Massimo Meregalli meglátása szerint az idei szezon második felére láthatóan jobb lett a teljesítményük. A gyári Yamaha csapatmenedzsere által nagyon fontosnak titulált előrelépés részben az aerodinamikai részleg munkáját dicséri. Meregalli az általánosabb kérdések mellett két pilótája, Fabio Quartararo és Álex Rins idényére is kitért.
Pusztán a számokat tekintve nem volt jó MotoGP-szezonja a Yamahának, hiszen idén is csak a Hondát sikerült megelőznie a gyártók rangsorában. Ráadásul mind a pontok, mind a dobogók számában elmaradt a tavalyitól. Azonban Fabio Quartararo újabb nyilatkozatai alapján úgy tűnik, a gyártónál van ok az optimizmusra. Nemrég aztán a felsővezetés szintjéről a gyári istálló csapatmenedzsere, Massimo Meregalli is csatlakozott ehhez a meglátáshoz, bár persze a nehézségeket sem tagadta el.
Quartararo szerint az idény első felében nem a motorfejlesztés volt a legfontosabb a Yamahánál
„Határozottan ez volt az eddigi leghosszabb szezon számunkra. De azt hiszem, az nagyon jó, ahogyan mindannyian kitettünk magunkért ebben az idényben, soha nem adtuk fel – értékelt Meregalli a MotoGP hivatalos honlapjának. – Különösen Aragóniától kezdtük meglátni a munkánk első gyümölcseit. Ez pedig nagyon fontos volt, mert ha keményen dolgozol, de nem látod az eredményét, akkor onnantól nehezebb lesz azt folytatni.”
„Aragóniától kezdve már láttuk a fényt az alagút végén, és onnantól fenn tudtuk tartani a feljebb emelt szintet – magyarázta. – Az aerodinamikai mérnökeink nagyon jól és keményen dolgoztak, a versenyzőink pedig elkezdték megérteni, hogyan működnek az új aerodinamikai fejlesztéseink, és milyen előnyök származnak belőlük.”
A szezon második felében főleg Quartararo teljesítményén volt észrevehető az előrelépés. A 2021-es MotoGP-bajnok az Aragóniai Nagydíj után rendszeresen bejutott az időmérő második szakaszába, és többször is a legjobb tízben zárt versenyeket. „Fabio rengeteg erőfeszítést tesz, és folyton igyekszik alkalmazkodni” – dicsérte Meregalli a francia pilótát.
Quartararo bejelentkezett a 2025-ös bajnoki címért, de a fizetésén „megosztozik” a Pramac vezérével
Quartararo újdonsült csapattársának, Álex Rinsnek viszont kevésbé alakult jól az idény. Persze ehhez nagyban hozzájárultak azok az sérülések, amelyek miatt több versenyhétvégét teljesen ki kellett hagynia. Ám Rins jövőre is a Yamaha pilótája lesz, és az iwataiak nagyon bíznak abban, hogy a segítségükre tud majd lenni a fejlődésben. Ahogy a frissen „igazolt” szatellitcsapatuk, a Pramac – amelynek festését jövőre a gyári istállóéval egyszerre leplezik le – két motorosa esetén is ebben bíznak, akikkel együtt már négyen fogják őket képviselni a rajtrácson.
„Amikor [Rins] hozzánk került nem volt százszázalékos állapotban, hullámvölgyei voltak. Aztán Assenben volt még egy balesete, amelyben eltörte a csuklóját. Szerintem így idén egyszer sem volt olyan állapotban, hogy százszázalékot tudott volna nyújtani, bár mindig próbálkozott – szögezte le Meregalli. – Aztán a szezon vége felé kezdett egyre jobb és jobb lenni. Ez pedig számunkra nagyon fontos, mivel nagy hátrányt jelent, ha csak egy pilótával tudunk harcolni a többiek ellen, akiknek még több versenyzőjük is van. Ha Álex jó formában van, akkor két olyan versenyzőnk van, akivel ki tudjuk értékelni a gyűjtött adatokat. Ez pedig nagyon fontos lesz jövőre is, amikor már négy versenyzővel fogunk rajthoz állni –nagy előnyt jelent majd az eddigiekhez képest.”