Francesco Bagnaia úgy gondolja, hogy ennyi tesztelés után még nincs igazán értelme összehasonlítani a tavalyi és az idei Ducatit. Azonban végül ennek ellenére is kiemelt egy-egy területet, amelyen az egyes konstrukciók jobbak a másiknál. Bagnaia azt is elárulta, hogy szerdán okkal még csak a tavalyi vázat használta, amelybe az idei motorblokk került.
Szerdán elkezdődött a sepangi kollektív MotoGP-teszt, amelyen a figyelem egy jó része a Ducati gyári csapatára irányult. Az istálló két pilótája jelentősen eltérő programot teljesített. Ennek megfelelően Marc Márquez a második, Francesco Bagnaia viszont csak a tizenhatodik helyen végzett, 1.341 másodperces lemaradással a csapattársa mögött. Persze ennek nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, de annyi biztos, hogy ezennel tényleg bemutatkozott a Ducati idei motorja, a Desmosedici GP25, amely várhatóan (ismét) a mezőny legjobbja lesz. Az első tesztnap végén Bagnaia így persze megkapta a kérdést, hogy miben tér el a GP25 közvetlen elődjétől, az olasz versenyző azonban először nem igazán akart erre válaszolni.
Marc Márquez szerint korábbi sérülései miatt többet kell dolgoznia magán, mint eddig
„Nehéz így mondani valamit a motorról, mert nincs elég gumink ahhoz, hogy mindent rendesen teszteljünk – nyilatkozta Bagnaia. – A szerdai napot amúgy is lényegében feláldoztuk. Ezt őszintén szólva azért csináltuk, hogy elkezdjük megszűrni a lehetőségeket. Szóval a legnagyobb dolgokkal kezdtünk. Még sok adatot kell elemeznünk, de azt hiszem, szerdán nagyon jó munkát végeztünk. Sok adatot szolgáltattunk a technikusoknak, a mérnököknek, és így később már jobban fogjuk tudni, hogy kell kezdenünk.”
Bár érezhetően vonakodott, Bagnaia részben végül mégis összehasonlította a két motort. „Érzéseim szerint az erőátvitel különösen jó a GP25-nél. Nagyon egyenletesnek, nagyon pontosnak tűnik, egy kicsit jobbnak a GP24-hez képest, amely valamivel »döcögősebb« volt a kanyarkijáraton – magyarázta. – De a GP24 legjobb pontja a fékezés és a kanyarbemenet volt, és ebben most a GP25-tel nem vagyunk ugyanazon a szinten. Szerintem ez [a visszalépés a fékezés terén] inkább a blokk konstrukciója miatt, nem a tehetetlensége miatt jön elő. Vagy talán a beállítások miatt. Szóval, ezen dolgoznunk kell, de még rengeteg időnk van rá.”
A Ducati vezére felfedte, hogy miben lesz jobb a jövő évi motorjuk az ideinél
A Ducatinál a teszt első napján főként az erőforrásra koncentráltak, részben a fejlesztések befagyasztása (lényegében a szezon kezdetétől a 2026-os végéig nem lehet hozzányúlni a blokkhoz), részben az idő szűkössége miatt, hiszen jövő héten már Thaiföldön fognak tesztelni. Azonban ennek az volt a következménye, hogy Bagnaia még nem tudta kipróbálni a teljes idei motort. „A szerdai váz a GP24-es váza volt, csak az új blokkal – árulta el. – Az ugyanis a fontosabb, hogy először megértsük a blokkot, aztán majd hozzárakjuk az új vázat is.”
„De Diggia [Fabio Di Giannantonio, aki a bukása, illetve a sérülése miatt csütörtökön már nem ül motorra – a szerk.], aki már az új vázat használta, elégedett volt a fékezéssel, szóval szerintem jó lesz – tette hozzá. – Mindenesetre az én szemszögemből nézve a motor nagyon jól működik a kanyarkijáraton és az erőátvitel tekintetében. A fékezésen még javítanunk kell, de azt hiszem, már tudjuk, hogy mit kell tennünk.”
Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről