back to top
2025. február 05. 14:54
KezdőlapMotoGPQuartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Fabio Quartararo ott folytatta, ahol a shakedownon abbahagyta, hiszen ő volt a leggyorsabb a sepangi teszt első napján, megelőzve öt Ducatit, élükön Marc Márquezzel. Jorge Martínt bukása után kórházba szállították, de Raúl Fernández nála is rosszabbul járt.

Magyar idő szerint hajnali 3 és délelőtt 11 óra között rendezték a MotoGP sepangi tesztjének első napját. A múlt heti shakedownnal ellentétben ezúttal már a teljes mezőny motorra ülhetett. A gyártók ettől függetlenül a tesztpilótáikat is alkalmazhatták, de ezzel egyelőre csak a Yamaha élt, amely motorra ültette Augusto Fernándezt.

A nap vesztese egyértelműen az Aprilia volt, ugyanis szerdán csak ketten tudtak érdemi munkát végezni. Előbb Jorge Martín produkált két highside-ot előbb az 1-es, majd a 2-es kanyarban, és a második súlyos következményekkel járt számára. A spanyol pilótát kéz- és lábfájdalmakkal szállították kórházba (és láthatóan a fejét is beütötte), és már nem is tért vissza a pályára. Az egyelőre kérdéses, hogy mi lesz a következő két nappal: amennyiben nem ülhet motorra, vélhetően Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni.

Raúl Fernández esetében viszont nincs kérdés, legalábbis ami a sepangi folytatást illeti. A 24 esztendős versenyző a 9-es kanyarban szenvedett súlyos balesetet, és az orvosi központban kézközépcsonttörést állapítottak meg nála. A Trackhouse motorosa éjjel hazautazik, ahol talán meg is műtik, így zsinórban a második évben írta ki magát az előszezoni teszt legelső napján. Az amerikai istállót irányító Davide Brivio lehetségesnek tartja, hogy a jövő heti thaiföldi tesztre visszatérjen, de természetesen ez az orvosi véleményeken múlik.

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

Az Apriliának ezzel nem maradt olyan versenyzője, aki tavaly is az RS-GP-vel versenyzett. Ami a többieket illeti, Marco Bezzecchi a második legszorgalmasabb volt a mezőnyben, hiszen összesen hatvannyolc kört tett meg, és tizennyolcadikként zárt. Márkatársának, Ai Ogurának szintén volt egy nagy esése, de ő megúszta, és a tizenhatodik pozícióban végzett, 1,208 másodperccel lemaradva az első helyezettől.

Utóbbi nem volt más, mint Fabio Quartararo, aki ott folytatta, ahol a shakedown végén abbahagyta. A francia motoros az utolsó órában megfutott 1:57.555 másodperces körrel ismét az élre repítette a Yamahát, és ötvennégy körével viszonylag sok időt töltött a pályán. Hozzá kell tenni, hogy márkatársai kivétel nélkül több mint 1 másodpercet kaptak tőle, és a legjobb tízen kívül fejezték be a napot, de ebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni – ahogyan persze a 25 éves versenyző elsőségéből sem.

Annak ellenére, hogy Quartararo elvitte az első helyet, a Ducati ismét rendkívül meggyőzőnek tűnt, hiszen a 2021-es MotoGP-világbajnok után négy Desmosedici következett. Közülük Marc Márquez volt a leggyorsabb, aki mindössze 51 ezredes hátrányt szedett össze az idei motoron, majd jött a három 2024-es versenygépet hajtó pilóta Álex Márquezzel, az újonc Fermín Aldeguerrel és a tesztnap utolsó negyedében bukó Franco Morbidellivel. A visszatérő és egyébként szintén eleső Fabio Di Giannantonio szintén ott volt a középmezőny elején a hetedik pozícióban. Francesco Bagnaia viszont csak tizenhetedik lett, ráadásul ő tette meg a legkevesebb kört a Ducati pilótái közül, de ebből megint csak nem szabad kiindulni, hiszen tavaly is csak tizenhatodik lett az első napon, két nappal később viszont már ő állt az élen.

A legjobb hatba még a Honda férkőzött be Joan Mir révén, aki 56 századot kapott Quartararótól. Johann Zarco szintén biztatóan szerepelt a kilencedik hellyel, illetve a 777 ezredes lemaradással. Luca Marini már csak tizenötödik lett, Somkiat Chantra csak Raúl Fernándezt és Martínt tudta felülmúlni, igaz, hetven körével ő töltötte a legtöbb időt a pályán.

A KTM az eredmények szempontjából nem kezdett túlságosan meggyőzően, ám a képet árnyalja, hogy az osztrák gyártónál tesztelték a legtöbb új alkatrészt. A legjobb időt Pedro Acosta futotta meg, aki 941 ezredes hátrányban végzett Quartararóhoz képest, a közvetlenül mögötte záró Brad Binder és Maverick Viñales viszont jóval több kört tettek meg nála. Enea Bastianini egyfelől elesett, de vélhetően nem emiatt kapott több mint 2 másodpercet.

A sepangi teszt első napjának végeredménye