Àlex Crivillé felidézte, már világbajnoki címének megszerzése előtt is előfordult, hogy elszédült vagy éppen elájult. Mindez két évvel később visszavonulásra kényszerítette.
Àlex Crivillé 1999-ben több szempontból is történelmet írt. A spanyol pilóta ebben az évben ért fel a gyorsasági motorversenyzés csúcsára, hiszen ekkor nyerte meg az akkoriban a királykategóriának számító 500 köbcentiméteres géposztály világbajnoki címét. Ezt elsőként tette meg honfitársai közül, ráadásul a legjobbak között töltött nyolcadik idényében, ami Kevin Schwantz-cal holtversenyben rekord.
Azonban két évvel később már utolsó idényét teljesítette, hogy miért? „Egyetlen egyszerű oknál fogva: nem voltam jól, szédültem – válaszolta a ’DURALAVITA’ podcastban arra a kérdésre, hogy miért vonult vissza mindössze 32 évesen. – 1999-ben volt néhány szédülésem az edzőteremben, elájultam, de azt mondtam, hogy »bárki elszédülhet«. Emlékszem, hogy egy futam előtt Barcelonából Valenciába repültem helikopterrel a tengerpart mentén, mert már nem éreztem jól magam.”
A vb-címe utáni Crivillé jelentősen visszaesett. A csúcsra érést követő két évében összesen nem szerzett annyi pontot, mint 1999-ben, és mindössze egy győzelemig, valamint további három dobogóig jutott. Mindez jelentős részben fizikai megpróbáltatásainak volt betudható. „Két nagyon rossz idény volt, mert fizikailag nem voltam jól – idézte fel. – Mindig akkor történt velem, amikor kipihent voltam. Leginkább éjszaka, de veszélyes is lehetett volna.”
Alex Criville 2001 pic.twitter.com/iooMEgMrgm
— MGP (@mundo_gp_) July 25, 2022
A spanyol exmotoros természetesen megtette a szükséges lépéseket, de sokáig nem kapott választ a rejtélyes gondok hátterével kapcsolatban. „Néhányan a világbajnoki győzelem okozta nyomásra fogták – fogalmazott. – Elmentem egy pszichológushoz, aki végül a haját tépte, mert azt mondta, hogy nem lehet, hogy ilyen apróságról van szó.”
Végül egészen Kanadáig jutott, ahol az ország egyik legjobb ideggyógyásza szembesítette azzal a hírrel, amelyet kevés élsportoló akar hallani. „Közölte, hogy nem túl komoly a dolog, de azt tanácsolta, hogy vonuljak vissza – emlékezett vissza. – Így is tettem. Abbahagytam, és ezzel az egész sportolói pályafutásom véget ért.”
Crivillé 2001 végén még csak azt jelentette be, hogy szünetet tart, hiába volt előszerződése az Antena 3 Yamaha d’Antínnal, aminek értelmében a hangvillások motorját vezethette volna. 2002 májusában azonban nyilvánosságra hozta, hogy befejezi a versenyzést. „Éppen az albacetei pályán motoroztam, és éjszaka elájultam – árulta el Crivillé. – Felkeltem, és visszavonultam.”