Jorge Martín elárulta, ha a válla hozzáér az aszfalthoz, azt valójában csak a show kedvéért csinálja. A spanyol pilóta ugyanis elismerte, hogy az ő esetében semmiképpen sem ez a leghatékonyabb kanyarvétel.
Az már évtizedek óta megszokott a gyorsasági motorversenyzésben, hogy kanyarodás esetén leér a versenyző térde. Ezt a technikát többek között a három királykategóriás világbajnoki címig jutó Kenny Roberts hozta be a sportágba, és kiderült, hogy mindez hatékonyabbá teszi a vezetést. Ennélfogva ma már teljesen természetes ez a látvány.
Ahogyan most már az is, hogy a belső íven lévő váll hozzáér az aszfalthoz. Ezt a stílusjegyet leginkább Marc Márquez teremtette meg, hogy minél inkább be tudja dönteni a motort, növelve ezzel a hatékonyságot. Manapság viszont talán van, aki ebben a tekintetben túlnőtt a nyolcszoros világbajnokon, ám esetében ez inkább a szórakoztatásról szól.
Jorge Martínról van szó, aki a montmelói 5-ös kanyar mestere, legalábbis ami a látványt illeti. Mind a Katalán, mind a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj hétvégéjén mutatták a közvetítésben, ahogyan leér a földre a válla. Első látásra azt lehetne gondolni, hogy ez hatékonyabbá teszi a motorozását, ám ez – esetében legalábbis – nem igaz.
😎 @88jorgemartin, the Fresh Prince of Turn 5 in Barcelona 🔥#SolidarityGP 🏁 pic.twitter.com/VihbONiIRT
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 15, 2024
„Őszintén szólva, ha a vállammal hozzáérek az aszfalthoz, az a show kedvéért történik – ismerte be a 2024-es MotoGP-szezon egyéni világbajnoka. – Amikor tökéletesen motorozom, és teljes mértékben összpontosítok, akkor nagyon közel van a vállam a talajhoz. Ugyanakkor csak a karommal érintem meg a kerékvetőt.”
A 26 esztendős motoros a szezonzárót követő teszten már nem a Ducatin, hanem az Aprilián ült. A spanyol versenyző először ült fel az RS-GP-re, de néhány kör múlva már leért a válla az 5-ös kanyarban. Ugyanakkor ez csak a saját maga és a nézők szórakoztatásának érdekében történt. „Ha ténylegesen eljutok arra a pontra, hogy a vállam megérinti a földet, annak valójában csupán az az oka, hogy kicsit játszadozom” – fogalmazott.
Martín mégis elárulta, hogy melyik rajtszámmal fog versenyezni a következő idényben?