Marc Márquez elégedetten zárta a sepangi teszt első napját, noha tapasztalt néhány megoldandó problémát a motorral kapcsolatban. A spanyol versenyző úgy véli, életkora és korábbi sérülései miatt többet kell dolgoznia a testén, mint korábban, Jorge Martínnak pedig a legjobbakat kívánta.
Magyar idő szerint hajnaltól délelőttig lezajlott a MotoGP idei első kollektív tesztje Sepangban. Az egyik, ha nem a legnagyobb figyelem pedig természetesen Marc Márquezt övezte, aki immáron nemcsak „kölcsönben”, hanem a csapat teljes értékű versenyzőjeként ülhetett fel a gyári Ducatira, és kezdhette meg 2025-ös szereplését.
A nyolcszoros világbajnok pedig nem is tétlenkedett, és összesen ötvennégy kört tett meg, amivel ebben a tekintetben a középmezőnyben zárt. A legjobb idők szempontjából viszont nagyon is ott volt az elején, hiszen 1:57.606 másodperces körével a második helyet szerezte meg, és csupán 51 ezreddel maradt el Fabio Quartararótól. Ebből persze nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de a 31 éves motoros elégedetten szállt le a Desmosediciről.
Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült
„Már az első etapomon rendkívül jól éreztem magam a motoron, mintha nem két hónap után ültem volna vissza MotoGP-motorra – nyilatkozta. – Ez mindent megkönnyít, mert ha megvan az érzés, akkor pontosabb megjegyzéseket tudunk tenni, és ez most nagyon fontos, mert sok mindent kipróbálunk. Ma például a fő prioritáson dolgoztunk, amely a motorblokk volt, mint minden gyártó esetében, mert miután homologizáljuk, egész évre megtartjuk. Megpróbáltunk az azzal kapcsolatos munkára összpontosítani. Az nagy pozitívum, hogy Pecco [Bagnaia] és én megint ugyanazokat a megjegyzéseket tettük.”
Az erőforrás olyannyira fontos, hogy a koncessziós szabályok alapján nem a D kategóriában lévő gyártók jövőre is a hamarosan véglegesítendő specifikációt fogják használni. Ami a Márquez és Bagnaia által elvégzett munkát illeti, bár továbbra is hasonló véleménnyel vannak a motorról, de ez nem jelenti azt, hogy ugyanolyan programon vannak – vélhetően ez az oka, hogy az olasz pilóta az összes márkatársától jelentősen elmaradt.
„A csapaton belül mindkét versenyző más-más irányba kezdett el dolgozni, de megpróbáltunk rátalálni ugyanarra a célra – magyarázta a spanyol versenyző. – Lépésről lépésre megpróbálunk rálelni a motor egyensúlyára, mert néha, amikor az ember egy új motort visz pályára, érez néhány problémát, a csapat viszont jó úton halad ezek kijavításával. [Van] néhány különbség [a novemberi változathoz képest]. Tény, hogy elkezdték orvosolni a gondokat. Ez valamivel jobb, mint a barcelonai, de a 2024-es verzió rendelkezésre áll, egy éven át használták, és működik. Amikor viszont új motorunk van, meg kell találnunk az egyensúlyát, különböző dolgokat kell felfedeznünk. Ebből az okból kifolyólag dolgoztunk másképp, én és Pecco, de sok észrevételünk megegyezik. Úgy tűnik, mintha a három nap hosszú idő lenne, de valójában nagyon rövid.”
First day of sepang shakedown done. How do you think the red color suits me?#mm93 #sepangtest #todoalrojo pic.twitter.com/ugOUqBFI2d
— Marc Márquez (@marcmarquez93) February 5, 2025
A nyolcszoros világbajnok magáról az erőforrásról is megosztotta a véleményét. „Úgy tűnik, hogy a motorblokk kicsit simább, ez pedig a versenyzőnek jó – jelentette ki. – Az ember mindig megpróbál több erőt találni, amit valamennyire el is értünk. Azonban különböző problémákat is meg kell oldanunk az elektronikával meg az ilyesmivel kapcsolatban.”
Márquez hozzátette, a fékezési stabilitást már most nagyon jónak találja. Ami pedig a gondokat illeti, a MotoGP hivatalos honlapjának adott interjújában elárulta, most már érti, hogy miért a Ducatié volt a legjobb motor az elmúlt években, hiszen a mérnökök nagyon nyugodtan állnak a felmerülő problémákhoz. A versenygép tehát idén is ígéretesnek tűnik, kérdés, hogy mi a helyzet magával a pilótával.
„Ma nagyon jól éreztem magam – szögezte le. – Holnap viszont meglátjuk, szerintem akkor rosszabbul fogom érezni magam. Az viszont igaz, hogy ez az első [ideális] tél… mert a tavalyi szintén jól alakult, de volt egy műtétem a kompartment szindróma miatt. Ezen a télen azonban remekül dolgoztam. A motokrosszedzéseken nagyon óvatos voltam, próbáltam felkészülni a fizikai állapotomat illetően. Természetesen többet kell dolgoznom, mint általában, többet, mint amihez hozzászoktam, mert [majdnem] harminckét éves vagyok, és ez lehet az egyik ok. Ezzel együtt úgy vélem, minden korábbi sérülésem is közrejátszik. Ezt ugyanakkor elfogadom, de a nap huszonnégy órájából tizenkettőt a testemre szánok.”
Márquez a már említett interjú elején Martínra is kitért, aki egyike annak a három versenyzőnek, aki baleset következtében kénytelen kihagyni a sepangi teszt hátralévő két napját. „Hallottam, hogy Martínról beszélgettetek, én pedig jobbulást kívánok neki, a bajnoknak – mondta. – Nem tudom, milyen mértékű töréseket, illetve sérüléseket szenvedett, de nagy ölelést küldök neki.”
Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét