Miguel Oliveira úgy véli, az Aprilia egy bizonyos működési tartományban kiválóan muzsikál, azon kívül viszont nehéz vezetni. A 29 esztendős motoros szerint másképpen motorozik, mint két évvel ezelőtt.
Miguel Oliveira jövőre már a Pramacnál fog versenyezni egy Yamaha nyergében. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes két évet töltött el az Apriliánál, pontosabban annak aktuális szatellitcsapatánál: tavaly az RNF-nél, idén pedig a Trackhouse-nál. Ez a két esztendő azonban összességében nem nevezhető sikeresnek.
A 30. születésnapját jövő hét szombaton ünneplő motoros 2023-ban még egy előző évi RS-GP-n ült, amellyel egy sprinten és három főfutamon is a legjobb ötben zárt, de az a szezonja inkább a sérülésekről marad emlékezetes. Idén a 2024-es géppel csak a Sachsenringen alkotott igazán nagyot, ahol az időmérőn és a rövid versenyen is második lett. Ezt leszámítva viszont beleszürkült a mezőnybe, már amikor ott volt. Persze ezt sokszor márkatársairól is el lehetett mondani, és Oliveira szerint ez nem véletlen, hiszen a motor csak nagyon kis tartományban működött jól.
„Próbáltam elemezni az Apriliánál eltöltött időszakomat – nyilatkozta. – Egy 2022-es specifikációjú motorról egy 2024-esre ültem. Egyszer teszteltem a ’23-ast, és a motor tényleg szupernek bizonyult, lenyűgöző volt. És igen, trükkös volt, bonyolult volt. Ez egy olyan motor, amely, ha minden klappol és összeáll, akkor tényleg elképesztő. Ha viszont egy kicsit is kívül van [ezen a tartományon], nehéz [kezelni]. Nehéz megteremteni a különbséget. Most már nem nekem kell megértenem a motort. Adtam visszajelzéseket, és ennyi. Most már más kezekben hagyjuk.”
Mi az Aprilia és a KTM legnagyobb hátránya a Ducatihoz képest? – a két pilóta ugyanazt említette
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ez a két év teljes mértékben ment volna a kukába Oliveira szempontjából, hiszen ha mással nem is, tapasztalattal mindenképpen gazdagodott. „Lényegében más versenyző vagyok – jelentette ki. – Másképpen motorozom, mint két évvel ezelőtt, és úgy gondolom, hogy ez hasznomra válik majd, különösen azért, mert tudtam alkalmazkodni, és ez a legfontosabb dolog.”
Az Apriliával kapcsolatban nemrég egy másik távozó pilóta, Maverick Viñales is kritikáz fogalmazott meg. A spanyol motoros azt sérelmezte, hogy a noaleiek nem hallgattak rá, és nem a 2023-as motorra építettek. Ennek ellenére két sprint- és egy főfutamgyőzelemmel remekül kezdte a szezont, ám bevallotta, a mai napig nem értik, hogy akkor mitől volt annyira kiemelkedő a gép. Az Aprilia végül kikapott a KTM-től a konstruktőri második helyért folytatott párharcban.