Andrea Dovizioso is ott van a Yamaha tesztcsapatában a MotoGP sepangi shakedownján. Mindez akár azt is jelentheti, hogy a hangvillások először viszik pályára a V4-es motorblokkot.
Magyar idő szerint pénteken hajnalban felébredt téli álmából a MotoGP, már ami a tényleges motorozást illeti, ugyanis Sepangban megkezdődött a shakedown. Ezen az eseményen hagyományosan csak a tesztpilóták és az újoncok vesznek részt, de a tavaly életbe lépett koncessziós szabályok értelmében a Yamaha és a Honda jogosult az állandó versenyzőit is pályára küldeni.
Ami előbbit illeti, a hangvillások a nyitányon nem élnek ezzel a lehetőséggel, hiszen az érintett motorosoknak a pálya helyett a magyar idő szerint délután fél 1-kor esedékes bemutatón lesz jelenésük. A munkát így egyelőre a frissen szerződtetett Augusto Fernández végzi – valamint Andrea Dovizioso, akit ismét foglalkoztatnak.
A Yamaha ismét bevetheti Doviziosót, akit megkérdeztek, hogy lenne-e a gyártó állandó tesztpilótája
Az olasz pilóta utolsó két, egyaránt csonka idényében az ivataiaknál versenyzett az SRT, majd RNF néven működő istálló színeiben. Ami viszont ennél jóval relevánsabb, hogy tavaly kvázi helyettesítette Cal Crutchlow-t néhány privát teszten, miután a brit motoros sérülése miatt nem tudta teljesíteni ebbéli kötelezettségeit.
Dovizioso érkezésével pedig felmerült a kérdés: a Yamaha vajon Sepangban pályára viszi a V4-es motorblokkot? Mint ismert, a japánok 2024-ben elismerték, hogy belefogtak egy olyan típusú erőforrás kifejlesztésébe, amelyet rajtuk kívül az összes másik gyártó használ. Az pedig több szempontból is logikus lenne, ha az olasz pilóta próbálná ki először.
Egyfelől a Ducatinál eltöltött rengeteg évének köszönhetően rengeteg tapasztalatot halmozott fel azzal a blokkal, amely az ott töltött időszakának a végére a mezőny legjobbjává nőtte ki magát. Másfelől pedig Álex Rins nemrég elárulta, hogy a Yamaha már decemberben pályára vitte volna a V4-est Doviziosóval, csak éppen a blokk nem készült el időben.
Már idén tesztelte volna új motorblokkját a Yamaha, de nem lett kész időben
A MotoGP shakedownján zárt kapuk mögött rendezik, ezért csak minimális mennyiségű információ áll rendelkezésre. Az biztos, hogy Dovizioso cikkünk megjelenésének pillanatáig már több motort is kipróbált, de arról egyelőre nem szól a fáma, hogy ezek valamelyike V4-es erőforrással rendelkezne. Persze ha igen, éles körülmények között akkor is legkorábban a szezon második felében fogják bevetni.