back to top
2025. február 22. 04:22
KezdőlapMoto3Kiszorult a mezőnyből, majd váratlanul visszavonult a többszörös világbajnoki futamgyőztes

Kiszorult a mezőnyből, majd váratlanul visszavonult a többszörös világbajnoki futamgyőztes

Bejelentette visszavonulását Tatsuki Suzuki, miután tíz évet követően kiszorult a gyorsaságimotoros-vb mezőnyéből. A japán motoros három győzelmet szerzett a Moto3-ban.

Ahogyan az lenni szokott, az idei évre is rengeteget változott a Moto3 mezőnye. Néhányan felléptek a Moto2-be, és persze akadt, akinek egyszerűen nem jutott már hely a számos újonc miatt. Közéjük tartozott Tatsuki Suzuki is, aki azok után szorult ki a legkisebb géposztályból, hogy kereken tíz évet töltött és versenyzett ott.

Felmerül a kérdés, hogy merre tovább a japán pilóta számára. Eddig semmilyen bejelentés nem érkezett a jövőjével kapcsolatban, pedig már nemsokára kezdődik az idény. Nos, a hétvégén ő maga kommunikált egy videó formájában, ám a szurkolói aligha erre számítottak: Suzuki ugyanis röviden közölte, hogy visszavonul a versenyszerű motorozástól.

Sziasztok, Tatsuki Suzuki vagyok, és el akartam mondani nektek, hogy idén abbahagyom a versenyzést – jelentette ki. – Húsz éve pilóta vagyok, és egyértelműen nem volt könnyű döntés. Azért határoztam így, mert nem folytathattam azon a helyen, amelyről gyerekkorom óta mindig is álmodoztam. Szóval úgy döntöttem, hogy változtatok a céljaimon jövőre nézve. Rengeteg szép időszak volt, [és] akadtak nehezebb, sőt, rossz periódusok is. Ugyanakkor szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki közel maradt hozzám, és mindazoknak, akikkel megoszthattam a szép időket. Nélkületek nem élhettem volna át ezeket az elégedettségre okot adó pillanatokat. Szóval köszönöm mindnyájatoknak! Talán találkozunk még a pályán, még ha más módon is.”

A jelenleg 27 esztendős, most már csak volt versenyző 3 évesen indult el a gyorsaságimotoros-vb felé vezető útján. 2006-ban megnyerte a japán pitbike-bajnokságot, majd az azt követő öt szezonban hazájának minimotoros sorozatában indult, ahol az utolsó idényében harmadik lett. Utána jött a 125 köbcentiméteres géposztály szintén Japánban, de 2013-ban már a spanyol széria utolsó két viadalán is rajthoz állhatott szabadkártyával, 2014-ben pedig már teljes állást kapott ott.

2015-ben valósult meg az álma, hiszen akkor debütálhatott a gyorsaságimotoros-vb Moto3-as kategóriájában, ahol a CIP csapatának színeiben egy Mahindrát vezetett. Első két idényében egy tizedik hely volt a legjobbja, majd 2017-ben a SIC58 Squadra Corséhoz igazolt. A következő két szezonban a dobogó még mindig nem jött össze, de a 2017-es Japán és a 2018-as Ausztrál Nagydíjon is negyedikként intették le.

Az áttörést a 2019-es év hozta meg, amikor jerezi második helyének köszönhetően először állhatott a pódiumon Misanóban pedig az első pole pozícióját, majd az első futamgyőzelmét is behúzta. 2020-ban aztán három pole-lal kezdett, és ezek közül az utolsót győzelemre is tudta váltani az Andalúziai Nagydíjon. Az első misanói hétvégén elért harmadik pozíciója után a tabella negyedik helyén állt, ám az Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén eltörte az orsó- és a singcsontját, így a montmelói fordulót is ki kellett hagynia. Visszatérése után pedig hatból ötször kiesett.

A 2021-es szezonja két pole-t leszámítva felejthetőre sikeredett, 2022-ben pedig már a Leopard színeiben vezette a Hondát. Bár győzelmet nem szerzett, három dobogójával az összetett hetedik helyén zárt, ami pályafutása legjobbjának számít. 2023-ban aztán hiába győzött Argentínában, később megsérült, majd hazai versenyét követően csapata leváltotta őt. Tavaly a Husqvarna Intact GP-nél szerepelhetett, de ott sem váltotta meg a világot.