Massimo Rivola szerint a MotoGP nem fogja elveszíteni a KTM-et, ezzel együtt figyelmeztetésként kell kezelni a mattighofenieknél kialakult helyzetet. Az Aprilia Racing vezérigazgatója kijelentette, túl nagy a költekezés a MotoGP-ben, és nem kapnak eleget az általuk nyújtott műsorért cserébe.
Bizonyos értelemben véget ért a holtszezon a MotoGP-ben, hiszen megkezdődött a motor-, illetve csapatbemutatók sora. Ettől függetlenül továbbra is terítéken van, és egy ideig még biztosan terítéken lesz a téli szünet slágertémája, a KTM helyzete. Az osztrák márka ugyanis akkora bajba került pénzügyileg, hogy csődvédelmi eljárás alatt van.
Megnyugtató üzenet a KTM versenyrészlegétől: A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk
Minderről persze az ellenfeleknek is megvan a véleményük, és a bemutatók remek alkalmat nyújtanak arra, hogy ezt kifejtsék. Így történt ez a gyári Aprilia esetében, hiszen az eseményen jelen volt Massimo Rivola, a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatója is. Az olasz szakember viszonylag messziről indította a monológját.
Bemutatta idei festését az Aprilia, kiderült, Martín melyik rajtszámot fogja használni (képek)
„Mennyi időm van válaszolni? – utalt arra, hogy ez bizony nem lesz rövid felelet. – Ez az egyik soha véget nem érő diskurzusom Carmelo [Ezpeletával, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatójával] és a MotoGP körüli személyekkel. Még mindig azt gondolom, hogy a sportágunk, az üzletünk kissé túl drága. Úgy vélem, nincs szükségünk olyan sok mindenre ahhoz, hogy jó műsort nyújtsunk, kétkerekű repülőgépeink vannak. Véleményem szerint van néhány dolog, amit kicsit jobban lehet kezelni, kicsit jobban szabályozni. Amikor viszont szabályt kell hozni, olyan helyzetben kell lenni, hogy képesek legyünk azt ellenőrizni, ezt megértem.”
Ami magát a KTM-et illeti, Rivola kijelentette, szerinte a MotoGP nem fogja elveszíteni a gyártót, már csak azért sem, mert a bajnokságnak szüksége van a jelenlétükre. Azt viszont leszögezte, hogy a szituációt, illetve annak tanulságait komolyan kell venni. „A KTM helyzetéből adódó figyelmeztetést nem szabad úgy kezelnünk, hogy »rendben, ez balszerencse« – folytatta. – Szerintem tennünk kell valamit, és remélem, hogy a következő ötéves szerződés [megkötése előtt] újra megvitatjuk ezt.”
A MotoGP és a gyártók közötti megállapodás 2026 végén jár le, így az új szerződést már a Liberty Media jelenlétében fogják tárgyalni, hiszen az amerikai vállalat felvásárolja a Dorna részvényeinek 86 százalékát, igaz, maga a tranzakció még nem ment végbe. Rivola bízik benne, hogy a Forma–1 kereskedelmi jogait is birtokló cég képes lesz valami hasonlót elérni a gyorsaságimotoros-világbajnoksággal, mint a négykerekű csúcskategóriával, és növelni a sportág és ezáltal a csapatok, illetve a gyártók bevételeit.
Az Európai Unió egyelőre nem hagyja jóvá a MotoGP felvásárlását, és mélyreható vizsgálatot indít
„Itt az ideje jó híreket hozni a MotoGP-nek, mert szerintem a valaha volt legjobb műsort szolgáltatjuk, és úgy vélem, ezt nem kapjuk vissza – fogalmazott. – Szóval nagyon szeretném látni a Liberty bevonását, mert az amerikaiak általában jók a belső marketingben az alapján, amit az F1-ben tettek. Úgy tűnik, van egy varázsérintésük, amire szükségünk van a MotoGP-ben, mivel ez egy gyönyörű sportág, a versenyzők pedig egyfajta szuperhősök, és meg kell mutatnunk a világnak, hogy milyenek is ők.”