back to top
2025. január 04. 23:28
KezdőlapMotoGPHiába az óriási tapasztalata, Pedrosa nem akar túlzottan beleszólni márkatársai munkájába

Hiába az óriási tapasztalata, Pedrosa nem akar túlzottan beleszólni márkatársai munkájába

Rendkívül rutinos tesztpilótaként Dani Pedrosa munkakörébe az is beletartozik, hogy olykor elmondja, mit csinálnak jól vagy éppen rosszul az állandó versenyzők. A 39 esztendős motoros azonban ilyenkor igyekszik nagyon óvatosan kommunikálni.

Dani Pedrosa 2018 végén vonult vissza az állandó versenyzéstől, és azóta a KTM tesztpilótájaként tevékenykedik. A spanyol motoros összesen négy futamhétvégét teljesített ebben az időszakban, és tavaly harmadikként ért célba a jerezi sprinten, ám sportszakmailag nagyobb teljesítménynek számítanak a 2023-as szereplései, főleg a misanói, amikor mindkét viadalon negyedik lett.

Persze feladatköre korántsem ebben és még csak nem is a tesztelésben merül ki. Rendkívüli tapasztalata és sikerei révén ugyanis azt is látja, hogy a KTM állandó versenyzői mit csinálnak jól, és adott esetben mit csinálnak rosszul. Ennélfogva azon a pár fordulón, amelyen jelen van, tehet nekik javaslatokat, ám ő ezt próbálja óvatosan kezelni.

Hogy őszinte legyek, igyekszem mindent nagyon konzervatívan megközelíteni – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Természetesen látok néhány dolgot. Ugyanakkor a maga módján mindenki különleges, és megvan a saját stratégiája a fejlődésre. Néha olyan dolgokat javaslok, amelyeket másképpen is lehet csinálni.”

Hivatalos: Pedrosa hosszabbított a KTM-mel, újabb évig marad a gyártó kötelékében

A hozzáállás pilótáról pilótára változhat, hiszen Pedro Acosta például teljes mértékben megbízik Pedrosában, a Tech3-hoz újonnan érkező Enea Bastianini és Maverick Viñales esetében viszont még ki kell építeni a kapcsolatot. A 31-szeres MotoGP-futamgyőztes ugyanakkor tisztában van vele, hogy a garázsban olykor nagy a feszültség, így az igazán konkrét tanácsoktól mindig tartózkodik.

Meg kell találni a megfelelő pillanatot – jelentette ki. – Ez a viszonytól is függ. Még ha a többi versenyző tiszteli is az embert, szüksége van a bizalmukra. Ezért próbálok mindent nagyon természetes módon megközelíteni. Azt kerülöm, hogy aktívan javaslatot tegyek a pilótáknak, hogy mit kellene másképpen csinálniuk.”

Néha megkérnek rá – folytatta. – Azonban túlságosan agresszívnak tartom azt, amikor konkrét javaslatokat teszek, pedig csak néhány futamon vagyok a helyszínen. Minden csapatnak kialakult a saját rutinja, illetve a saját folyamatai. Nem hiszem, hogy helyes lenne aktívan beavatkozni. A radar alatt szeretek maradni, és segíteni akarok, amennyiben tudok. Inkább akkor reagálok, amikor megkérdeznek, minthogy ujjal mutogassak versenyzőkre.”