Miguel Oliveira a Yamaha V4-es motorblokkja kapcsán úgy véli, nem érdemes olyasmire koncentrálni, ami egyelőre még nem is létezik. Fabio Quartararo szavai alapján nincs akkora jelentősége az új erőforrásnak, amelyről azt sem tudja, mikor viszik először pályára.
Bár ekkor rendezték a shakedown első napját, amelyen természetesen az összes gyártó részt vett, a pénteki nap elsősorban a Yamaháról szólt. Nem sokkal a leintés után tartották ugyanis azt a bemutatót, amelyen nemcsak a gyári csapat, hanem a márkához újonnan csatlakozó Pramac is leleplezte idei színösszeállítását.
Vajon a világbajnok partner meghozza a sikert? – a Yamaha bemutatta csapatainak festését (képek)
Sőt, korábban az is felmerült, hogy a japán márka még inkább elfoglalja a címlapokat, hiszen azzal, hogy Andrea Dovizioso tesztelt, felvetődött, hogy Sepangban esetleg pályára viszik a V4-es motorblokkjukat. Ez végül pénteken és szombaton sem történt meg, ám ettől függetlenül az állandó versenyzőket megkérdezték, mit gondolnak a témáról.
Dovizioso motorra ült a MotoGP shakedownján – vele együtt jön a Yamaha nagy újítása?
„Az a célom, hogy megismerjem a motort, megismerjem az M1-est, és dolgozzak a jelenlegi projekten – nyilatkozta Miguel Oliveira az esemény utáni sajtóbeszélgetésen. – Erre fogok összpontosítani. Nem hiszem, hogy okos dolog lenne olyasmire gondolni, ami még nem létezik. Teljes mértékben erre a motorra akarok koncentrálni.”
Álex Rins nemrég elárulta, az eredeti tervek szerint már decemberben kipróbálták volna a pályán a V4-es erőforrást, ám az nem készült el időben. Hogy ez mikor fog megtörténni, azt nemhogy mi, de még Fabio Quartararo sem tudja, ám a francia motoros nem tulajdonít akkora jelentőséget a blokknak, amelyet persze egyébként sem ő fog tesztelni először.
„Úgy gondolom, hogy mindenki nagy elvárásokat támasztott a V4-essel szemben, nekem viszont nincsenek elvárásaim, mert láthatjátok a Hondát – fogalmazott. – Nekik V4-esük van, és ugyanúgy küszködnek, mint mi. Szóval nem hiszem, hogy ez lenne a fő problémánk. Meg kell néznünk, meg kell vizsgálnunk a fő gondunkat, aztán kitaláljuk, hogy előre tudunk-e lépni. Most viszont 2025-re koncentrálunk a sornégyessel. [A V4-es kipróbálására] ott vannak a tesztpilótáink. Azt hiszem, a végére hárman lesznek, és biztos vagyok benne, hogy lesz idejük tesztelni a V4-est. Hogy mikor, arról fogalmam sincs, mert nem is kérdeztem meg.”
A Yamaha állandó pilótái a bemutató miatt pénteken nem használták ki a koncessziós szabályok adta lehetőséget, és nem ültek motorra. Szombaton viszont ők is megkezdték a munkát, és bár a különböző paramétereket nem ismerjük, Quartararo egyelőre igencsak biztatóan teljesít. Cikkünk megjelenésekor a legutolsó információ, hogy mindkét motorjával gyorsabbnak bizonyult a többieknél.
A KTM kezdett az élen, de nem ez volt a MotoGP-shakedown első napjának igazi meglepetése