A legutóbbi meghallgatás során kiderült, hogy 2 milliárd euró fölé emelkedett a KTM adóssága. Ráadásul a hitelezők egy része állítólag nem elégedett a szerkezetátalakítási tervvel.
Újabb meghallgatást tartottak a KTM ügyében az ausztriai Ried Im Innkreis-i bíróságon. Mint ismert, az osztrák márka, illetve annak tulajdonosa, a Pierer Mobility AG nehéz pénzügyi helyzetbe került, és jelentős részben a motoreladások drasztikus csökkenése miatt óriási adósságot halmozott fel. Olyannyira, hogy ez a szám átlépett egy lélektani határt.
A KTM helyzete figyelmeztetés a MotoGP számára, és nagyon is komolyan kell venni?
Eddig arról lehetett tudni, hogy a mattighofeniek összesen 1,8 milliárd euróval tartoznak a hitelezőknek. A meghallgatáson azonban kiderült, hogy az Alpesi Hitelezők Szövetsége (AKV) szerint az adósság mértéke pontosan 2 185 344 613,84 euró. A legutóbbi jó hírek után tehát most negatív fejleményekkel kellett szembesülnie a cégnek.
Ráadásul a pozitívum még nem hivatalos. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, sajtóértesülések szerint 900 millió eurós tőkeinjekció érkezhet a KTM-hez. Az AKV jelentése szerint összesen huszonhárom potenciális „stratégiai és pénzügyi” befektető jelezte érdeklődését. Az osztrák vállalat a Citibankot bízta meg azzal, hogy intézze ezt a folyamatot.
Megmenekül a KTM? – jelentős összegű befektetés érkezhet a cégbe
A KTM sorsa kereken egy hónap múlva dől el, vagy legalábbis akkor sokkal többet fogunk tudni. Február 25-én szavaznak ugyanis a szerkezetátalakítási tervről, amelynek keretében két éven belül a tartozás 30 százalékát térítenék meg a hitelezőkkel szemben. Ez az arány az államilag előírt minimum, ám sajtóértesülések szerint ezzel nem minden érintett elégedett.
Akár megmenekül a KTM, akár nem, az már biztos, hogy a pénzügyi válság súlyos következményekkel járt. Egyfelől számos alkalmazottat el kellett bocsátani, és már arról is lehetett olvasni, hogy egy állandó ügyfél csődbe ment. Ráadásul immáron a vezetőség szintjén is voltak változások, hiszen Stefan Pierer lemondott a vezérigazgatói pozícióról.
Az elmúlt időszakban az is kérdésessé vált, hogy mi lesz a KTM versenyprojektjeivel, beleértve a MotoGP-t. Bár korábban felmerült, hogy 2026-ban már nem lesznek a rajtrácson, ez a téma most nem került szóba. Ami tény, hogy jövő hét csütörtökön, egy nappal a sepangi shakedown kezdete előtt mindkét csapat motorbemutatóját meg fogják tartani.