Sajtóértesülések szerint a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azt tervezi, hogy háromfőssé bővíti a gyári csapatokat, amennyiben a KTM kiszáll a sorozatból. Ezzel nemcsak a mezőnyben szereplő motorok száma maradhat meg, hanem mentőövet nyújtanának a mattighofeniek versenyzőinek.
Továbbra is komoly kérdőjelek lengik körül a KTM jövőjét. Az osztrák vállalat a tavalyi év végén komoly pénzügyi nehézségekbe került, és a csődvédelmi eljárás legutóbbi meghallgatása során kiderült, hogy összesen 2 milliárd eurós tartozást halmozott fel. Szűk egy hónap múlva, február 25-én jó eséllyel válaszokat kapunk a továbbiakat illetően, hiszen akkor dől el, hogy a hitelezők elfogadják-e a szerkezetátalakítási tervet.
Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága
Mindez pedig a gyorsaságmotoros-világbajnokságra, illetve a MotoGP-re is komoly hatással lehet. Bár a KTM nemrég biztosította a közvéleményt, hogy folytatja a versenyzést, egyfelől jelen pillanatban az sem vehető teljesen készpénznek, hogy az idei évet kihúzzák, másfelől 2026-tal kapcsolatban ennél is nagyobbak a kétségek.
Ha bekövetkezik a legrosszabb forgatókönyv, felmerül a kérdés, hogy a MotoGP hogyan reagál arra, hogy egyik pillanatról a másikra néggyel kevesebb állandó motor lesz a mezőnyben. Nos, a Motosprint úgy tudja, hogy a kereskedelmi jogokat birtokló Dornánál már vannak tervek erre az eshetőségre. Ezek közül az egyik igencsak érdekes felállással járna.
Az olasz portál szerint ugyanis ebben az esetben a gyári csapatok három főt versenyeztethetnének állandó jelleggel. Ki is jönne a matek, hiszen Brad Binder, Pedro Acosta, Enea Bastianini és Maverick Viñales személyében a KTM négy pilótát foglalkoztat, ugyanannyit, mint ahány gyártó rajtuk kívül szerepel a királykategóriában.
Megszólalt az új vezér: A KTM három okból van még mindig életben
Ez a felállás nem ismeretlen a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának történetében, olyannyira, hogy nem is kell olyan sokat visszamenni az időben ahhoz, hogy ilyet lássunk. A gyári Hondánál ugyanis az előző évben is szereplő Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso mellé Casey Stoner is csatlakozott, és amikor a spanyol motoros nem volt sérült, mindhárman rajthoz álltak.
Hozzá kell tenni, hogy a MotoGP-nek, illetve a Dornának nem csak azért állhat érdekében egy ilyen lépés, hogy pótolják a kieső motorokat. Az érintett versenyzők megtartása ugyanis legalább ugyanennyire fontos. Különösen igaz ez Acostára, aki tavalyi újoncévében bizonyította, hogy ha alkalmas rá az alatta lévő technika, akkor akár a legmagasabb célokért is harcolhat.
Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy a Liberty Media révén még egy ismeretlen van az egyenletben. Tavaly áprilisban jelentették be, hogy a Forma–1 kereskedelmi jogait is birtokló amerikai vállalat felvásárolja a Dorna részvényeinek körülbelül 86 százalékát, de a tranzakció egyelőre nem ment végbe, ugyanis az Európai Unió, pontosabban az Európai Bizottság vizsgálja azt.
Az Európai Unió egyelőre nem hagyja jóvá a MotoGP felvásárlását, és mélyreható vizsgálatot indít