A gyári Honda bemutatta idei motorjának festését, és azt is bejelentette, hogy a Castrol lett a csapat új főszponzora. Ennek megfelelően jelentősen megváltozott a motor külseje az elmúlt években megszokotthoz képest.
Miután pénteken a Yamaha mindkét királykategóriás csapatának festését leleplezte, már csak a Honda maradt adós a bemutatókkal. Az aszakaiak a hangvillásokkal és a KTM-mel ellentétben maradnak a hagyományos megoldásnál, és külön-külön tárják a világ szeme láttára, hogy hogyan fog festeni az idei gyári Honda, illetve LCR.
A Yamaha hamarosan kipróbálja új motorblokkját? – Quartararóék reagáltak
Utóbbira még további egy hetet várni kell, előbbit viszont szombaton tartották a shakedown második napja közben, amelyen ennek fényében nem meglepő módon az érintett versenyzők nem vettek részt. A gyári Honda bemutatója talán a legjobban várt esemény volt abból a szempontból, hogy pontosan hogyan is fog kinézni maga a motor, illetve a csapat ruházata.
Our new identity is here, honoured to now be Honda HRC Castrol.
📄 https://t.co/Sw4YqBqvPj pic.twitter.com/bAUWAKkX5D
— Honda HRC – MotoGP (@HRC_MotoGP) February 1, 2025
Ennek oka, hogy jelentős változásra lehetett számítani, hiszen a tavalyi év végén harminc év után távozott a legendás fő-, illetve névadó szponzor, a Repsol. A spanyol vállalat idejében általában nem sokat módosult a megjelenés, de tavaly már jól látható volt a változás, hiszen a cég kisebb felületet kapott az RC213V-n. Persze a mostani dizájn ennél is sokkal jobban különbözik az eddig megszokottaktól.
A new leaf turns over for @HRC_MotoGP 🔥#MotoGP2025 pic.twitter.com/tnoQfiHd3I
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 1, 2025
Már csak azért is, mert a gyári Honda nem maradt főszponzor nélkül. Ahogyan azt a nemzetközi sajtó már tavaly megszellőztette, a márka a Castrollal szerződött le, amely több évig lesz az istálló technikai partnere. A két fél nem először lépett közös utakra, hiszen többek között 1959-ben is együttműködtek, amikor a japánok bemutatkoztak a Man-szigeti TT-n.
A big, big departure for Honda's first post-Repsol #MotoGP bike then. pic.twitter.com/PAd16EObEG
— The Race MotoGP (@TheRaceMoto) February 1, 2025
A Hondának, élén a gyári csapattal, persze nem csak ebből a szempontból kell megújulnia. Tavaly ugyanis még mélyebb gödörbe kerültek, és az előző két idényben összeszedett pontmennyiségnél is jóval kevesebb egységet gyűjtve simán az utolsó helye végeztek a gyártók között, az istállóknál pedig az utolsó két pozíció volt az övék. Ami pedig a gyári alakulatot illeti, szégyenszemre kikaptak az LCR-től, a versenyzők pedig az utolsó két helyen zártak az állandó pilóták között.
Marini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig
Mindezek ellenére mindketten maradtak a helyükön. Kettőjük közül Joan Mir gyűjtötte a több pontot, bár teljesítményét ő sem teheti ki az ablakba. A 2024-es év közben az is felmerült, hogy így vagy úgy, de távozik a csapattól, illetve a márkától, de végül úgy döntött, hogy nem így szeretne elköszönni, ezért 2026-ig hosszabbított. Igaz, a montmelói tesztek után finoman szólva sem volt elégedett az újításokkal.
Csapattársa, Luca Marini azon kevés versenyzők közé tartozik, akinek a megállapodása csak az idei esztendő végéig szól. Az olasz motoros a tavalyi szezon első részében még márkatársai közül is lefelé lógott ki, de aztán legalább ebből a szempontból magára talált. Bár ő szerezte a kevesebb pontot, Mirhez képest optimistábbnak tűnik a jövőt illetően.
Marini megcáfolta Mir kritikáját, szerinte egy teljesen új motort próbálhattak ki a teszten
A két pilóta munkáját a Honda új szerzeményei is segíthetik. Mindenekelőtt Romano Albesianót kell kiemelni, hiszen személyében a Honda hosszas vonakodás után végre európai technikai igazgatót szerződtetett. Rajta kívül Aleix Espargarót is megszerezték az Apriliától, aki állandó versenyzői pályafutása befejezését követően a tesztcsapat munkáját fogja segíteni, hasonlóan Takaaki Nakagamihoz, aki az elmúlt hét évben az LCR-nél versenyzett.