szombat, december 21, 2024
KezdőlapMotoGPEkkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény...

Ekkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény fog derülni

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Az Aprilia január 16-án leplezi le 2025-ös motorját. Az eseményen az is kiderül majd, hogy Jorge Martín él-e a lehetőséggel, és az 1-es rajtszámmal fog-e versenyezni.

Újabb csapatról derült ki, hogy mikor tartja meg szokásos bemutatóját, melynek keretében leleplezik a motort, vagy legalábbis annak festését. A Gresini január 18-án, míg a gyári Ducati két nappal később rendezi ezt meg, időrendben viszont a gyári Aprilia mindkét istállót megelőzi, hiszen a noaleiek a január 16-i dátumot választották erre a célra.

Kiderült, mikor mutatják be Bagnaia és Marc Márquez Ducatijainak festését

- Advertisement -

Amellett, hogy kiderül, hogyan fog festeni Jorge Martín és Marco Bezzecchi RS-GP25-öse, egy fontos információt is meg fogunk tudni. A spanyol versenyző ugyanis egyelőre nem árulta el, hogy él-e a mindenkori címvédő lehetőségével, és az 1-es rajtszámmal versenyez, vagy marad a 89-esnél. Bár a nevezési listán az utóbbival van fent, de ezen még van lehetőség változtatni, és a szezonzáró utáni nyilatkozatában azt sejttette, hogy ezt meg is fogja tenni. A montmelói teszten mindenesetre semmilyen rajtszám nem volt a motorján, helyette két csillagot ragasztottak fel a burkolatra.

Magával viszi az 1-es rajtszámot az Apriliához? – Martín sokat sejtetően reagált

Az Aprilia idén nem tudta teljesíteni a céljait. A tempót évek óta diktáló Ducatihoz nem kerültek közelebb, és annak ellenére, hogy a bolognaiakon kívül csak ők nyertek bármilyen futamot, egyéni és gyártói szinten a KTM-től is kikaptak. Jövőre viszont egy új fejezetet nyitnak, hiszen Maverick Viñales és Aleix Espargaró is távozott a gyári alakulattól.

Énekléssel búcsúztatták Espargarót, akit ellenfele élesen kritizált megkérdőjelezhető céljai miatt

Ami Martínt illeti, címvédőként nyilvánvalóan nagy figyelmet fog kapni. Kérdés, hogy mennyire tud alkalmazkodni a motorhoz azok után, hogy négy éven keresztül a mezőny legjobb motorján ült, legalábbis a konstruktőri bajnokság eredményét figyelembe véve. A spanyol versenyző ráadásul nemcsak gyártót, hanem csapatot is most vált először a MotoGP-ben, hiszen eddig kizárólag a Pramac színeiben szerepelt.

Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom

Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Marco Bezzecchi is, hiszen ő az eddigi három évét a VR46-nál töltötte, igaz, leendő csapattársával ellentétben soha nem ült gyári specifikációjú motoron. Ráadásul az ő renoméja távolról sincs a csúcson, hiszen azok után, hogy tavaly harmadik lett az összetettben, idén ő szerezte a legkevesebb pontot a Ducati állandó pilótái közül, és csak tizenkettedik lett.

Az Aprilia ráadásul nemcsak gyári pilótáit cserélte le, hanem a technikai igazgatóját is. Romano Albesiano hosszú idő után távozott a márkától, és a Hondánál folytatja hasonló pozícióban, helyére pedig Fabiano Sterlacchini érkezett, aki nyárig a KTM alkalmazásában állt, előtte pedig a Ducatinál tevékenykedett. Honfitársával ellentétben ő már a teszten bemutatkozhatott új munkahelyén, és optimistán értékelte a két versenyző teljesítményét.

Martínról és Bezzecchiről is pozitív volt az első benyomása az Aprilia új technikai igazgatójának

- Advertisement -