back to top
2025. január 05. 00:09
KezdőlapMotoGPMarini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig

Marini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig

Luca Marini szerint a Hondának fél másodpercet kell találnia a sepangi tesztig, és továbbra is hiszi, hogy második erővé válhatnak a Ducati mögött. Az olasz motoros kijelentette, 2024-ben többet fejlődtek a Yamahánál, és ezt többé-kevésbé a számok is alátámasztják.

Számos kérdést tartogat a MotoGP 2025-ös szezonja, és ezek közül az egyik legérdekesebb, hogy mi lesz a japán gyártókkal. Vajon a Yamaha vagy a Honda képes lesz érdemben előrelépni, és ténylegesen elmozdulni a gödör aljáról? Ami utóbbit illeti, Luca Marini továbbra is töretlenül hisz a márka előrelépésében, illetve fellendülésében.

Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?

A 27 esztendős versenyző jóval elégedettebb volt csapattársánál, Joan Mirnél a montmelói szezonzáró teszt után. Bár Johann Zarco helye valóban adhat okot némi bizakodásra, egyrészt ebből nem feltétlenül érdemes kiindulni, másrészt az olasz pilóta is tudja, hogy ez még nem elég. Éppen ezért kitűzte a célt, hogy mennyi időt kell találniuk a februári malajziai tesztig.

Marini megcáfolta Mir kritikáját, szerinte egy teljesen új motort próbálhattak ki a teszten

Ha megnézzük a teljesítményt, a motor fejlődését a májusi [Katalán Nagydíjhoz] képest, úgy vélem, nagy lépést tettünk előre – nyilatkozta. – Az biztos, hogy ez még mindig nem elég. A motor azonban jól működik, a versenyzők fejlődtek, és nagyon jó a tendencia. Tovább kell dolgoznunk, és Sepangig még fél másodpercet kell javulnunk.”

Bár az idényt egészben nézve a Honda történelmi mélypontot produkált tavaly, az valóban tagadhatatlan, hogy ez év elejéhez képest valóban történt előrelépés. A kétszeres MotoGP-dobogós korábban úgy vélekedett, hogy a Ducatit leszámítva a Hondának minden gyártót van esélye megelőznie az erősorrendben, és ezt az álláspontját továbbra is fenntartja.

Elégedett vagyok – szögezte le. – Úgy kezdtünk, hogy néhány futamon körönként 1,8 másodperc volt [a lemaradásunk]. Most már körönként 1 másodpercnél járunk. Még mindig hosszú az út. Az talán lehetetlen, hogy a Dzcati szintjére érjünk, de jelenleg az a cél, hogy az összes [többi] gyártót legyőzzük, és utána a Ducati felülmúlására is gondolhatunk.”

Persze tavaly a Hondát általában csak a Yamahával lehetett összehasonlítani, és legtöbbször abból is ők jöttek ki rosszabbul. Ugyanakkor a májusi, valamint a novemberi montmelói hétvégét összevetve látszik, hogy a két japán márka között csökkent a különbség. Az időmérőkön nagyjából hasonló volt a differencia, viszont a futamokon egyértelműen zárult az olló.

Az érkező Aleix Espargaró öccse figyelmeztette a Hondát: a pénz és a munka önmagában nem elég

Mindig egy lépéssel le voltunk maradva, mert ők sokkal magasabbról indultak, mint mi – adott magyarázatot Marini arra, hogy mindezek ellenére miért a Yamaha végzett előrébb minden szinten. – Sokat hoztunk rajtuk, csökkentettük a lemaradást, de továbbra sem voltunk velük egy szinten. Ők is fejlesztették a motort idény közben. Nem ragadtak be, és sokat dolgoztak a szezon során, a motorjuk ugyanúgy fejlődött, mint a miénk. Mi többet javultunk a Yamahánál, de ők előrébbről indultak, különösen [Fabio] Quartararo révén, aki nagyon jól ismeri a Yamahát, és képes elvinni a határig a motorját. Nagyon lágy a a vezetési stílusa, és sokkal jobban ismeri a motort. Ez is az oka annak, hogy legtöbbször jobban teljesít, mint mi.”