Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere kijelentette, az adatok szerint ugyan Jorge Martín gumijának felszíni hőmérséklete rendben volt a bukása előtt, ám ez a belső rétegről már nem volt elmondható. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója azonban cáfolta ezeket a szavakat, és kritikusnak tartja a szituációt.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a MotoGP sepangi tesztje után több témáról is lehet beszélni. A közvélemény ilyenkor általában az erősorrendről találgat, és ez most sincsen másképp, ám sajnos az is elkerülhetetlen, hogy a szerdai balesetek szóba kerüljenek. Elsősorban Jorge Martíné, akinek a bukása a paddock szereplői között is komoly vitát váltott ki.
Az Aprilia főnöke kijelentette, Martín baleseténél a motor és a pilóta sem „követett el hibát”
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója leszögezte, a történtekért a versenyző és a motor sem tehető felelőssé. Mindez óhatatlanul a gumiszállítóra tereli a figyelmet, ám Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere ugyancsak tagadott. Sőt, egy másik nyilatkozatában arra tett utalást, hogy a hideg abroncs okozta a balesetet, csak éppen ez nem a külső részére vonatkozik.
A gumi okozta volna Martín balesetét – a Michelin főnöke elejét vette a találgatásoknak
„Massimo először azt mondta, hogy a gumihőmérséklet rendben volt, de ez [a felszínre] vonatkozott, ami nagyon változó – fogalmazott. – Ez függ a csúszástól és a motor kipörgésétől. A hátsó hőmérsékletének [értékét] használjuk arra, hogy megértsük, működik-e az abroncs vagy sem. A belső hőmérsékletről van szó, ez a McLaren szenzorából érkező adat. A következtetés egyértelmű: amikor Jorge elhagyta a bokszot a bukása előtti etapjára, a gumijának hőmérséklete tizenöt fokkal alacsonyabb volt [Marco Bezzecchiénél]. Tizenöt fok pedig elég sok.”
Az olasz szakember hozzátette, a pályakörülmények szintén befolyásolták a történteket, hiszen az aszfalt a szél és az éjszakai esőzés miatt hideg és csúszós volt, mindössze 30 fokos hőmérséklettel, miközben Sepangban 50 fok a megszokott. Azt is elmondta, hogy vagy a gumimelegítési folyamat nem volt rendben, vagy Martín előző bukása miatt esett vissza a belső hőmérséklet, amely egyébként szintén elérhető a csapatok számára, csak éppen az egyszerűség kedvéért általában a felszíni állapotot szokták figyelni.
Az Aprilia közleményben reagált Taramasso kijelentésére, amellyel nyilvánvalóan az olasz márka felelősségét firtatta. Maga a dokumentum elsődlegesen arról szólt, hogy Martín jobb kezét megműtötték, de Rivola erre a témára is kitért. Az 53 éves szakember szerint a Michelin felelőssége, hogy megoldják ezt a biztonsági szempontból aggályos szituációt.
Martín először nyilatkozott balesete óta, az egyik sérült biztosan ott lesz a thaiföldi teszten
„Szeretném világossá tenni, hogy az adatok egyáltalán nem igazolják Piero Taramasso kijelentéseit – szögezte le. – Úgy gondolom, hogy a versenyzők biztonságának elsőbbséget kell élveznie, és már javasoltam neki, hogy szervezzen egy találkozót az összes csapattal, hogy konstruktívan kezeljük a nyilvánvalóan kritikus helyzetet, amit a sérültek száma is bizonyít.”