back to top
2025. december 01. 15:42
További
    KezdőlapMotoGPEkkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény...

    Ekkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény fog derülni

    Az Aprilia január 16-án leplezi le 2025-ös motorját. Az eseményen az is kiderül majd, hogy Jorge Martín él-e a lehetőséggel, és az 1-es rajtszámmal fog-e versenyezni.

    Újabb csapatról derült ki, hogy mikor tartja meg szokásos bemutatóját, melynek keretében leleplezik a motort, vagy legalábbis annak festését. A Gresini január 18-án, míg a gyári Ducati két nappal később rendezi ezt meg, időrendben viszont a gyári Aprilia mindkét istállót megelőzi, hiszen a noaleiek a január 16-i dátumot választották erre a célra.

    Kiderült, mikor mutatják be Bagnaia és Marc Márquez Ducatijainak festését

    Amellett, hogy kiderül, hogyan fog festeni Jorge Martín és Marco Bezzecchi RS-GP25-öse, egy fontos információt is meg fogunk tudni. A spanyol versenyző ugyanis egyelőre nem árulta el, hogy él-e a mindenkori címvédő lehetőségével, és az 1-es rajtszámmal versenyez, vagy marad a 89-esnél. Bár a nevezési listán az utóbbival van fent, de ezen még van lehetőség változtatni, és a szezonzáró utáni nyilatkozatában azt sejttette, hogy ezt meg is fogja tenni. A montmelói teszten mindenesetre semmilyen rajtszám nem volt a motorján, helyette két csillagot ragasztottak fel a burkolatra.

    Magával viszi az 1-es rajtszámot az Apriliához? – Martín sokat sejtetően reagált

    Az Aprilia idén nem tudta teljesíteni a céljait. A tempót évek óta diktáló Ducatihoz nem kerültek közelebb, és annak ellenére, hogy a bolognaiakon kívül csak ők nyertek bármilyen futamot, egyéni és gyártói szinten a KTM-től is kikaptak. Jövőre viszont egy új fejezetet nyitnak, hiszen Maverick Viñales és Aleix Espargaró is távozott a gyári alakulattól.

    Énekléssel búcsúztatták Espargarót, akit ellenfele élesen kritizált megkérdőjelezhető céljai miatt

    Ami Martínt illeti, címvédőként nyilvánvalóan nagy figyelmet fog kapni. Kérdés, hogy mennyire tud alkalmazkodni a motorhoz azok után, hogy négy éven keresztül a mezőny legjobb motorján ült, legalábbis a konstruktőri bajnokság eredményét figyelembe véve. A spanyol versenyző ráadásul nemcsak gyártót, hanem csapatot is most vált először a MotoGP-ben, hiszen eddig kizárólag a Pramac színeiben szerepelt.

    Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom

    Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Marco Bezzecchi is, hiszen ő az eddigi három évét a VR46-nál töltötte, igaz, leendő csapattársával ellentétben soha nem ült gyári specifikációjú motoron. Ráadásul az ő renoméja távolról sincs a csúcson, hiszen azok után, hogy tavaly harmadik lett az összetettben, idén ő szerezte a legkevesebb pontot a Ducati állandó pilótái közül, és csak tizenkettedik lett.

    Az Aprilia ráadásul nemcsak gyári pilótáit cserélte le, hanem a technikai igazgatóját is. Romano Albesiano hosszú idő után távozott a márkától, és a Hondánál folytatja hasonló pozícióban, helyére pedig Fabiano Sterlacchini érkezett, aki nyárig a KTM alkalmazásában állt, előtte pedig a Ducatinál tevékenykedett. Honfitársával ellentétben ő már a teszten bemutatkozhatott új munkahelyén, és optimistán értékelte a két versenyző teljesítményét.

    Martínról és Bezzecchiről is pozitív volt az első benyomása az Aprilia új technikai igazgatójának