Jorge Martín kijelentette, Aleix Espargaróval ellentétben ő valószínűleg soha nem lesz az Aprilia „Kapitánya”, de a vezérszerepet elfogadja. A 26 esztendős pilóta szerint barátja maradt volna a noaleieknél, ha ő hamarabb eldönti, hogy csatlakozik a márkához.
Ha van egy márka a MotoGP-ben, ahol egészen biztosan korszakváltás történik, az biztosan az Aprilia. Az olasz gyártó négy állandó motorjából három 2025-re gazdát cserél, ráadásul ebből a háromból kettő a gyári csapathoz tartozik. Aleix Espargarót és Maverick Viñalest ugyanis Jorge Martín, valamint Marco Bezzecchi váltja.
A 35 esztendős motoros már a 250 köbcentiméteres kategóriában is ült Aprilián, a legmagasabb géposztályban pedig 2017 óta a noaleieket erősítette. Nem véletlen, hogy utolsó éveire ráragadt a „Kapitány” – így, nagy kezdőbetűvel – becenév, hiszen lényegében a projekt arcává vált. A friss világbajnok ezt a szerepet egyelőre semmiképpen nem vállalná magára, azt viszont tudja, hogy neki kell a márka vezérévé válnia.
Énekléssel búcsúztatták Espargarót, akit ellenfele élesen kritizált megkérdőjelezhető céljai miatt
„Szerintem soha nem tudok majd olyan »Kapitány« lenni, mint amilyen Aleix volt, mert kilenc évig ott volt, a semmiből hozta fel az Apriliát egészen odáig, hogy futamokat nyert és a világbajnoki címért küzdött – nyilatkozta az AS-nak. – Ezt a felelősséget ugyanakkor el tudom fogadni. Érzem annak a felelősségét, hogy a vezetője legyek ennek a projektnek, és mindent megteszek, amit kell, vagy ami a hatalmamban áll, hogy sikerüljön a legmagasabb szintre vinni ezt a motort.”
Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom
Espargaró már 2023-ban is utalgatott arra, hogy a 2024-es lehet az utolsó szezonja állandó a MotoGP állandó pilótájaként, és végül a tavalyi Katalán Nagydíjat felvezető sajtónapon bejelentette, hogy év végén valóban felhagy a rendszeres versenyzéssel. Martín azonban úgy véli, nem sokon múlt, hogy minden másképp alakuljon.
Mintegy másfél héttel később ugyanis az akkor még a Pramacnál szereplő motoros megtudta, hogy a Ducati mégsem őt, hanem Marc Márquezt viszi fel a gyári istállóba, és lényegében erre reagálva aláírt az Apriliához. A 26 esztendős versenyző pedig meggyőződéssel állítja, hogy ha ez korábban kiderül, akkor jó barátja is másképp dönt, és idén csapattársak lehetnének. „Ha korábban eldöntöttem volna, hogy ehhez a márkához igazolok, Aleix biztosan hosszabbított volna még legalább egy évre – fogalmazott. – Az élet azonban helyzetekből és momentumokból áll.”
Espargarót megijeszti, hogy Martín a Ducatiról Apriliára vált, de egyben nagyon örül is neki
Hogy mi lett volna, azt talán már soha nem tudjuk meg, mindenesetre Espargaró a Honda tesztpilótájaként folytatja, Martín csapattársa pedig Bezzecchi lesz. Az olasz pilóta kicsit hasonló cipőben jár, hiszen amellett, hogy ő is Ducatiról ül át, róla is elmondható, hogy a királykategóriában eddig csak egy csapatnál szerepelt. Hogy ez hogy sül el az Aprilia szempontjából, az idén kiderül.
Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?