Maverick Viñales elárulta, arra kérte az Apriliát, hogy idén a tavalyi motorra építsenek, ám ez nem valósult meg. A spanyol versenyző elmondta, a mai napig nem értik az év eleji kiugró eredményeket.
Maverick Viñales remekül kezdte a 2024-es szezont. A 29 esztendős motoros megnyerte a Portugál Nagydíj sprintjét, és másnap is dobogóra állhatott volna, ha nem hibásodik meg a váltója. Az austini hétvége viszont ezért is kárpótolta, hiszen az időmérőn és a két versenyen is diadalmaskodott, még úgy is, hogy vasárnap katasztrofálisan rajtolt.
Aztán viszont nem tudta megismételni ezeket az eredményeket. Sőt, már a fent említett sikereket is olyan motorral érte el, amelyet nem igazán kedvelt. Az Aprilia ugyanis rengeteg módosítással készült az idei évre, ami önmagában nem hangzik rosszul, csak éppen Viñalesnek pont nem ez volt a kérése. A jelenleg tízszeres MotoGP-futamgyőztes ugyanis azt szerette volna, ha a 2023-as versenygépre alapoznak.
„Arról van szó, hogy amikor Valenciában befejeztem a 2023-as évet, csak két dolgot kértem – nyilatkozta. – Hogy [javítsanak] a rajtokon és hogy maradjon ugyanaz a motor. Azt a motort ugyanis imádtam. Aztán viszont Sepangban már más volt a helyzet. Ez az egyetlen, amit sajnálok. Nem tudom, hogy a Ducatival felvehette volna-e a versenyt, de az biztos, hogy a 2023-as motor egy kicsit több aeróval és leszorítóerővel kiegészítve a legjobb négyben lett volna. Az állandóság miatt. Ismertük a beállításokat, mindent tudtunk róla.”
Viñales már rég világbajnok lenne, ha a Yamaha anno hallgat rá?
Az Aprilia innentől kezdve már csak egy sprintet nyert meg Aleix Espargaró révén, és bár egy ideig a KTM előtt voltak a konstruktőri tabellán, a változtatások összességében nem hozták meg a remélt sikert. Visszakozni pedig már nem lehetett. „Nem tudom, de amikor észrevettük, már túlságosan késő volt – válaszolta Viñales a módosításokra vonatkozó kérdésre. – Nem tudtuk visszacsinálni. Egész évben egy olyan motort kellett vezetnem, amelyet nem szerettem.”
Bár az Aprilia volt az egyetlen, amely bármilyen futamon le tudta győzni a Ducatit, a KTM összességében egyéni és gyártói szinten is a noaleiek fölé nőtt. Hogy minek volt köszönhető az a két kiugró hétvége, arra a mai napig nem tudják a választ. „Portimãót és Austint tényleg nem értjük – jelentette ki Viñales. – Később néhány pályán nyilván jól tudtam menni, de nem annyira, mint ezen a kettőn.”
A spanyol pilóta az idei szezon végén elhagyta az Apriliát, és jövőre már KTM-et fog hajtani a Tech3 színeiben. Bár az olasz márkával kötött házasság nem hozott átütő sikert, összességében hálás lehet nekik, hiszen újra fel tudta magát építeni a Yamahával történt viharos szakítás után. „Ami az emberi oldalát illeti, nyilvánvalóan nagyon elégedett vagyok az Apriliánál töltött időszakommal” – szögezte le.
Viñales: Sosem fogom túltenni magam, hogy a saját sportágamban veszítettem el az unokatestvéremet