Nicolò Bulega zárta az élen a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjének első napját, közel fél másodperccel megelőzve Andrea Iannonét. A Ducati kisajátította az első három helyet, míg a BMW és a Yamaha pilótái közül senki nem végzett a legjobb tízben.
Szerdán felébredt téli álmából a Superbike-világbajnokság, és Jerezben lezajlott a tesztelés első napja. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, Toprak Razgatlıoğlu nem vesz részt a kétnapos eseményen ujjsérülése miatt, ahogyan a bordatörést szenvedett Iker Lecuona, valamint az újoncok egyike, Zaqhwan Zaidi sem A BMW-nél Sylvain Guintoli és Markus Reiterberger, míg a Hondánál Tetsuta Nagashima és Borja Gómez pótolták őket.
Razgatlıoğlu nélkül ébred fel téli álmából a Superbike-világbajnokság
Azonban, még mielőtt bárki is pályára gurult volna, történt egy másik fontos esemény: a Bonovo ugyanis bemutatta idei motorfestését. A német istálló immáron BMW helyett Ducatival fog versenyezni, az egyes szám pedig nem véletlen, hiszen a motorok száma kettőről egyre csökkent. A Panigale V4 R-t a bolognaiak kötelékébe visszatérő Scott Redding fogja vezetni.
Finally unveiled ✨ Take a closer look to the MGM Bonovo Racing challenger for 2025 🤩#WorldSBK pic.twitter.com/Bh3Iqh6zMa
— WorldSBK (@WorldSBK) January 22, 2025
Az előrejelzésekkel ellentétben jó időjárási körülmények között lezajlott teszten egyértelműen a Ducati fölénye rajzolódott ki. Nicolò Bulega 1:38.731 másodperces idejével mindössze 203 ezreddel maradt el a versenyben futott leggyorsabb kör rekordjától. Az olasz motoros 45 századdal előzte meg a mezőnyt. A második és a harmadik helyen márkatársai, Andrea Iannone és Redding zártak, Álvaro Bautista viszont csak nyolcadik lett. Az idén is a Marc VDS-t képviselő Sam Lowes motorján új kipufogót próbáltak ki.
A Kawasakiból lett Bimota a tavalyi évzáró csonka teszten kisajátította az első két helyet. Ettől most messze voltak, hiszen Axel Bassani 732 ezredes hátrányban az ötödik, míg Alex Lowes a tizedik pozícióban fejezte be a napot. A mezőny egyetlen megmaradt Ninja ZX-10RR-jét használó Garrett Gerloff mindkettőjüknél gyorsabb volt, és az olasz motorost 131 ezreddel megelőzve negyedik lett.
New season, new upgrades, and plenty of work ahead! 💪
The first 2025 test is underway at Jerez! 🛠️#WorldSBK pic.twitter.com/9yrrqc8Yxz
— WorldSBK (@WorldSBK) January 22, 2025
A gyártók közötti rangsorban a Honda volt a következő, már ami a legjobb időt illeti. Xavi Vierge lemaradása ugyanakkor már 1 másodperc feletti volt Bulegához képest. A márka napját Tarran Mackenzie balesete zavarta meg valamelyest, a Petronas pilótája az utolsó, nyolcadik órában bukott a 1-es kanyarban. A Hondánál mindenképpen meg kell említeni, hogy visszaváltottak Ohlins-futóműre, miután 2022 óta a Showa termékét használták.
Azt nem tudjuk, hogy Razgatlıoğlu hol végzett volna a BMW-vel, mindenesetre Michael van der Mark a tizenegyedik helyig jutott, több mint másfél másodperces lemaradással az első pozícióhoz képest. A holland motoros ráadásul a kavicságyat is megjárta, ugyanis a második óra elején a 8-as kanyarban elesett, de szerencsére neki sem lett baja.
Közvetlenül mögötte, 8 ezredes hátrányban zárt a Yamaha leggyorsabbja, Remy Gardner, míg a gyári versenyzők közül Jonathan Rea tizenharmadik, Andrea Locatelli pedig tizenötödik lett. Főnökük, Paul Denning elárulta, elsősorban a kigyorsításon, illetve az elektronikán akartak javítani, emellett az R1-eseken új szárnyelemeket lehetett felfedezni. A szatellitcsapatok versenyzői közül Dominique Aegertert műszaki hiba sújtotta a negyedik órában, Tito Rabat viszont kilencvenkilenc körével messze a legszorgalmasabbnak bizonyult a teljes mezőnyből.
📸 On track for the first time in 2025! #YamahaRacing pic.twitter.com/zWJlQOLbEN
— Yamaha Racing (@yamaharacingcom) January 22, 2025
Persze ilyenkor mindenképpen fontos hangsúlyozni, hogy a köridőkből egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a csapatok, illetve a gyártók különböző programokat teljesítettek, és eltérő abroncsokon futották meg a legjobb idejüket. Csütörtökön Jerezben ismét pályára gurul a mezőny, majd jövő héten Portimãóban, míg február 17-én és 18-án Phillip Islanden tesztelnek a versenyzők – ekkor már érdemes lehet majd odafigyelni a különbségekre.