back to top
2025. január 20. 22:50
KezdőlapMotoGPBagnaia Marc Márquez mellett sem kér a rosszfiú szerepéből, továbbra is úriember...

Bagnaia Marc Márquez mellett sem kér a rosszfiú szerepéből, továbbra is úriember maradna

Francesco Bagnaia elárulta, továbbra is úriember szeretne maradni, Marc Márqueznek pedig meghagyja az ellenkező szerepet. Az olasz motoros a tavalyi szezon tanulságaira és az ideivel kapcsolatos kilátásokra is kitért.

Francesco Bagnaia egyértelmű céllal vág neki az idei évnek: visszaszerezni a világbajnoki címet, amelyet tavaly Jorge Martín elhódított tőle. A 28 esztendős pilótának azonban minden eddiginél nehezebb dolga lesz, legalábbis csapaton belül, hiszen a gyári Ducati másik versenyzője ezúttal a mezőny legeredményesebb versenyzője, Marc Márquez lesz.

Marc Márquez csapatjátékos akar lenni a gyári Ducatinál: „Nem az számít, hogy melyikünk nyer”

A Ducati tavalyi dokumentumsorozatának egy pontján láthattuk, ahogyan Davide Tardozzi, a bolognaiak gyári alakulatának csapatmenedzsere leteremti versenyzőjét, mondván, „nem lehetsz mindig te az úriember”. Erre rácsatlakozva Jack Appleyard, a MotoGP riportere feltette neki a kérdést: „Most Marc van a boksz másik oldalán, a mezőny egyik legkevésbé úriember versenyzője – kezdte. – Marc mindenáron nyerni akar. Idén kevésbé úriemberi viselkedést fogunk látni Pecco Bagnaia részéről?”

„Nem lehetsz mindig te az úriember!” – minisorozat készül Bagnaia idei szezonjáról (videó)

Azonban nagyon úgy tűnik, hogy Bagnaia nem hajlandó elengedni az elveit, és akkor sem akar belemenni piszkos játszmákba, ha ellenfele, illetve jelen esetben csapattársa erre kényszerítené „Hagyom, hogy ő legyen a »kevésbé úriember« – válaszolta a gyári Ducati bemutatója után. – Én úriember leszek. Mindig ilyen maradok, és soha nem fogok megváltozni.”

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

Bagnaia 2024-ben történelmi idényt produkált, ám rekordja igencsak kétes értékű. Az olasz versenyző tizenegy főfutamot nyert meg, amire korábban csak Giacomo Agostini, Mick Doohan, Valentino Rossi, valamint éppen Márquez volt képes a királykategóriában. Azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy újra megvédje bajnoki címét, amivel átvette a vonatkozó csúcsot Jorge Lorenzótól, aki 2013-ban nyolc diadala ellenére maradt le a végső győzelemről.

Őszintén szólva nehéz szomorúnak lenni amiatt, amit tavaly tettünk – fogalmazott. – Azért [viszont] kicsit kár, hogy második helyen végeztünk a bajnokságban, mert több mint kétszer annyi futamot nyertünk, mint a többi versenyző. Szóval fantasztikus idény volt. Egyszerűen ki kell javítanom a hibáimat, és orvosolnunk kell néhány olyan helyzetet, amelyben tavaly csapatként hibáztunk.”

Az „önelemző” Bagnaia még a nászútján is gondolt a tavalyi hibáira

Bagnaia és Márquez a MotoGP jelenlegi mezőnyének két legsikeresebb pilótája. Ketten együtt összesen tizenegy vb-címmel rendelkeznek, ebből nyolcat a legmagasabb géposztályban értek el, ami azt jelenti, hogy Rossi és Lorenzo duója óta nem volt ennyire eredményes versenyzőpáros a királykategóriában. A 29-szeres MotoGP-futamgyőztes nem fél attól, hogy ezt ne tudnák kihasználni.

Ez rendkívül izgalmas – jelentette ki. – Ez az abszolút legerősebb istálló a mezőnyben, amiből szerintem képesek leszünk profitálni, és igyekszünk tanulni pár dolgot Marctól. Úgy vélem, remekül beilleszkedik majd a csapatba. A tesztelés első részében együtt fogunk dolgozni, hogy javítsunk a motoron, és megpróbáljunk úgy megérkezni az első versenyre, hogy készen álljunk. Utána lesz, ami lesz.”

Bagnaia nagyot változtatott a vezetési stílusán, Stoner és Marc Márquez nyomdokába lépett

Luca Marini nemrég kijelentette, egyáltalán nem tartja kizártnak, hogy a gyári Ducati motorosai minden egyes futamon egymással küzdjenek meg a győzelemért. Bagnaia egyetértett honfitársa véleményével, mondván, a motor lehetővé fogja tenni számukra, hogy az első, illetve a második helyen küzdjenek egymással. Hozzátette, szerinte nagyjából hasonló szinten lesznek egymáshoz képest.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?