Wolfgang Felber szerint a szokásos módon zajlik a következő MotoGP-szezonra történő felkészülésük. A KTM országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnöke olyan műhelytitkokat is elárult, minthogy mennyi időre pakolnak be az idény elején és milyen lesz az idei motorjuk.
November vége óta a szemünk előtt zajlik a KTM agóniája. Az osztrák vállalat a motoreladásainak beesése, illetve az előnytelen termelési szerkezete miatt indult meg a gödör mélye felé. A MotoGP-szurkolókat persze leginkább az foglalkoztatja ezzel kapcsolatban, hogy a KTM marad-e a királykategóriában. Bizonyos értesülések szerint a gyártó a közeljövőben kiszállhat a sorozatból, ám nem 2025-ben, hanem 2026-ban, bár a vezetői elkötelezettek a folytatás mellett. Természetesen a komoly anyagi problémák hatással lehetnének a KTM idei szezonjára is, viszont úgy tűnik, hogy a versenyrészlegnél egyelőre nagyjából minden rendben van.
Vészesen szűkös határidőt kaphatott a KTM vezetősége, de a befektetők bíznak a cég megmenekülésében
„Ami a következő szezonra való felkészülést illeti, jelenleg minden a szokásos módon zajlik – szögezte le a motorfejlesztést irányító Wolfgang Felber a SPEEDWEEK-nek. – Az elmúlt években minden folyamatot úgy alakítottunk ki, hogy az adott év harmadik hetében már építjük az új gépeket. Ez pedig 2025-ben is így lesz: jövő hétfőn kezdjük el az összes motor összeszerelését.”
„Mindent úgy időzítünk, hogy az év harmadik hetének végén össze tudjuk pakolni a dobozokat a nagy sepangi tesztelésre – magyarázta a KTM országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnöke. – Onnantól kezdve aztán a motorok hosszú ideig úton lesznek. Csak az európai szezonnyitó, a jerezi forduló előtt érkeznek majd vissza Munderfingbe, a versenyrészleg központjába.”
A KTM-nél száz pontból álló tervet dolgoztak ki a versenyprogramok megmentésére
Felbert természetesen arról is megkérdezték, hogy ilyen helyzetben milyen motorral rukkolnak elő. „Egyértelműen egy evolúciós [az előzőre épülő] modellről beszélünk a 2025-ös esetében – elemezte az RC16 új specifikációját. – Radikálisan új megközelítésről ugyanis szó sem lehetett. És a tényleges első bejáratást már az utolsó 2024-es tesztek során elvégeztük. A 2025-ös változat akkor a remélt módon működött, és így az alapokat már megszilárdítottuk. A terv most az, hogy ennek megfelelően az összes motort új alkatrészekkel építjük meg.”
„Persze lesznek különbségek az egyes motorok között az ergonómiát tekintve, hiszen az minden versenyzőnél más és más, valamint a hátsó fék működtetésének megoldásait tekintve is – árulta el a vázspecialista. – És egyébként néhány korábbi, keveset futott alkatrészt is átvehetünk idénre. Nincs értelme kidobni például egy alig néhány kilométert teljesített kormányelemet.”
Az persze nem elég egy ilyen program sikeres túléléséhez, hogy a benne dolgozók csupán elvégezzék a munkájukat, hanem elszántságra és kitartásra is szükség van. Szerencsére a KTM versenyrészlegénél ezekből nem szenvednek hiányt. „Versenysportban veszünk részt. Megvan az eszünk, a számológépünk és a motivációnk is. A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk” – mondta harciasan Felber.
Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen