Raúl Fernández dolgát eléggé megnehezíti a sepangi sérülése, mivel nem tud „normális pozícióban” ülni a motoron, illetve a balkanyarokat nem tudja „nyugodtan” bevenni. A spanyol pilóta ennek ellenére is optimista, és az Aprilia idei motorját előrelépésnek érzi a tavalyihoz képest.
Szerdán tartották a szezon előtti utolsó kollektív MotoGP-teszt első napját. A burirami körözést Raúl Fernández a tizenkilencedik helyen, az első Marc Márqueztől 1.791 másodperces hátrányban fejezte be. Viszont Fernández esetében már az is kisebb csoda, hogy egyáltalán motorra tudott ülni.
Marc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a Ducatinak is fájhat a feje
A Trackhouse pilótája ugyanis pontosan egy héttel korábban, a sepangi teszt első napján hatalmasat bukott, és a gyakorlás többi részét ki kellett hagynia. Az esésben a bal lába és keze is komolyan megsérült, utóbbit műteni is kellett. Szerencsére a beavatkozás sikerrel zárult, ami nagyon fontos volt neki, mivel a saját szavai szerint így „95-100 százalékos” lehet a március eleji szezonnyitóra. Azonban persze ez nem jelenti azt, hogy még ne lennének komoly fájdalmai, ami megnehezíti a dolgát.
„A fizikai állapotom nem túl jó – árulta el Fernández. – A baleset után nem tudok nyugodtan ülni a motoron. Pedig még aránylag szerencsém van, mert itt nincs sok balkanyar, és különösen a balosokban megy nehezen a motorozás, mert ott [a bal oldalon] vannak a sérült testrészeim. És így nem tudom a normális pozíciómat felvenni a motoron, szinte lehetetlennek érzem. De azért az első nap így is pozitívan zárult, mivel a fájdalom elfogadható volt, és ez a legfontosabb.”
Hello Buriram! 👋#BuriramTest pic.twitter.com/BnEsc9iKb1
— Trackhouse MotoGP (@TrackhouseMoto) February 12, 2025
„Egyelőre még csak a tempón dolgoztunk használt gumikkal, nem a köridőkre koncentráltunk. Tudom, hogy már mindenki majdnem ott tart, hogy megpróbálja megmutatni, milyen jó időt tud futni, én viszont nem így vagyok ezzel. Inkább magamra koncentrálok. Csak hát a balkanyarokban nem tudok nyugodt lenni, mivel az nem segít, hogy nem tudom úgy tartani a lábam, ahogy szeretném. Ebből a szempontból tönkre vagyok téve. Azonban a többi dolgot tekintve a szerdai egy pozitív nap volt. Összességében elégedett vagyok. Egyelőre megpróbálok a jelenre koncentrálni, a csütörtököt illetően pedig optimista vagyok, mivel más dolgokat fogunk próbálgatni, mint eddig.”
Fernández alig 24 kört tett meg a sepangi teszten, mielőtt bukott. Ez pedig abból a szempontból kifejezetten érzékenyen érinthette az Apriliát, hogy a madridi versenyző az egyetlen, aki össze tudja hasonlítani az idei motort a tavalyival, hiszen rajta kívül teljesen kicserélődtek a gyártó pilótái. Most már persze inkább az a lényeg, hogy Fernández szerint az RS-GP25 előrelépést jelent az elődjéhez képest, bár leszögezte, még nem teljesen ismerte ki az új prototípust.
Raúl Fernández: Szerencsés vagyok, ez volt életem egyik legnagyobb bukása
„Sok jó dolgot látok a motoron. Két-három olyan ponton, amelyekkel azóta küszködtünk, mióta megérkeztem az Apriliához, sokat javítottunk – magyarázta. – Úgy érzem, hogy elég könnyű jól motorozni ezzel a géppel. És érzem a különbséget is, szerintem ennek a motornak nagyobb a potenciálja a tempó és a köridők tekintetében. És úgy gondolom, hogy még gyorsabb is lehet, de ahhoz több időre van szükségünk. Ez ugyanis nem egy könnyen kiismerhető motor. Szóval több időre van szükségem, hogy kiismerjem, és a csapatomnak több időre van szüksége a megfelelő beállításokat megtalálásához. A kérdés innentől az, hogy mennyi időt kell a motoron töltenem, hogy újra gyors legyek.”