back to top
2025. január 17. 23:42
KezdőlapOffroadKét évet ölt a projektbe, de botránya után nagyon hamar távozott csapatától...

Két évet ölt a projektbe, de botránya után nagyon hamar távozott csapatától a legendás versenyző

Taddy Błażusiak felbontotta a szerződését a Superenduro-világbajnokságon szereplő Stark Future csapatával. A lengyel pilóta már az első fordulóban is csak egy futamon ért célba, de az igazi botrány a legutóbbi versenynapon robbant ki.

Véget ért Taddy Blazusiak és a Stark Future együttműködése a Superenduro-vb Prestige kategóriájában. A hatszoros világbajnokság még 2023-an igazolt az elektromos motorokkal versenyző istállóhoz, ám az előző idényben nem engedték rajthoz állni az ilyen meghajtású gépeket. Idén már igen, ám ebben sem volt sok köszönet.

Egyoldalúan felbontom a szerződést a Stark Future cégével, és nem vagyok hajlandó részt venni a következő versenyeken – tájékoztatta követőit a lengyel motoros a közösségi médiában. – Emellett szeretnék bocsánatot kérni a németországi futamon történt esetért, amely nem állt szándékomban, és a motor kiszámíthatatlan reakciója okozta.”

Kétarcú magyar szereplés: Csizmazia a győzelemért, Zsigovits a túlélésért küzdött a Superenduro-vb-n

Błażusiak tehát már a szombati kolozsvári fordulón sem lesz ott, ahogyan a többi versenynapon sem, beleértve a február 8-án esedékes Superenduro GP of Hungaryt. A szakítás nem volt előjel nélküli, hiszen az idény finoman szólva sem indult ideálisan a 41 esztendős pilóta számára. Olyannyira, hogy az eddigi hatból mindössze egy futamot tudott befejezni.

Mindennek az alapja a FIM döntése volt. A szövetség külön alkategóriát hozott létre az elektromos motoroknak, és úgy határozott, hogy ezeknek a gépeknek extra súllyal kell menniük, és a teljesítményüket is korlátozták. Błażusiak így hiába lett második egy korábbi fedett pályás eseményen, ennek nem volt relevanciája, hiszen akkor még limit nélkül versenyzett.

Gliwicében aztán az első futamon csupán nyolcadik lett, a másodikon kiesett, a harmadikon pedig el sem indult. Riesában pedig, ahogyan arra ő is utalt, botrányt okozott azzal, hogy veszélyes módon ráemelte motorjának elejét az előtte lévő Tim Apolléra. A két fél között heves szóváltás alakult ki, majd Błażusiak a nap további részében nem ment pályára.

Szeretnénk tisztázni a Taddy Błażusiakkal való együttműködésünk végével kapcsolatos friss híreket – reagált a fejleményekre Anton Wass, a Stark Future alapítója és jelenlegi vezérigazgatója. – A Stark Future és Taddy útjai elváltak, ami egy értékes együttműködés lezárását jelenti. Taddy fontos része volt a Stark útjának, jelentős mértékben hozzájárult a VARG EX fejlesztéséhez, és olyan eseményeken mutatta meg a sebességét, mint a Superenduro of Champions, ahol a második helyet szerezte meg olyan kiváló versenyzők között, mint Jonny Walker vagy Brad Freeman.”

Sajnos a körülmények megváltoztak, miután a FIM úgy döntött, hogy az Open kategória ellenére büntetősúlyt vezet be az elektromos motorokra vonatkozóan, és ez a Superenduro-világbajnokság kezdetétől érvényes. Bár megértettük Taddy csalódottságát, nem tudtuk támogatni a közelmúltbeli döntéseit, beleértve a versenyzés megtagadását és a németországi Riesában elkövetett cselekedeteit. Ugyan csalódottak vagyunk a döntést követő események félremagyarázása miatt, továbbra is elkötelezettek vagyunk a tisztességes előremenetel mellett. Minden jót kívánunk Taddynak, hogy továbblépjen életének következő fejezetébe.”

Hogy ez az új fejezet mi lesz Błażusiak számára, azt egyelőre nem tudni, és az is kérdéses, hogy egyáltalán folytatja-e a versenyzést. Egyfelől pusztán az életkora miatt is felmerülhet a visszavonulás lehetősége, másrészt pedig ősszel súlyos edzésbalesetet szenvedett, amely ráadásul ennél is rosszabbul alakulhatott volna.

Centiken múlt, hogy nem halt meg a legenda, egy dróttal „próbálták megölni”