back to top
2025. január 30. 06:04
KezdőlapSuperbikeA sérülten visszatérő Razgatlıoğlu az élre repítette a BMW-t a Superbike-vb tesztjének...

A sérülten visszatérő Razgatlıoğlu az élre repítette a BMW-t a Superbike-vb tesztjének első napján

A saját bevallása szerint nem teljesen egészséges Toprak Razgatlıoğlu végzett az élen a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjének első napján. A török pilótát három másik gyártó képviselője is szorosan követte.

Azok után, hogy múlt héten Jerezben gurult pályára idén először a Superbike-világbajnokság mezőnye, ezúttal Portimãóban folytatódott a felkészülés. A szintén két napból álló teszt első felének délelőttjét a múlt heti második naphoz hasonlóan elmosta az eső, de délután a körülmények már lehetővé tették az érdemi köridőket.

Rea volt a leggyorsabb Superbike-vb tesztjének esős második napján a csonka mezőnyben

Toprak Razgatlıoğlu mutatóujj-sérülése miatt kihagyta múlt heti etapot, és bár saját bevallása szerint sem teljesen egészséges, és különleges kesztyűt használ, de mivel mindenképpen ki akarta próbálni az új BMW M1000RR-t, motorra ült. Mindez nem is volt hiábavaló, hiszen az utolsó 20 percben megfutott 1:40.650 másodperces körével ő végzett az eredményjelző élén. A puszta időnél azonban jelenleg lényegesebb, hogy hatvanegy körnél állt meg, míg csapattársa, Michael van der Mark hatvanháromszor ment körbe.

A Bimota továbbra is biztatóan teljesít, hiszen Axel Bassani mindössze 29 ezreddel maradt el Razgatlıoğlutól. Az olasz motoros hatvankét kört tett meg, míg a tizenegyedikként záró csapattársa, Alex Lowes ötvennyolcat. Náluk és mindenki másnál is szorgalmasabb volt Garrett Gerloff a Puccetti Kawasakival, hiszen hetvennégy körrel fejezte be a napot a hatodik pozícióban.

A Ducatinál ezúttal is Nicolò Bulega volt a leggyorsabb, hiszen harmadikként zárt, 98 ezreddel elmaradva az első pozíciótól. Az olasz motoros és csapattársa, Álvaro Bautista is hatvan kört teljesített. Utóbbi csupán a tizenkettedik legjobb időt futotta meg, de hozzá kell tenni, hogy most ő tesztelte azt a kipufogót, amelyet korábban Bulega használt, és azt is le kell szögezni, hogy nem ismerjük a gyártók, illetve a csapatok programjait és a motorok beállításait.

Hihetetlen, de Remy Gardner révén a negyedik helyezett is 1 tizeden belül végzett Razgatlıoğluhoz képest, hiszen az ausztrál versenyző 99 ezred hátrányt szedett össze. Ami a gyári párost illeti, Jonathan Rea a biztató ötödik pozíciót szerezte meg, de tizenegy körrel kevesebbet tett meg, mint az ötvenhárom körrel záró, tizenharmadikként végző Andrea Locatelli. A Yamaha múlt héten az elektronikára és a kigyorsításra helyezte a hangsúlyt, vélhetően ezúttal finomhangolták az akkori beállításokat.

A leggyorsabb köröket illetően a Honda lógott ki kicsit a mezőnyből, hiszen Xavi Vierge 645 ezredes lemaradással a hetedik pozíciót szerezte meg. Ötvennyolc kört tett meg, több mint kétszer annyit, mint csapattársa, a bordasérülése után visszatérő Iker Lecuona. Utóbbi huszonhárom körrel csak huszonhatodik lett az eredményjelzőn.