Jaume Masià elárulta, már megbánta a döntést, hogy a tavalyi idényre a Gas Up Teamhez igazolt, amelynek későbbi kaotikus működéséről részletesen beszámolt. A Supersport-világbajnokságba menekülő versenyző a sorozattól is hiányolta a segítségnyújtást.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 2023-as Moto3-es világbajnokságot megnyerő Jaume Masià nemcsak a Preicanostól, illetve a Moto2-ből, hanem a teljes gyorsaságimotoros-vb mezőnyéből távozik. Ennek oka az egy éve még Gas Up Team néven működő SAG-istálló körül kialakult helyzet, amelyről nemrég részletesen beszámolt.
Még a visszalépést is bevállalta a világbajnok, hogy elmeneküljön a szétesőben lévő csapattól
„A Moto3-ból jobb ajánlataim voltak, amelyek ötször annyit értek a Moto2-es szerződésemben [foglalt összeghez] képest, amelyet nem kaptam meg – idézte fel a ’Fast & Curious’ podcastban. – Soha nem a gazdasági szempontokra összpontosítottam, túléltem, tudtam, hogy merre tartok. A hozzám közel álló emberek figyelmeztettek, hogy nem ez a legjobb csapat, ahová feljebb lehet lépni, mert a versenyzőket illetően instabil, minden évben váltogatják a pilótáikat, és ez nem normális.”
Masià elárulta, most már másképp cselekedne, de szűk két éve az volt a célja, hogy minél hamarabb biztosítsa a jövőjét. „A döntés, miszerint a SAG-hez szerződöm, a 2023-as év első futamain született meg, ezt szerettem volna elérni – jelentette ki. – Ma már bánom, biztos vagyok benne, hogy találtam volna valami jobbat.”
Az igazi káosz a Holland TT-n kezdődött, amikor Raúl Castañeda személyében új tulajdonos érkezett a csapathoz. „A szezon felénél annak a határán voltam, hogy feladjam – idézte fel a spanyol pilóta. – Rendkívül frusztrált voltam, és nem csak az eredmények miatt. Nagy nyomás nehezedett rám a csapat részéről, és nem tartottam helyesnek, hogy támogatás nélkül kockáztassam az életemet.”
Az új vezetés nemcsak a versenyzőkkel, hanem az istálló minden tagjával közölte, hogy a technikai feltételek adottak, így aki nem teljesít, azt habozás nélkül elküldik. Ennek Masià csapattársa, Bo Bendsneyder esett áldozatául, aki az idény végén már a Supersport-vb mezőnyében versenyzett, és negyedik futamán már dobogóra állt.
„Misanóban már nem tartottak igényt Bo Bendsneyder szolgálataira, pedig nem volt olyan rossz, ahogyan azt a Supersportban is láthattuk – magyarázta a 24 esztendős motoros, aki arra is kitért, hogy sokáig kérdéses volt, hogy mi lesz az idény utolsó részével. – Azon a hétvégén nem tudtam, hogy teljesítem-e az ázsiai túrát, pénteken még nem voltak meg a repülőjegyek Indonéziába. Beszéltem a bajnokság menedzsmentjével, és elmondtam nekik, hogy nem látom magam felkészültnek arra a hét hétre ennek a belső helyzetnek a következtében, mire közölték, hogy szeretnék, ha ott lennék a bajnokságban, és maradjak nyugodt. Öt hónap alatt minden a feje tetejére állt.”
¡Gracias al gran trabajo de esta mañana nuestro piloto @jaume_masia consigue pasar directo a la #Q2!#Practice2 – P14 (1:33.974)⏱️
¡A seguir así! ¡Vamos!💪🏼#IndonesianGP 🇮🇩
–#IndonesianGP #MotoGP #Moto2 #JM5 pic.twitter.com/FQBYUajjql— Fanclubjaumemasià5 (@fanclubJMV5) September 28, 2024
A helyzet odáig eszkalálódott, hogy Masià Phillip Islanden 230 km/h-s sebességgel bukott, miután világossá tették számára, hogy vagy elöl végez, vagy kirúgják. Az idény vége után, már a holtszezonban pedig ő döntött úgy, hogy elmenekül az istállótól, még azon az áron is, hogy így nem lesz helye a gyorsaságimotoros-vb mezőnyében. „Ha tovább várok, csapat nélkül maradtam volna – hangsúlyozta. – Kockázatos döntés otthagyni álmaim bajnokságát, Semmiféle segítséget nem kaptam a sorozattól, és ez nem igazságos.”
Az egyszeres világbajnok ennek következtében váratlanul a Supersport-vb mezőnyében kötött ki, ahol az Orelac Racing Verdnatura színeiben fog versenyezni egy Ducatival. Persze bízik benne, hogy lesz visszaút. „Soha életemben nem vettem fontolóra ezt a szériát – szögezte le. – Ez egy magas színvonalú vb, és arra is szolgálhat, hogy belelendüljek, és visszatérjek a gyorsaságimotoros-világbajnokságba.”