back to top
2025. január 30. 22:40
KezdőlapMotoGPAcosta a KTM kríziséről: Az a legnagyobb segítség, amelyet nyújthatunk, hogy nyerünk

Acosta a KTM kríziséről: Az a legnagyobb segítség, amelyet nyújthatunk, hogy nyerünk

Pedro Acosta szerint nem az ő dolga, hogy a KTM anyagi problémáin „gondolkozzon”. Acosta nyugodtabbnak érzi magát annál, amilyen tavaly volt. Azzal pedig nem foglalkozik, hogy mekkora nyomás helyeződik rá, csak arra koncentrál, hogyan fejlődhetnek.

Csütörtökön mutatta be csapatainak idei festését a KTM. Azonban még ezt is az egyébként felemelő alkalmat is beárnyékolták a gyártó komoly anyagi problémái. Ahogy az ismert, a motoreladások bezuhanása és felelőtlen vezetői döntések a tönk szélére lökték a mattighofenieket. Viszont az eddigi nyilatkozatok szerint a MotoGP-programjukat nem érinti a krízis, bár ez már több külső szereplő is kétségbe vonta. A válság egyik érdekes aspektusa, hogy milyen hatással lesz a versenyzőkre, köztük a legfényesebben csillogó Pedro Acostára. Bár a krízis nyilvánosságra kerülése óta már az is felmerült, hogy a VR46-hoz kerülhet, a fiatal tehetség nem foglalkozik sokat a kérdéssel.

Bemutató Damoklész kardja alatt – a KTM leleplezte csapatai idei festését (képek)

„Nos, végül is ez nem egy olyan dolog, amelyen nekem kell gondolkoznom – mutatott rá Acosta a bemutatót követően. – Úgy értem, ez a gyárban dolgozó srácok, illetve Pit [Beirer, a KTM motorsport-igazgatója – a szerk.] és a vezetőség munkája. Mi csak arra koncentrálunk, hogy elég gyorsak legyünk a pályán. Végül is az a legnagyobb segítség, amelyet nekik nyújthatunk, hogy nyerünk. Mi nyugodtak vagyunk, de ahogy említettem, nem az én munkám, hogy ezen gondolkozzak.”

Acosta tavaly csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, méghozzá úgy, hogy előtte csupán három évet töltött a kisebb kategóriákban. Viszont ezalatt mind a Moto3-ban, mind a Moto2-ben felért a csúcsra. A mazarróni cápa első királykategóriás idénye is nagyszerűen sikerült, öt főfutam- és négy sprintdobogó mellett még egy pole-pozíciót is szerzett, a bajnokságot pedig az előkelő hatodik helyen zárta. Ilyen eredmények után nem csoda, hogy a KTM idénre a szatellitcsapatból felvitte a gyári alakulathoz.

Hiába a tehetsége, Acostának az utolsó esélyével kellett élnie, hogy eljusson a világbajnokságig

„Az biztos, hogy ez az a váltás, amiért eddig küzdöttem – mondta a szintlépéséről. – Az is igaz, hogy talán most már egy kicsit nyugodtabb vagyok, mivel több a tapasztalatom, és így akár a gondolkodásmódomat is megváltoztathatom. Igazából az biztos, hogy nyugodtabb vagyok, hiszen nem is lehetne ennél jobb csapat körülöttem, minden tagját beleértve. Most az lesz a kulcs, hogy nyugodt is maradjak, és akkor majd hamarosan jönnek az eredmények.”

Joggal gondolhatnánk, hogy a gyári csapathoz való felkerülése és a tavalyi teljesítménye miatt ráhelyeződő nagyobb nyomás megnehezíti a még mindig csak 20 éves pilóta dolgát. Viszont Acosta nem erre koncentrál, csak a javulásához szükséges lépéseket tartja szem előtt. „A nyomás csak egy szó – jegyezte meg. –  Ha ez arra vonatkozik, hogy egy gyári csapatnál vagyunk, akkor egyszerűen kihúzzuk, mivel már tudjuk, miben kell fejlődnünk ahhoz, hogy igazán versenyképesek legyünk.”

„A 2025-ös szezon két legfontosabb pontja az időmérőzés, majd pedig a versenyek első néhány körének jobb teljesítése lesz – tért ki a fejlődés gyakorlati részére. – Tavaly már láttuk, megvan a tempónk ahhoz, hogy dobogós helyekért vagy akár győzelmekért harcoljunk, de az időmérők során küszködtünk. Szóval idén ez a két pont az, amelyekben a legfontosabb, hogy fejlődjünk a tavalyi szezonhoz képest.”

Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen