Pol Espargaró végzett az élen a MotoGP sepangi shakedownjának részben esős első napján, mögötte meglepetésre Ai Ogura zárt. A Honda nem vetette be újoncát, a Yamahánál Andrea Dovizioso ült motorra.
Immáron abból a szempontból is felébredt téli álmából a MotoGP, hogy királykategóriás motorok köröztek a pályán. Pénteken rendezték ugyanis a sepangi shakedown első napját, amelyen ugyan olykor eleredt az eső, de a gyártók ezzel együtt tudtak érdemi munkát végezni. Az eseményen hagyományosan csak a tesztpilóták és az újoncok vehettek részt, de a tavaly bevezetett koncessziós szabályok értelmében a Yamaha és a Honda az állandó versenyzőit is bevetheti. Erre azonban az első napon nem került sor, ami nem véletlen, hiszen előbbi nem sokkal a kockás zászló után leplezi le motorjainak színösszeállítását, míg utóbbi esetében szombaton rendezik a gyári alakulat bemutatóját.
A legjobb időt Pol Espargaró futotta meg. A Brad Binder motorjait hajtó pilóta 1:59.691 másodperces idővel zárta a napot. A KTM tehát biztatóan kezdett, bár vélhetően a mattighofeni gyártónál mentek rá a legjobban az egykörös tempóra. A Pedro Acosta gépeit vezető Dani Pedrosa 235 ezredes hátránnyal negyedikként végzett.
Gaining speed at the #SepangShakedown 💨#MotoGP pic.twitter.com/4vVFeU7u1t
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 31, 2025
Az újoncok közül a Moto2 tavalyi világbajnoka, Ai Ogura volt a legnagyobb üde színfolt. Bár a köridőkből egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, a Trackhouse motorosától mindenképpen ígéretesnek számít, hogy mindössze 171 ezredes lemaradással a második helyet szerezte meg. A Gresininél bemutatkozó Fermín Aldeguer 191 ezredet kapott tőle, így ötödik lett.
Ami a harmadik debütánst, Somkiat Chantrát illeti, ő nem ment pályára, ami egy újonc esetében mindenképpen furcsa, hiszen náluk ilyenkor általában a megtett kilométerszámnak van a legnagyobb jelentősége. A Hondát így egyedül az idei évre tesztpilótává váló Takaaki Nakagami képviselte. Az LCR egykori versenyzője csak a második óra végén ment ki a pályára, végül pedig mindkét motorjával harmadik helyet érő időt teljesített. Ami a legjobb körét illeti, azzal 197 ezreddel maradt el Espargarótól.
A Yamaha erre az idényre szerződtette az állandó mezőnyből szintén kikerült Augusto Fernándezt, de az első napon nem ő, hanem a tavaly is tesztelő Andrea Dovizioso kapott lehetőséget. A 38 éves veterán összesen három motorra ült fel, és hatodikként zárt, bár 1 másodperc feletti hátrányát látva ennek már nincs jelentősége. A sajtóban felmerült, hogy az olasz motoros kipróbálhatja a Yamaha V4-es blokkját, de erre eddig nem került sor.
Dovizioso motorra ült a MotoGP shakedownján – vele együtt jön a Yamaha nagy újítása?
Ami pedig a Ducati és az Aprilia tesztpilótáit, Michele Pirrót és Lorenzo Savadorit illeti, náluk tényleg nem számított a köridő, ahogyan az sem, hogy az utolsó két pozícióban fejezték be a napot. Előbbi mindössze két motort tesztelt, utóbbi viszont rengeteget kísérletezett, és nem kevesebb mint nyolc gépet vitt a pályára.
Savadori heads out on a Jorge Martin Aprilia.#SepangShakedown pic.twitter.com/kKu5gitZFw
— Peter McLaren (@McLarenMotoGP) January 31, 2025