Davide Tardozzi, a Ducati gyári alakulatának csapatfőnöke elmondta, „úgy néz ki”, hogy a tavalyi motorblokkot fogják használni. Ez a döntés teljesen egybevágna Marc Márquez és Francesco Bagnaia véleményével. Az olasz versenyző elárulta, az idei erőforrás fékezés közben okoz problémákat.
Szerdán megkezdődött a MotoGP utolsó szezon ellőtti tesztje Buriramban. A gyakorlás során a Ducatinál egy kiemelt területre fókuszáltak: a motorblokkra. A bolognai gyártónak ugyanis arról kell döntenie, hogy az idei vagy a tavalyi erőforrást akarja használni a következő két évben. Ennek oka, hogy egy tavalyi határozat értelmében a D jelű koncessziós kategóriában szereplő márkákat leszámítva mindenkinek olyan blokkal kell teljesítenie a következő két idényt, amellyel a március eleji Thai Nagydíjra kiáll, és csak biztonsági, illetve megbízhatósági okból lehet hozzányúlni. Egy ilyen döntést pedig értelemszerűen nem könnyű meghozni, de úgy tűnik, hogy a Ducatinál már elhatározásra jutottak.
Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra
„Egyelőre még nem született meg a döntés, de úgy tűnik, hogy a 2024-es blokkal megyünk – mondta Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke szerdán a MotoGP saját műsorában. – A végső döntést a mérnökök és Gigi [Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója] fogja meghozni. De az az érzésem, hogy a tavalyi blokkot fogjuk használni. Bár még nem dőlt el, de ahogy már mondtuk, azért hozhatjuk meg ezt a döntést, mert most két évre be kell fagyasztanunk a fejlesztést, és nem akarunk kockázatot vállalni, a 2024-es pedig eddig megbízhatónak bizonyult.”
Frissítés: csütörtök délelőtt Jack Appleyard, a MotoGP munkatársa arról számolt be, a Ducati hivatalosan is úgy döntött, hogy a gyári csapatnál maradnak a tavalyi motorblokknál, és egyelőre más tavalyi alkatrészeket is megtartanak. „Megerősítve: Tardozzi most mondta, hogy a 2024-es blokk mellett reális lehetőség, hogy a 2024-es futóművet és a 2024-es aerocsomagot választják” – magyarázta a sorozat saját műsorában.
Bár a Ducatinál a szerda a blokkok körül forgott, Marc Márquezt ezt nem akadályozta meg abban, hogy az egész mezőnyt közel fél másodperccel megelőzve az első helyen zárjon. „Már a szerdai nap elejétől fogva jól éreztem magam, és ez a legfontosabb – nyilatkozta Márquez. – A nap nagy részében a 2024-es motorblokkra koncentráltunk. És úgy néz ki, hogy ha csütörtökön nem lesz hatalmas változás, akkor ezt az utat választjuk. Hogy miért? Mert a Ducati mérnökei, vezetői nagyon reálisak, okosak. Tudják, hogy nem vállalhatjuk annak a kockázatát, hogy homologizáltatunk egy olyan blokkot, amellyel kapcsolatban nem vagyunk száz százalékig biztosak, hogy jobb, mint a 2024-es. Ezt a blokkot ugyanis két évre homologizáltatjuk.”
Marc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a Ducatinak is fájhat a feje
„Mostanra rájöttünk, hogy a 2025-ösnek nagy hullámvölgyei vannak: néhány dologban nagyon erős, de vannak nagyon gyenge pontjai is – tette hozzá. – És a 2024-esről sok tapasztalata van a csapatnak, sokféle pályáról. Tavaly tizenhat főfutamot nyertek vele, ami azt jelenti, hogy a blokknak nagyon jó alapjai vannak. De persze ez nem jelenti azt, hogy semmi sem változik, a Ducati sokat dolgozott kisebb elemeken, amelyeket most rakunk bele a blokkba. Mindenesetre úgy néz ki, hogy ezzel megyünk, én pedig jól érzem magam vele. Az meg, hogy Pecco [Bagnaiával] egyetértünk, megkönnyíti a mérnökök munkáját. Még akkor is, ha a Ducati tudna akár két irányba is fejleszteni.”
Később maga Bagnaia is megosztotta a meglátásait. „Ez őszintén szólva egy nagyon nehéz döntés, de ebben a pillanatban mi mindketten és a csapat is ugyanabba az irányba hajlunk: a 2024-es blokk felé – erősítette meg csapattársa szavait az olasz pilóta. – Nem mintha a 2025-ös nem lenne versenyképes, de még mindig küzdünk azzal, hogy megtaláljuk vele a fékezés alatti egyensúlyt. Az olyan lenne, mintha »limbóznánk«, ha egy olyan blokkal kezdenénk meg a szezont, amelynél még nem oldottunk meg egy ilyen problémát. Egyébként szerencsések vagyunk, hogy Marcnak szerdán semmi problémája sem volt, mert nálunk aznap semmi sem működött.”
Bagnaia megszabta a határidőt, elmondta, meddig fognak egy hajóban evezni Marc Márquezzel
Bagnaia valóban nem tudott olyan jó tempót diktálni, mint csapattársa, hiszen tőle 844 ezredmásodpercre a nyolcadik pozícióban fejezte be a napot. A háromszoros világbajnok a „semmi sem működött” fordulattal részben az idei burkolat tesztelésére utalhatott, hiszen az saját bevallása szerint nem ment problémamentesen, így csütörtökön „a nulláról” kell újrakezdeniük ezt a munkát. Ezzel együtt az is elárulta, hogy a 2025-ös vázzal még mindig nem foglalkoztak érdemben, mivel más, annál fontosabb dolgok kötik le őket.