back to top
2025. december 16. 18:02
További
    KezdőlapMotoGPBagnaia épphogy kikapott Álex Márqueztől, aki egy másik fronton bátyjával együtt emelkedett...

    Bagnaia épphogy kikapott Álex Márqueztől, aki egy másik fronton bátyjával együtt emelkedett ki

    Álex Márquez zárta az élen a MotoGP sepangi tesztjének harmadik, utolsó napját, 7 ezreddel megelőzve Francesco Bagnaiát. A leggyorsabb körök mögé nézve a spanyol pilóta szintén kiemelkedett a mezőnyből bátyjával, Marc Márquezzel együtt.

    Lezajlott a MotoGP sepangi tesztjének harmadik, utolsó napja. A jó hír, hogy a nyitánnyal ellentétben ezt a napot is megúszta a mezőny komolyabb baleset és így sérülés nélkül. Az viszont nem igazán örömteli, hogy az ötödik órában eleredt az eső, ami valamelyest gátolta a versenyzőket, illetve a gyártókat abban, hogy elvégezzék a tervezett munkát.

    Morbidelli elsőségével, valamint Bagnaia és Marc Márquez bukásával folytatódott a sepangi teszt

    Ami a legjobb időket illeti, Álex Márquez 1:56.493 másodperccel zárt az élen a tavalyi Ducati nyergében. A spanyol motoros a második órában futotta meg ezt az időt, amely összehasonlításképpen 189 ezreddel volt gyorsabb Francesco Bagnaia egy évvel ezelőtti legjobb körénél. Az olasz pilóta szintén felülmúlta tavalyi önmagát, de 7 ezreddel elmaradt márkatársától.

    Ami a többieket illeti, Franco Morbidelli a negyedik, Marc Márquez pedig az ötödik pozícióban zárt, míg Fermín Aldeguernek ezúttal nagyobb volt a lemaradása, így 908 ezredes hátrányban a tizenegyedik lett. A nyolcszoros világbajnok szereplését azonban külön ki kell emelni, hiszen a legjobb köridők mögé nézve öccsével együtt ők nyújtották a legfélelmetesebb teljesítményt.

    A 31 éves motoros 1:57.930-as körátlaggal teljesítette a tízkörös sprintszimulációt. Hogy ez mit jelent? Nos, egyrészt 307 ezreddel múlta felül Fabio Di Giannantonio tavalyi etapját, amely akkor a legjobbnak bizonyult, másrészt az átlaga mindössze 125 ezreddel maradt el a 2024-es sepangi sprint leggyorsabb körétől, amely Jorge Martín nevéhez fűződik. Ami pedig mostani csapattársát illeti, Bagnaia körátlaga 1:58.243 volt. Azonban Álex Márquez nála is jobb volt, hiszen átlagosan 29 ezreddel jobb köröket futott.

    Az első négy Ducati közé egyedül Fabio Quartararo tudott beférkőzni, aki a szerdai első és a csütörtöki második helye után ezúttal harmadikként zárt, 231 ezredes lemaradással. A Yamaha tehát továbbra is biztatóan muzsikál, még úgy is, hogy márkatársai azért rengeteget kaptak tőle. Közülük Álex Rins volt a leggyorsabb, aki csapattársához képest 627 ezredes hátránnyal lett tizedik.

    A KTM-nél szintén volt egy olyan pilóta, aki kiemelkedett a többihez képest. Pedro Acostáról van szó, aki 682 ezredet kapott az ifjabbik Márqueztől, ami a hatodik helyre volt elég. Ehhez képest Brad Binder csupán tizenharmadik lett, 439 ezreddel elmaradva csapattársától, míg a Tech3 párosa, Maverick Viñales, valamint Enea Bastianini párosa még hátrébb fejezte be a napot.

    Bár nem olyan mértékben, mint a Yamaha, de a Honda is ígéretes teljesítményt nyújtott, és bár ebből nem feltétlenül érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de két versenyzőjük is a legjobb tízben zárt. Ezúttal Johann Zarco bizonyult a leggyorsabbnak házon belül, a francia motoros 711 ezredet kapott Álex Márqueztől, és 75-öt adott Joan Mirnek, aki közvetlenül mögötte, a nyolcadik pozícióban végzett. Somkiat Chantra viszont most is utolsó lett az állandó versenyzők közül.

    Semmi nem garantálja, hogy a szezon során is rendszeresen így lesz, de a semleges szurkolók számára mindenképpen jó hír, hogy az összes gyártó képviselteti magát a legjobb tízben. Marco Bezzecchi sokakhoz hasonlóan nagyot lépett előre időben az elmúlt napokhoz képest, és 1:57.328-cal kilencedik lett. Az újonc Ai Ogura 426 ezreddel volt lassabb nála, ami a tizennegyedik helyre volt elég.

    A márkák egy része ezúttal is pályára küldte a maga tesztpilótáját. Persze a Ducatinak és az Apriliának nem is volt más választása, hiszen előbbinél Di Giannantonio, utóbbinál Martín és Raúl Fernández váltak harcképtelenné. Őket Michele Pirro, illetve Lorenzo Savadori pótolta, a Yamahánál pedig Andrea Dovizioso ült motorra. Ők hárman az utolsó három pozíciót foglalták el, de nyilvánvalóan más programot teljesítettek az állandó versenyzőkhöz képest.

    A sepangi teszt harmadik napjának végeredménye