, és ebből a szempontból kicsit visszahozta a motorozás iránti szenvedélyemet.”

Jövőre viszont már egy negyedik gyártó, a KTM szatellitcsapatának, a Tech3-nak a színeiben kezdi meg a szezont, legalábbis, ha minden jól megy az osztrák márka körül. Ennélfogva ő lehet az első, aki négy különböző gyártóval is versenyt nyer, ám Viñalesnek ennél magasabb céljai vannak. Persze a vb-címhez jelenleg a Ducati tűnik a legalkalmasabbnak, ám ő erről kicsit másképp gondolkodik.

Viñales annyira bízik a KTM-ben, hogy még részvényeket is vásárolt – árulta el a cég vezetője

„Milyen kihívást szeretnék legközelebb? Számomra a világbajnokság megnyerése a cél, és most arra a következtetésre jutottam, hogy két oldal van: az ember vagy kihívó lesz, vagy a sötét oldalra kerül – jelentette ki. – Vagy a KTM-hez megy, vagy a Ducatihoz. A Ducatinál nagyon nehéz nyerni. Hogyan akarja az ember legyőzni a gyári csapatot? Ez rendkívül bonyolult, mert ugyanolyan a motor, de nem ugyanolyanok a fegyverek. Szóval csak egy lehetőségem volt, hogy a KTM-hez igazoljak, és kihívó legyek.”