Massimo Rivola leszögezte, akkor gondolkoznának el a Superbike-világbajnokságba való beszálláson, ha a motorok jobban hasonlítanának az utcai gépekhez. Az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint a szériamotoros sorozat jelenleg inkább a „MotoGP B bajnokságára” hajaz.
Az Aprilia 2018 óta nincs jelen a Superbike-világbajnokság mezőnyében, sőt, gyári csapatként már 2015-ben kiszállt a sorozatból. A széria kereskedelmi jogait birtokló Dorna szívesen látná a noalei márkát, ám nagyon úgy tűnik, hogy ez egy ideig nem fog megvalósulni. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója ugyanis ismét leszögezte, hogy ehhez jelentős változások kellenének.
A MotoGP 2027-től jelentősen átalakul technikai fronton, és fennáll annak a veszélye, hogy az ottani motorok lassabbak lesznek a Superbike-vb-n használt gépeknél. Persze megvan a szándék, hogy utóbbiban is korlátozzák a sebességet, de egyelőre nincsenek olyan drasztikus intézkedések, mint a prototípus-bajnokságban. „Szerintem sem túlságosan okos dolog túl lassúvá tenni a MotoGP-motorokat – nyilatkozta Rivola. – Az első érvem az volt, hogy nem lehetünk lassabbak a Superbike-oknál.”
Ami a csatlakozás kérdését illeti, az olasz szakember továbbra is mereven elzárkózik ettől. Legalábbis addig biztosan, amíg nem vezetik be az általa javasolt változtatásokat. Szerinte ugyanis a sorozatnak úgy lenne értelme, ha a versenymotorok közelebb lennének az utcai változathoz, és az áruk között sem lenne akkora különbség, mint jelenleg.
Hivatalos: korlátozzák a motorblokkok teljesítményét a Superbike-világbajnokságon
„Én úgy látom, hogy a Superbike-ok egyetlen jövőjét a Superstock-szabályok jelentik – fogalmazott. – Meg kellene tartaniuk ezt a menő nevet, de le kellene venni a kijelzőket és a visszapillantó tükröket, aztán versenyezhetnének. Minden gyártó ezt az üzenetet akarja közvetíteni, mert akkor el is tudják adni a motorokat. Emellett egy árplafon is kellene a szériamotorokra vonatkozóan, mert nevetséges, hogy negyvenötezer eurós gépek versenyeznek huszonötezres eurósok ellen.”
Ezek a változtatások azonban egyelőre nincsenek a láthatáron, így az Aprilia csatlakozása sem várható. Olyannyira, hogy Rivola igencsak lesújtó véleménnyel van a Superbike-vb mostani formájáról. „Minket nem érdekel a Superbike-világbajnokság, mert jelenleg úgy néz ki, mint a MotoGP B bajnoksága – vélekedett. – Ha tisztességes szabályokat hoznak, akkor nagy örömmel leszek ott.”
Az Aprilia anno az RSV4-essel versenyzett a Superbike-bajnokságban, és szerzett három egyéni, valamint négy gyártói bajnoki címet. A motor azonban manapság már nem felel meg az ottani szabályoknak, hiszen a hosszútávú versenyzés előírásaihoz igazították. „Azért homologizáltuk az endurance-ra az 1100-ast, mert úgy gondoljuk, hogy ezért a kategóriáért érdemes” – magyarázta Rivola.