Alberto Puig kijelentette, jelenleg kizárólag a motor fejlesztésére koncentrálnak, és ehhez a Honda minden erőforrást biztosít. A japán márka gyári istállójának csapatmenedzsere optimista Aleix Espargaró érkezését illetően.
A Honda túlzás nélkül története legnagyobb válságát éli, ami a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában elért eredményeit illeti. Az aszakaiak tavaly zsinórban harmadik éve végeztek a konstruktőri tabella utolsó helyén, ráadásul évről évre egyre rosszabb teljesítményt nyújtanak. Idén viszont több szempontból is új korszak kezdődik.
Egyfelől a gyári csapat esetében 2024 végén lezárult a Repsollal való, három évtizedig tartó együttműködés. Ami viszont az esetleges fejlődés szempontjából lényegesebb, hogy a vezetőség beadta a derekát, és Romano Albesiano személyében európai szakembert ültettek a technikai igazgatói székbe, vagyis a mérnöki gárda élére. A Honda ezen felül is mindent megtesz a javulás érdekében.
„Jelenleg a motor fejlesztése az egyetlen stratégiánk, és a vállalat ennek érdekében minden rendelkezésre álló emberi, pénzügyi és technológiai erőforrást felhasznál – nyilatkozta a spanyol Motorsport.com-nak Alberto Puig, a gyári istálló csapatmenedzsere. – Ezért szerződtettük Romanót. Mindent megteszünk, mert tudjuk, hogy jelenleg nem azon a szinten vagyunk, amelyen kellene.”
Azonban nem csak Albesianót sikerült megszerezni az Apriliától, hanem Aleix Espargarót is. Az állandó versenyzéstől az előző idény végén elköszönő motoros a Honda tesztpilótája lesz, és néhány alkalommal szabadkártyával rajthoz is fog állni. Puig úgy véli, a 35 esztendős versenyző tapasztalatának köszönhetően sokat segíthet a fejlődésben.
„Rendkívül rutinos, és nagyon világosan elemez – fogalmazott. – Egy olyan sikeres márkától érkezett, mint az Aprilia, így csak pozitív dolgokat és ötleteket tud hozzátenni. Ráadásul a legutóbbi, montmelói futamon a dobogóért harcolt, és ahhoz, hogy jól lehessen tesztelni az alkatrészeket, gyorsnak kell lenni, és ismerni kell a határt.”
A gyári Honda első embere egy másik szempontot is kiemelt. Ennek kapcsán egykori versenyzőjét, Dani Pedrosát említette meg, aki 2019-ben csatlakozott a KTM tesztcsapatához, és bár az elmúlt hat évben mindössze négy futamhétvégén indult, jelenlétével hozzájárult a mattighofeniek jelentős mértékű fejlődéséhez. „Nyomást fog gyakorolni a gyári versenyzőkre? – utalt Espargaróra. – Igen, és ez fontos, kicsit úgy, mint ahogyan azt Pedrosa teszi a KTM-nél. Hosszú távon ez pozitív.”
Apropó hosszú táv: mint ismert, a jelenlegi szabályrendszer már csak két évig fog élni, hiszen 2027-ben jelentősen megváltoznak a MotoGP technikai előírásai. Ettől többek között azt várják, hogy a gyártók közelebb kerüljenek egymáshoz, de Puig ebből a szempontból nem optimista. Ami pedig a Hondát illeti, szerinte nem tehetik meg, hogy egyszerűen kibekkelik az addig hátralévő időszakot „A gyártók mindig megtalálják a módját, hogy egyre gyorsabb és gyorsabb motorokat építsenek, mi pedig nem várhatunk két évet, hogy megtegyük ezt a lépést” – szögezte le.
A Honda egyvalamit nem veszített el az elmúlt időszak szenvedései során, véli a gyári csapat főnöke