Fabio Quartararo ott folytatta, ahol a shakedownon abbahagyta, hiszen ő volt a leggyorsabb a sepangi teszt első napján, megelőzve öt Ducatit, élükön Marc Márquezzel. Jorge Martínt bukása után kórházba szállították, de Raúl Fernández nála is rosszabbul járt.
Magyar idő szerint hajnali 3 és délelőtt 11 óra között rendezték a MotoGP sepangi tesztjének első napját. A múlt heti shakedownnal ellentétben ezúttal már a teljes mezőny motorra ülhetett. A gyártók ettől függetlenül a tesztpilótáikat is alkalmazhatták, de ezzel egyelőre csak a Yamaha élt, amely motorra ültette Augusto Fernándezt.
A nap vesztese egyértelműen az Aprilia volt, ugyanis szerdán csak ketten tudtak érdemi munkát végezni. Előbb Jorge Martín produkált két highside-ot előbb az 1-es, majd a 2-es kanyarban, és a második súlyos következményekkel járt számára. A spanyol pilótát kéz- és lábfájdalmakkal szállították kórházba (és láthatóan a fejét is beütötte), és már nem is tért vissza a pályára. Az egyelőre kérdéses, hogy mi lesz a következő két nappal: amennyiben nem ülhet motorra, vélhetően Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni.
This was @88jorgemartin's awful highside in his first hours with the number 1 plate 💢
He's at the hospital undergoing tests due to left foot and right hand pain. Updates will follow and in the meantime, we're sending our best wishes to the World Champ 💪#MotoGP pic.twitter.com/2UQtHKOq1w
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 5, 2025
Raúl Fernández esetében viszont nincs kérdés, legalábbis ami a sepangi folytatást illeti. A 24 esztendős versenyző a 9-es kanyarban szenvedett súlyos balesetet, és az orvosi központban kézközépcsonttörést állapítottak meg nála. A Trackhouse motorosa éjjel hazautazik, ahol talán meg is műtik, így zsinórban a második évben írta ki magát az előszezoni teszt legelső napján. Az amerikai istállót irányító Davide Brivio lehetségesnek tartja, hogy a jövő heti thaiföldi tesztre visszatérjen, de természetesen ez az orvosi véleményeken múlik.
Az Apriliának ezzel nem maradt olyan versenyzője, aki tavaly is az RS-GP-vel versenyzett. Ami a többieket illeti, Marco Bezzecchi a második legszorgalmasabb volt a mezőnyben, hiszen összesen hatvannyolc kört tett meg, és tizennyolcadikként zárt. Márkatársának, Ai Ogurának szintén volt egy nagy esése, de ő megúszta, és a tizenhatodik pozícióban végzett, 1,208 másodperccel lemaradva az első helyezettől.
Utóbbi nem volt más, mint Fabio Quartararo, aki ott folytatta, ahol a shakedown végén abbahagyta. A francia motoros az utolsó órában megfutott 1:57.555 másodperces körrel ismét az élre repítette a Yamahát, és ötvennégy körével viszonylag sok időt töltött a pályán. Hozzá kell tenni, hogy márkatársai kivétel nélkül több mint 1 másodpercet kaptak tőle, és a legjobb tízen kívül fejezték be a napot, de ebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni – ahogyan persze a 25 éves versenyző elsőségéből sem.
#MotoGP2025 is officially a-go! 🔧
The Sepang Test is in full swing, and our crew and riders are on it 🤜🤛#MonsterYamaha | #YamahaMotoGP | #YamahaFactoryRacing | #MotoGP | #SepangTest pic.twitter.com/xc0Qqp46OX
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 5, 2025
Annak ellenére, hogy Quartararo elvitte az első helyet, a Ducati ismét rendkívül meggyőzőnek tűnt, hiszen a 2021-es MotoGP-világbajnok után négy Desmosedici következett. Közülük Marc Márquez volt a leggyorsabb, aki mindössze 51 ezredes hátrányt szedett össze az idei motoron, majd jött a három 2024-es versenygépet hajtó pilóta Álex Márquezzel, az újonc Fermín Aldeguerrel és a tesztnap utolsó negyedében bukó Franco Morbidellivel. A visszatérő és egyébként szintén eleső Fabio Di Giannantonio szintén ott volt a középmezőny elején a hetedik pozícióban. Francesco Bagnaia viszont csak tizenhetedik lett, ráadásul ő tette meg a legkevesebb kört a Ducati pilótái közül, de ebből megint csak nem szabad kiindulni, hiszen tavaly is csak tizenhatodik lett az első napon, két nappal később viszont már ő állt az élen.
The wait is over. @marcmarquez93 in official colours. 🔴#MotoGP pic.twitter.com/VraES3uPpt
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 5, 2025
A legjobb hatba még a Honda férkőzött be Joan Mir révén, aki 56 századot kapott Quartararótól. Johann Zarco szintén biztatóan szerepelt a kilencedik hellyel, illetve a 777 ezredes lemaradással. Luca Marini már csak tizenötödik lett, Somkiat Chantra csak Raúl Fernándezt és Martínt tudta felülmúlni, igaz, hetven körével ő töltötte a legtöbb időt a pályán.
And now the real work begins… pic.twitter.com/xKdLTgNQUT
— Honda HRC Castrol – MotoGP (@HRC_MotoGP) February 5, 2025
A KTM az eredmények szempontjából nem kezdett túlságosan meggyőzően, ám a képet árnyalja, hogy az osztrák gyártónál tesztelték a legtöbb új alkatrészt. A legjobb időt Pedro Acosta futotta meg, aki 941 ezredes hátrányban végzett Quartararóhoz képest, a közvetlenül mögötte záró Brad Binder és Maverick Viñales viszont jóval több kört tettek meg nála. Enea Bastianini egyfelől elesett, de vélhetően nem emiatt kapott több mint 2 másodpercet.
A sepangi teszt első napjának végeredménye
That’s a wrap on day one pic.twitter.com/u71F4KA0cW
— Simon Patterson (@denkmit) February 5, 2025