Álex Márquez zárta az élen a MotoGP sepangi tesztjének harmadik, utolsó napját, 7 ezreddel megelőzve Francesco Bagnaiát. A leggyorsabb körök mögé nézve azonban nem ők, hanem Marc Márquez nyújtott igazán félelmetes teljesítményt.
Lezajlott a MotoGP sepangi tesztjének harmadik, utolsó napja. A jó hír, hogy a nyitánnyal ellentétben ezt a napot is megúszta a mezőny komolyabb baleset és így sérülés nélkül. Az viszont nem igazán örömteli, hogy az ötödik órában eleredt az eső, ami valamelyest gátolta a versenyzőket, illetve a gyártókat abban, hogy elvégezzék a tervezett munkát.
Morbidelli elsőségével, valamint Bagnaia és Marc Márquez bukásával folytatódott a sepangi teszt
Ami a legjobb időket illeti, Álex Márquez 1:56.493 másodperccel zárt az élen a tavalyi Ducati nyergében. A spanyol motoros a második órában futotta meg ezt az időt, amely összehasonlításképpen 189 ezreddel volt gyorsabb Francesco Bagnaia egy évvel ezelőtti legjobb körénél. Az olasz pilóta szintén felülmúlta tavalyi önmagát, de 7 ezreddel elmaradt márkatársától.
Ami a többieket illeti, Franco Morbidelli a negyedik, Marc Márquez pedig az ötödik pozícióban zárt, míg Fermín Aldeguernek ezúttal nagyobb volt a lemaradása, így 908 ezredes hátrányban a tizenegyedik lett. A nyolcszoros világbajnok szereplését azonban külön ki kell emelni, hiszen a legjobb köridők mögé nézve ő nyújtotta a legfélelmetesebb teljesítményt.
The 1.56 club 🚀#MotoGP pic.twitter.com/RPywdkQdjG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 7, 2025
A 31 éves motoros ugyanis 1:57.930-as körátlaggal teljesítette a tízkörös sprintszimulációt. Hogy ez mit jelent? Nos, egyrészt 307 ezreddel múlta felül Fabio Di Giannantonio tavalyi etapját, amely akkor a legjobbnak bizonyult, másrészt az átlaga mindössze 125 ezreddel maradt el a 2024-es sepangi sprint leggyorsabb körétől, amely Jorge Martín nevéhez fűződik. Ami pedig mostani csapattársát illeti, Bagnaia körátlaga 1:58.243 volt. Márquez egyébként emellett a nap legszorgalmasabb versenyzője is volt a maga hetven körével.
Into the Day3 at #SepangTest ✅🇲🇾#ForzaDucati #DucatiLenovoTeam #Ducati pic.twitter.com/zuLXW2O5ii
— Ducati Corse (@ducaticorse) February 7, 2025
Az első négy Ducati közé egyedül Fabio Quartararo tudott beférkőzni, aki a szerdai első és a csütörtöki második helye után ezúttal harmadikként zárt, 231 ezredes lemaradással. A Yamaha tehát továbbra is biztatóan muzsikál, még úgy is, hogy márkatársai azért rengeteget kaptak tőle. Közülük Álex Rins volt a leggyorsabb, aki csapattársához képest 627 ezredes hátránnyal lett tizedik.
Wrapping up the Sepang Test today and getting those final laps in 💪#MonsterYamaha | #YamahaMotoGP | #YamahaFactoryRacing | #MotoGP | #SepangTest | #FabioQuartararo | #FQ20 | #AlexRins | #Rins42 | #AR42 | @MotoGP pic.twitter.com/qsOfrBrOCy
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 7, 2025
A KTM-nél szintén volt egy olyan pilóta, aki kiemelkedett a többihez képest. Pedro Acostáról van szó, aki 682 ezredet kapott az ifjabbik Márqueztől, ami a hatodik helyre volt elég. Ehhez képest Brad Binder csupán tizenharmadik lett, 439 ezreddel elmaradva csapattársától, míg a Tech3 párosa, Maverick Viñales, valamint Enea Bastianini párosa még hátrébb fejezte be a napot.
Laps, laps and more laps! @37_pedroacosta fully focused and sitting comfy in 🅿️6⃣ as we near lunch time. Still lots to analyze and refine before the end of the day. #KTM #ReadyToRace #SepangTest pic.twitter.com/PMPd1wDXz2
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) February 7, 2025
Bár nem olyan mértékben, mint a Yamaha, de a Honda is ígéretes teljesítményt nyújtott, és bár ebből nem feltétlenül érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de két versenyzőjük is a legjobb tízben zárt. Ezúttal Johann Zarco bizonyult a leggyorsabbnak házon belül, a francia motoros 711 ezredet kapott Álex Márqueztől, és 75-öt adott Joan Mirnek, aki közvetlenül mögötte, a nyolcadik pozícióban végzett. Somkiat Chantra viszont most is utolsó lett az állandó versenyzők közül.
1'57.341 – the fastest ever lap by a Honda in Sepang.@JoanMirOfficial is in the groove and 🅿️8️⃣ as we continue with Day 03.
Progress and evolutions are coming! Still a lot of time to make the most of. pic.twitter.com/CZsfuLFf35
— Honda HRC Castrol – MotoGP (@HRC_MotoGP) February 7, 2025
Semmi nem garantálja, hogy a szezon során is rendszeresen így lesz, de a semleges szurkolók számára mindenképpen jó hír, hogy az összes gyártó képviselteti magát a legjobb tízben. Marco Bezzecchi sokakhoz hasonlóan nagyot lépett előre időben az elmúlt napokhoz képest, és 1:57.328-cal kilencedik lett. Az újonc Ai Ogura 426 ezreddel volt lassabb nála, ami a tizennegyedik helyre volt elég.
My name is… #SepangTest pic.twitter.com/GGpXvpxTlR
— Trackhouse MotoGP (@TrackhouseMoto) February 7, 2025
A márkák egy része ezúttal is pályára küldte a maga tesztpilótáját. Persze a Ducatinak és az Apriliának nem is volt más választása, hiszen előbbinél Di Giannantonio, utóbbinál Martín és Raúl Fernández váltak harcképtelenné. Őket Michele Pirro, illetve Lorenzo Savadori pótolta, a Yamahánál pedig Andrea Dovizioso ült motorra. Ők hárman az utolsó három pozíciót foglalták el, de nyilvánvalóan más programot teljesítettek az állandó versenyzőkhöz képest.
A sepangi teszt harmadik napjának végeredménye
For the first time ever @alexmarquez73 finishes P1 on a test day and ends the #SepangTest on top too! 👏#MotoGP pic.twitter.com/t1A3ZYm7vc
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 7, 2025