péntek, január 17, 2025
KezdőlapMotoGPMartín még a másnapossággal küzdött, amikor először felült az Apriliára

Martín még a másnapossággal küzdött, amikor először felült az Apriliára

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Jorge Martín elárulta, az elejét illetően az Aprilia a legjobb motor, amelyet valaha vezetett, de idővel problémákba ütközött a montmelói teszten. Ezeket azonban igyekszik kiküszöbölni, többek között a téli szünetet is ennek szentelte.

A héten felébredt téli álmából a MotoGP. Bár a motorok még egy ideig nem gurulnak pályára, legalábbis hivatalos eseményen, de elkezdődtek a bemutatók. Egyelőre az Aprilia két csapata, a Trackhouse, majd a gyári istálló leplezte le idei színösszeállítását, és, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az eseményen a versenyzők is ott voltak.

Bemutatta idei festését az Aprilia, kiderült, Martín melyik rajtszámot fogja használni (képek)

- Advertisement -

Jorge Martínról kiderült, hogy nem meglepő módon az 1-es rajtszámmal fog versenyezni, ám természetesen nem csak erről esett szó. Hanem például a szezonzáró montmelói tesztről is, amelyen már az RS-GP nyergében ült. Mindezt úgy, hogy még érezte a két nappal korábbi bajnoki parti utóhatásait, ám magával a motorral eleinte elégedett volt.

A barcelonai teszten mindenekelőtt még mindig másnapos voltam a vasárnapi [ünneplés] miatt – nyilatkozta. – Szóval higgyétek el, nagyon nehéz volt motorozni, mert hatalmas volt a buli. Aztán amikor felültem a motorra, nem tudtam, mire számítsak, úgyhogy nyitottan álltam hozzá. Az elejét illetően hihetetlen érzés volt. Szerintem ebből a szempontból ez volt a legjobb motor, amelyet valaha vezettem. Őrületes volt. Kezdetben kicsit lassú voltam, aztán viszont begyorsultam, és láttam, hogy van némi problémám. Aleix [Espargarónak] vagy Maverick [Viñalesnek] talán nem [volt], de nekem igen. Mintha kicsit instabilabban mozgott volna, mint a Ducati. Utána végrehajtottunk néhány változtatást, és az egész stabilabb lett.”

Martín már a legelején képes volt ugyanarra a mozdulatra, mint a Ducatin, és az 5-ös kanyarban meg tudta csinálni, hogy leérjen a válla. Ugyanakkor ez saját bevallása szerint is inkább csak egy látványelem, ahogyan annak sincs jelentősége, hogy tizenegyedikként zárt. Annak viszont már inkább, hogy több alkatrésszel is kísérleteztek az idei évre szánt gépen.

Látványos, ahogyan Martín válla hozzáér az aszfalthoz, csak éppen nem hatékony

2025-re új dolgokat próbáltunk ki, amelyek jól működtek, mint például az új burkolat, és általánosságban változtattunk a motoron – magyarázta. – Ez egy nagy lépés 2024-hez képest, úgyhogy optimista vagyok. A tapadással mondjuk kicsit küszködtem, de úgy vélem, ez inkább a motorhoz való alkalmazkodásommal hozható összefüggésbe, nem pedig magával a motorral. Nagyon jónak és versenyképesnek érzem a motort, de időre van szükségem, hogy kiismerjem, hol kell nyomnom, hol kell időt nyernem, vagy hol kell lassabban mennem.”

Tavaly leginkább Marc Márquez kapcsán hangzott el időről időre az idény elején, hogy úgy vezeti a Ducatit, mintha továbbra is a Hondát hajtaná. Nos, Martínnak most hasonló folyamaton kell keresztülmennie, azzal a különbséggel, hogy ő minden bizonnyal gyengébb motorra vált. A címvédő a holtszezonban is mindent megtett annak érdekében, hogy minél gyorsabban adaptálódjon.

A barcelonai teszten úgy motoroztam, mintha még mindig egy Ducatin ülnék – fogalmazott. – Sokat kell változtatnom a stílusomon. Már a télen is dolgoztam, igyekeztem kielemezni, hogy hol tudnék jobb lenni. Sok futamot is megnéztem, hogy megpróbáljak rájönni, hol voltak jók, mint például Maverick Austinban vagy Aleix Silverstone-ban, vagyis a pozitívumokat [kerestem]. Szerintem nagyon jó a motor. Időre van szükségem, hogy alkalmazkodjak hozzá, de ennyi, úgy vélem, nagyszerű munkát tudunk végezni.”

Martínnak sosem volt kétséges, hogy idén az 1-est fogja használni, de a célja így sem elrugaszkodott

- Advertisement -