Csütörtökön, a MotoGP-csapatok közül másodikként az Aprilia gyári alakulata mutatta be az idei dizájnját. Jorge Martín és Marco Bezzecchi motorjai a tavalyihoz hasonló festésben fognak pompázni. Ezzel együtt az is kiderült, hogy Martín az 1-es rajtszámot fogja használni.
Az Aprilia ügyfele, a Trackhouse Racing után másodikként a márka gyári csapata mutatta be az idei festését. A dizájn leleplezésére csütörtök napközben került sor Milánóban. Az esemény során a gyártó ikonja, Max Biaggi, új technikai igazgatója, Fabiano Sterlacchini, gyári alakulatának csapatmenedzsere, Paolo Bonora és versenyrészlegének vezérigazgatója, Massimo Rivola is feltűnt. Utánuk jöttek a pilóták, előbb a tesztelést végző Lorenzo Savadori, majd Jorge Martín és Marco Bezzecchi, akik ténylegesen „leleplezték” az idei színeket. A festés szinte teljesen megegyezik a tavalyival, talán csak a piros színe vált néhány ponton dominánsabbá.
2025 starts here for Aprilia, with a new #1 in town! 🔥#MotoGP2025 pic.twitter.com/KWntWHIvHa
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 16, 2025
Ugyanekkor végre arra is fény derült, hogy Martín a bajnoknak járó 1-es rajtszámot fogja használni. „Soha nem volt kétségem az 1-es [használatával] kapcsolatban, mivel egész életemben ezért küzdöttem” – mondta a bemutatón.
And…breathe. As usual the Aprilia MotoGP race bike looks classy and elegant. Jorge Martin said he was always going to run the #1, not surprising really pic.twitter.com/DkfuQSnHLZ
— Adam Wheeler (@OntrackOffroad) January 16, 2025
Viszont a csapat szurkolóit feltehetően leginkább az érdekli, hogy idén mire megy az együttes. Az Aprilia gyári alakulata 2022-ben mutatkozott be a MotoGP-ben – korábban csak szatellitistállók révén volt jelen –, és az alakulatnál az első két szezonban egyértelműen látszott az előrelépés. Tavaly azonban kissé megrekedt a csapat: több mint 50 ponttal szerzett kevesebbet, mint 2023-ban. Persze emellett arról sem szabad elfelejtkezni, hogy a Ducatin kívül kizárólag a noalei márka jegyezhetett fel győzelmet 2024-ben, de a vezetői valószínűleg ennél többre vágytak.
📽️ Presentazione della Aprilia RS-GP25 #MotoGP 2025 affidata a Jorge Martin #1 e Marco Bezzecchi #72 pic.twitter.com/0RVCr4Kt5f
— Alessio Piana (@AlessioPiana130) January 16, 2025
Legalábbis erről árulkodik az ambiciózus pilótapolitikájuk. A csapat ugyanis mindkét tavalyi versenyzőjét lecserélte, a vezető szerepet betöltő Aleix Espargaró visszavonult, Maverick Viñales pedig átigazolt a KTM-hez. A helyükre aztán igazi nagyágyúk érkeztek: az újdonsült MotoGP-bajnok Martín és a 2023-as bajnoki harmadik Bezzecchi. Utóbbi tavaly eléggé küszködött, csupán tizenkettedik lett az összetettben, így érhetően a nagyobb várakozás Martín teljesítményét előzi meg. Ám egyelőre még legfeljebb találgatni lehet arról, hogy a spanyol motoros mire lesz képes az RS-GP-n ülve. Mindenesetre ő maga úgy látja, hogy nem reális cél számára a címvédés, viszont nagy riválisa, Francesco Bagnaia szerint idén is versenyképes lesz.
Martín: Egyáltalán nem az a célom, hogy jövőre megnyerjem a világbajnokságot
A két új pilóta mellett új technikai igazgató is érkezett Noalébe. Romano Albesiano hosszú idő után távozott a márkától, a helyére pedig Sterlacchini érkezett, aki nyárig a KTM alkalmazásában állt, előtte pedig a Ducatinál tevékenykedett. Az állandóságot idén az Aprilia „harmadik” motorosa, a tesztpilóta szerepét betöltő Salvadori képviseli, akivel nemrég szerződést hosszabbított a gyártó. Bizonyára kettőjük közös munkája, illetve Martín és Bezzecchi eredményes együttműködése is kell majd ahhoz, hogy a csapat túl tudjon lépni a problémáin, és fejlődjön, például a hátsó gumi használatában.
Martínról és Bezzecchiről is pozitív volt az első benyomása az Aprilia új technikai igazgatójának