Andrea Iannone szerint egyelőre nehéz megmondani, milyen célokért küzdhet az idényben. Az olasz motoros úgy véli, a tavalyi tapasztalatokkal a háta mögött javulni fog 2024-hez képest, ám az ellenfelektől is erősebb teljesítményre számít.
A MotoGP mellett a Superbike-világbajnokság motorbemutatói is megkezdődtek. Pénteken a GoEleven idei festését leplezték le. A külső persze nem sokat változott a tavalyi évhez képest, de azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a csapatnak új főszponzora lett a PATA révén, és a Barracuda is csatlakozott. Ami magát a színösszeállítást illeti, a fehér az eddiginél hangsúlyosabb szerepet kapott.
It’s all YELLOW vibes! 💛✨
Team GoEleven is already racing into 2025! 🙌🏁#WorldSBK pic.twitter.com/h3j9WS8jow
— WorldSBK (@WorldSBK) January 17, 2025
Az olasz istálló Ducatiját továbbra is Andrea Iannone vezeti. A jelenleg 35 esztendős pilóta tavaly tért vissza a versenyzés világába, miután letöltötte a doppingolásért kapott négyéves eltiltását. Az újrakezdés összességében nem alakult rosszul, hiszen egy futamgyőzelemmel és további négy dobogóval nyolcadik lett az összetettben.
„Tavaly [úgy jöttem ide, hogy előtte] hosszú évekig nem versenyeztem – nyilatkozta a bemutató utáni sajtóeseményen. – Találtam egy csapatot, amelyet most már ismerek. Igaz, két tényező változott. Az egyik az elektronika, amelyről tudjuk, hogy nagyon fontos szempont a bajnokságban. Majd meglátjuk, hogy ez előny lesz-e vagy sem. Nem tudom, mire számíthatok, mert olyasvalakivel [kell együttműködnöm], akit nem ismerek, és akivel soha nem dolgoztam közösen. Ugyanakkor remélem, hogy összhangba tudunk kerülni, rögtön jó munkát tudunk végezni, és olyan teljesítményt nyújtunk, amelyet mindannyian elvárunk.”
Iannone arra utalt, hogy idén új versenymérnöke lesz, így nyilvánvalóan össze kell csiszolódniuk a hatékony munka érdekében. Hogy ezzel jól jár-e, az majd kiderül, az viszont biztosan pozitívum, hogy most már egyetlen helyszín sem jelent neki újdonságot (persze a Balaton Park Circuitet leszámítva, de ott a többiek sem jártak). Nem véletlen, hogy az előző szezonban főleg azokon az aszfaltcsíkokon ment jól, ahol korábban tesztelt.
„Most már nagyobb tapasztalattal rendelkezem – jelentette ki. – Ismerek néhány olyan pályát, amelyekről tavaly alig tudtam valamit. Tisztában vagyok a formátummal és azzal, hogy mi vár rám egy versenyhétvége során. Az emberek jelentős eredményeket várnak, azért is, mert komoly támogatást kaptunk. Ebben reménykedem, a magunk részéről mindent megtettünk. A potenciálunkat [viszont] csak akkor fogjuk látni, amikor megérkezünk Jerezbe, illetve főleg az első futamon.”
Iannone úgy véli, ennél többet nem tehetett volna a Superbike-vb újoncaként
Hogy Iannone, illetve a GoEleven idén mire lehet képes, azt jelenleg nehéz megmondani. Mindenesetre a legmagasabb céllal egyelőre nem szeretne foglalkozni. „Nem akarok a bajnokságról beszélni, [ehhez] túl sok mindenre van szükségünk ahhoz, amiről nem tudom, hogy rendelkezésre áll-e – fogalmazott. – Jerezben majd meglátjuk, hogyan muzsikál a csapat. A tavalyi szezonban év közben fejlődtünk, és a bajnokság utolsó szakaszában bizonyos szempontból nyugodtabb voltam. Azonban, ahogyan mondtam, új emberek jönnek, úgyhogy majd kiderül, mi lesz.”
Iannone arra a kérdésre azért válaszolt, hogy mi kell a bajnoki címért való esetleges csatához. „Olyan kiegyensúlyozottságra van szükség, amely tavaly több okból sem volt meg – magyarázta. – Idén már van néhány adatunk, és szerencsére nem lesz új a motor. Papíron tehát jobban kell alakulnia. Ugyanakkor véleményem szerint kicsit magasabban lesz a léc. Én a földön maradok. Tudom, hogy a csapatnak nagyok az elvárásai, és én is sokat várok tőlük. Szóval majd meglátjuk, hogy 2025 végén hol tartunk. Az első három-négy futamot követően meg fogjuk tudni, hogy csapatként mire érdemes törekednünk.”
Az egyszeres Superbike-világbajnoki futamgyőztes kifejtette, miért gondolja azt, hogy a riválisok javulni fognak. „A gyári BMW-k és Ducatik továbbra is ott lesznek – vélekedett. – A Yamahák száma kicsivel nőni fog, és Ducatiból is több lesz a pályán. A Bimota új motorral érkezik, amelynek szuperkoncessziója is lesz. A Honda az előző idényben javult, és biztos, hogy ezen a télen is dolgoztak. Mindenki kicsit jobb lesz, mint tavaly.”
A BMW bemutatóján kimondták, lehet, hogy Razgatlıoğlu a vártnál később tér vissza a sérüléséből