A Trackhouse, valamint a Honda két csapata bejelentette, melyik napon leplezi le idei motorfestését. Az amerikai istálló jelen állás szerint mindenkinél korábban mutatkozik be, a gyári Honda és az LCR eseményére viszont februárig kell várni.
Az elmúlt időszakban elkezdett éledezni a MotoGP. Persze a sepangi shakedownig még négy hetet várni kell, nem beszélve a tesztekről, sőt, még a bemutatók sora sem indult el, ám az időpont már számos csapat esetében kiderült. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a gyári Aprilia január 16-án, a Gresini 18-án, a gyári Ducati 20-án, míg a Yamaha és a Pramac közösen 31-én leplezi le 2025-ös motorjának külsejét.
Azóta pedig további három istállóról derült ki, hogy mely napon tartja meg ezt az eseményt. A Trackhouse mindenkit „megelőzött”, és jelen állás szerint az amerikai alakulat indítja a sort, hiszen ők január 14-én mutatják meg a saját RS-GP-jük külsejét. Igaz, a tavalyi évből kiindulva nem kizárt, hogy ez magyar idő szerint valójában 15-én, a korai órákban fog megtörténni.
A Trackhouse mindössze a második idényére készül a MotoGP-ben, hiszen tavaly ők váltották a mezőnyből kitett RNF-et. A bemutatkozás nem sikerült fényesre, hiszen az európai márkák csapatai közül egyedüliként kaptak ki a japán gyártók bármelyik alakulatától, történetesen a Yamahától. Ami a versenyzői összetételt illeti, Raúl Fernández maradt, Miguel Oliveira viszont a Pramachoz igazolt, a helyére pedig a Moto2 tavalyi világbajnoka, Ai Ogura érkezett.
Raúl Fernández kemény szavakkal illette a szezonjukat: Nem fejlődtünk, semmit sem értettünk meg
A gyári Honda ennél jóval később, a shakedown második napján, február 1-én fogja leleplezni saját színösszeállítását. Az elmúlt években abból a szempontból ez volt a legérdektelenebb bemutató, hogy többé-kevésbé lehetett sejteni, hogyan fog kinézni a motor. Tavaly viszont már volt némi változás a Repsol háttérbe szorulása miatt, idén pedig pláne lesz, hiszen a legendás névadó szponzor 2024 végén megszakította együttműködését a csapattal.
Marini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig
A gyári Honda tavaly szégyenszemre az utolsó helyen zárta a csapat-világbajnokságot, miután a két pilóta, Joan Mir és Luca Marini az utolsó két helyen végzett az állandó versenyzők között. Van tehát hova fejlődniük, ahogyan természetesen a motornak is. Ebben Romano Albesianónak, az Apriliától érkező technikai igazgatónak lehet kulcsszerepe: az olasz szakember szerződtetésével az aszakai márka kötélnek állt, és európai szakembert helyezett az egyik legfontosabb pozícióba. Rajta kívül Aleix Espargaró és Takaaki Nakagami segíthetik a munkát teszt- és fejlesztőpilótákként, utóbbi Japánból fog dolgozni.
Az érkező Aleix Espargaró öccse figyelmeztette a Hondát: a pénz és a munka önmagában nem elég
A 32 éves versenyző az LCR-től távozott, amelynek a bemutatójára további egy héttel később, a sepangi teszt zárásának másnapján, február 8-án kerül sor. A tavaly a márkából kiemelkedő Johann Zarco idén is a monacói alakulatnál fog versenyezni, míg Nakagami helyére a tavaly a Moto2-ben tizenkettedikként záró Somkiat Chantra érkezik a MotoGP történetének első thai pilótájaként.
Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?
A MotoGP 2025-ös motorbemutatóinak időpontjai
Dátum | Csapat |
Január 14. | Trackhouse Racing |
Január 16. | Aprilia Racing |
Január 18. | Gresini Racing |
Január 20. | Ducati Corse |
Január 31. | Yamaha Racing Pramac Racing |
Február 1. | Honda Factory Racing |
Február 8. | LCR Honda |