Brad Binder úgy véli, nincsenek túl nagy lemaradásban a Ducatihoz képest, és ez a hátrány ledolgozható. Enea Bastianini leszögezte, a KTM motorja önmaga kell hogy maradjon, míg Maverick Viñales szerint ezzel a géppel a korábbinál jobb teljesítményre lesz képes.
A Ducati tavaly jóformán megállíthatatlannak bizonyult a MotoGP-ben. Bár mind a sprinteken, mind a főfutamokon csak az Aprilia tudta legyőzni a bolognaiakat, összességében viszont a KTM volt hozzájuk a legközelebb. Az előttünk álló idény egyik legfontosabb kérdése, hogy a mattighofeniek képesek lesznek-e csökkenteni a távolságot.
Persze az is egy érdekes vitatéma lehet, hogy valójában mekkora ez a távolság. Látszólag meglehetősen nagy, de Brad Binder ezt másképp gondolja. A dél-afrikai pilóta a csütörtöki bemutatón kifejtette, hogy időnként közel voltak a Ducatihoz, és úgy véli, a lemaradásuk a legkevésbé sem ledolgozhatatlan az idei szezonra.
Acosta a KTM kríziséről: Az a legnagyobb segítség, amelyet nyújthatunk, hogy nyerünk
„Szerintem sok helyszínen más a helyzet – nyilatkozta. – Úgy vélem, néhány pályán ott vagyunk közvetlenül [mögöttük], és van esélyünk, de máshol, más helyzetekben ez sokkal nehezebbnek tűnik. Ha viszont a számokat a körönkénti különbséget nézzük, akkor nem olyan nagy a differencia. Korábban is tapasztaltam, hogy talán nagynak tűnt a szakadék, de ha az ember megtesz néhány apró lépést, kettőt-hármat, akkor végül eltűnik, illetve összezsugorodik. Ez a célunk az előszezonban, különösen a malajziai és a thaiföldi teszteken. Amikor Thaiföldön felállunk a rajtrácsra, életem formájában szeretnék lenni.”
Binder a teljes eddigi királykategóriás pályafutását a KTM-nél töltötte, viszont a Tech3-nál akad egy versenyző, aki egyenesen a Ducatitól érkezett. Természetesen Enea Bastianiniről van szó, aki ráadásul az olaszok gyári alakulatát hagyta el, így ha valaki, akkor ő mindenképpen képes összehasonlítani az RC16-ost a Desmosedicivel.
„A Ducati remek munkát végzett, ahogyan a motorjuk is remek – fogalmazott. – Egyelőre nem tudom pontosan, milyen lesz a munka a KTM-nél, de a teszt alatt sokat beszélgettünk, és megpróbáltuk a jövőt szem előtt tartva teljesíteni azt. Van némi potenciál a motorban. Nem könnyű összehasonlítani a Ducatival, mert más a motor, mások a legerősebb pontjai. Ami viszont a többit illeti, rendben volt. A beállítások is az elejétől kezdve rendben voltak, a motoron elfoglalt pozíció is nagyon hasonló. Azt azonban nem tudom, mely területeken kell többet dolgoznunk, mert csak ötven kört tettem meg. Szóval több idő kell, hogy jobban megértsem.”
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a cél egyértelmű, ám az odavezető út korántsem magától értetődő. Bastianini szerint egyvalami semmiképpen nem csinálhatnak: nem másolhatják le a Ducatit. Mindez logikusnak tűnik abból a szempontból, hogy ebben az esetben mindig legalább egy lépéssel a rivális márka mögött lennének.
A KTM kezdett az élen, de nem ez volt a MotoGP-shakedown első napjának igazi meglepetése
„A motornak óriási tapadása van a bejáraton, ami meglepett – válaszolta arra a kérdésre, hogy min csodálkozott a legjobban. – A hajtáson dolgoznunk kell, mert a Ducati nagyon »barátságos« volt. Azonban nem akarom nagyon összevetni [a két motort]. Ez a motor más, és meg kell maradnia KTM-nek. A motor legerősebb részeit még jobbá kell tennünk. Számomra ez a legjobb. A stílusomat is kicsit a motorhoz kell igazítanom, négy év után nem könnyű változtatni.”
Bastianini csapattársának, Maverick Viñalesnek másfajta összehasonlítási alapjai vannak, hiszen ő az Apriliától érkezett. Míg az olasz motorostól meglehetősen furcsán hangzott volna, hogy a KTM-et jobbnak tartja az előző munkaeszközénél, addig a 30 éves pilóta esetében ezen már senki nem ütközik meg. Márpedig szavai alapján erre lehet következtetni.
„Mindig nagyon nehéz összevetni a [különböző] motorokat – kezdte. – Amíg az ember nincs a legmagasabb szinten, addig nem könnyű összehasonlításokat végezni. Amit viszont éreztem és különösen tetszett, az az, hogy olyan visszajelzéseket kaptam a motortól, amilyenekre számítottam. Ez nagyon fontos. Már érzem a fékek potenciálját, ami a MotoGP-nek ebben a korszakában nagyon fontos ahhoz, hogy támadni lehessen. Aztán ott van az erős motorblokk. Úgy vélem, ez sokat javít azon, ahogyan a pályán tudok küzdeni, és ez rendkívül fontos, mert ha az ember jól tud harcolni, akkor könnyebb jó pozícióba kerülni, jó teljesítményt nyújtani. Tisztában vagyok vele, hogy jó ritmusban tudok menni, hogy egy körön gyors tudok lenni, mert egy körön tavaly is jó tempót mutattam, de a közelharc nehéz volt. Szóval arra számítok, hogy ezzel a motorral sokkal erősebb leszek, különösen az első körökben zajló pozícióharcban. Most, a következő napokban viszont elsősorban arra koncentrálok, hogy megpróbáljam megérteni a motort, megérteni, mire van szükségem, és a gyárnak is igyekszem segíteni, hogy megtegyük a következő lépést. Mindenesetre azt gondolom, hogy jó munkát tudunk végezni.”