Lin Jarvis elárulta, szerette volna, ha Fabio Quartararo még két világbajnoki címet nyer a Yamahával, amíg ő a versenyrészleg ügyvezetőjeként tevékenykedik. Az idei évben tanácsadói szerepet betöltő szakember ugyanakkor így sem keserű szájízzel hagyta ott eddigi pozícióját.
A tavalyi év végén lezárult egy korszak a Yamahánál, hiszen január 1-től kezdve nem Lin Jarvisnak hívják a versenyrészleg ügyvezető igazgatóját. A brit szakember helyére Paolo Pavesio, a Yamaha Motor Europe korábbi marketing- és sportigazgatója érkezett. Mindez azonban nem jelent teljes távozást, hiszen Jarvos tanácsadóként továbbra is jelen lesz a márka életében.
A Yamaha mégsem várt Misanóig, máris megnevezték a veterán igazgatójuk utódját
A 66 esztendős szakembert 1999-ben nevezték ki a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatójává, és az évek során számos sikerben volt része a gyártónak. Ami az egyéni világbajnoki címeket illeti a MotoGP-ben, Valentino Rossi négyszer, Jorge Lorenzo háromszor, míg Fabio Quartararo egyszer ért fel a regnálása alatt. Mint kiderült, Jarvisnak volt egy vágya, amelyet a francia motoros már nem tudott teljesíteni.
„2021-ben nyertünk legutóbb bajnokságot, és még én sem gondoltam volna, hogy az elmúlt években ennyire küszködünk – nyilatkozta a görög MotoGP Worldnek. – Reméltem, hogy Fabio révén még legalább két bajnoki címet szerezhetek a Yamahával pályafutásom során, amelyről tudtam, hogy előbb-utóbb véget ér. Ez volt az álmom, hogy megpróbáljam elérni a tíz bajnoki győzelmet. Sajnos 2022 közepén hamar rájöttünk, hogy a Ducati egyre jobban fejlődik, a javulás sebessége pedig túl nagy volt számunkra. Tehát mát 2022-ben bajban voltunk.”
Ahogyan az a fenti szavakból is kiderült, egyáltalán nem Quartararo a felelős azért, hogy főnöke álma nem teljesült, hiszen további két vb-címet semmilyen körülmények között nem szerezhetett volna. 2022-ben sokáig vezetett, és az utolsó futamon még volt matematikai esélye a végső győzelemre, ám végül Francesco Bagnaia lett a befutó.
Az előző két esztendőben pedig nemhogy a végső sikertől, de a futamgyőzelmektől is messze volt: 2023-ban még három vasárnapi dobogó összejött neki, tavaly viszont már ennyi sem. A puszta számok tekintetében a Yamaha 2024-ben minden szempontból rosszabbul teljesített, mint az azt megelőző szezonban, ám Jarvis mégis örül, hogy nem egy évvel korábban távozott az ügyvezetői posztról. A tendencia ugyanis most sokkal jobb, mint tavaly ilyenkor volt.
A Yamaha az eddigi leghosszabb MotoGP-szezonján van túl, de már látszik a fény az alagút végén
„2023-ban együttműködésbe léptünk [Luca] Marmorinivel [korábbi Forma–1-es motormérnök – a szerk.], aki különösen a motorblokk frontján segített nekünk – folytatta a brit szakember. – Attól a pillanattól kezdve elkezdtünk újjáépülni, mivel láttuk, hogy a Ducati gyorsan fejlődik, de a többi európai gyártó, a KTM és az Aprilia is. Így mentünk tovább. A Hondánál ellenben nem voltak változások. Szóval összességében rengeteget kellett belefektetnünk. 2023-ban [sok mindent] újrakezdtünk, rengeteg változtatást hajtottunk végre abban az évben. Nagyon boldog vagyok, hogy most így hagyhatom el a szerepkörömet. Ha az előző év végén távozom, úgy éreztem volna, hogy még távolról sem végeztem el a munkát. Korábban még mindig nem volt meg a jövő alapja. 2024-ben viszont sok mindent tettünk.”